|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#76
|
|||
|
|||
Kaikkihan siihen pumpun nostotehoon vaikuttaa, mutta suljetussa kierrossa se ei varsinaisesti nosta mitään kun siellä on se toinen letku jossa neste kulkee toiseen suuntaan.
Eli se vaan kierrättää nestettä.
__________________
www.OFFROADOULU.com |
#77
|
|||
|
|||
Kaikki varmaan jossain vaiheessa imenee letkulla bensaa jostakin tankista pönttöön. Ja kun systeemistä on saatu ilmat pois niin tulee se lappoefekti. Alaspäin virtaava neste imee toisella puolella nestettä ylämäkeen, koska tyhjiötä ei voi syntyä.
Sama juttu suljetussa kierrossa. Siinä on yhtä paljon ylä- ja alamäkeä. Eli pumpun ei tarvitse nostaa mitään kun toisella puolen on vastaava alamäki joka imee nestettä ylämäkeen. Lämpöongelmat tulevat juurikin virtausvastuksen hidastamasta kiertonopeudesta. Eli kannattaa välttää liian pientä putkea / jyrkkiä mutkia ja turhaa pituutta. |
#78
|
||||
|
||||
Lainaus:
40,8 mm sisähalkaisija, 1 bar paine, 50l/min virtaus, matka 10m, laskennallinen painehäviö 0,13bar Lainaus:
Paine ja nosto on sama asia. 1 bar on 10 m nostokorkeus, tarkkuus on riittävä muuten paitsi tietenkin täällä.
__________________
www.alanmiehet.com #1 |
#79
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#80
|
||||
|
||||
Varmaan on oikeasti riittävä tarkkuus, mutta odottelen taas paremmin tietävien kommentteja.
Osuu tuo korkin arvokin riittävän lähelle esimerkkiä, 110kPa on 1,1 Bar. Tuo korkki pitää järjestelmän paineellisena, veden ja muidenkin nesteiden kiehumispiste nousee paineen myötä. Ei sillä korkilla oikein pumpun tuottamaan paineeseen voi vaikuttaa. Painehäviön laskemista voi katella vaikka tuolta: http://www.tekniikka.oamk.fi/~mohame...t%20kaikki.htm mutta kannattaiskohan kuitenkin keskittyä auton rakentamiseen, eikä virtausteoriaan? Tämäkään kommentti auttanut taas ketään.
__________________
www.alanmiehet.com #1 |
#81
|
|||
|
|||
Kaikki kommentointi auttaa. Oikeesti tuli mieleen, että ku järjestelmän nestetilavuus kasvaa niin suunnilleen ku osaisi mitoittaa paisarin niin kaikki hyvin. Oliko se nyrkkisääntö 1l paisuntatilavuus /15l nestettä? Vai oliko se 1l paisari /20l nestettä. Nesteenä siis vesi-glykoli tietenkin. Ny on osatkin jo asennettu
|
#82
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#83
|
||||
|
||||
Noinhan se menee, jos se pumppu sylkee vedet ilmaan, niin ei siinä mitään painetta synny.
__________________
www.alanmiehet.com #1 |
#84
|
||||
|
||||
|
#85
|
|||
|
|||
Kuulostaa bensalta, mutta savua tulee ku Rainerin entisestä taksimersusta
__________________
www.OFFROADOULU.com |
#86
|
||||
|
||||
Jos jotain tännekkin laittas pitkästä aikaa.
Ulkopuolelta ei puutu kuin etupuskuri, rampeille ja tunkille paikat, vetopisteet ja etuakselin panssari. Välillä pientä sekamelskaa kun pajotetaan mutta etenee etenee Tässä jo leimarenkaat alla, ajetaan isoimpia vikoja ulos ja moottorin säätöä. Tekemistä riittää vielä ihan helvetisti, seuraava etappi olis yrittää saada auto leimaan ja Lapland Trophyyn viikon testiajoon, viikko aikaa pajottaa ja leimata. Sitten alkaa kisavarustelun loppuun hierominen ja ehkä vanteiden vaihto, on sen verran parempi et noissa uusissa. Oulun kisoissa sitten tositoimissa |
#87
|
||||
|
||||
Niin no etuparlokit vielä tietenkin
|
#88
|
|||
|
|||
Komee peli. mut olisitte muokanneet alkuperäisen etusäleikön, olisi sopinut paremmin rangen ylvääseen ulkomuotoon kuin tuollainen reikäjuusto(vain oma mielipiteeni, ei herneitä) . mut komea peli tuo on.
|
#89
|
||||
|
||||
X2
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen. |
#90
|
||||
|
||||
edellinen omistaja oli jo 'muokannut' etusäleikön vanhalle vinssille sopivaksi ei kehdannu laittaa paikoilleen
|
#91
|
|||
|
|||
Harmi jos ovat menneet alkuperäisen särkemään. ei niitä pitäis silppuamaan mennä.
|
#92
|
||||
|
||||
Kilpuri muutoskatsastettu ja leimattu huomautuksitta Katsuri jopa kehui uusia jarruja ja työnjälkeä
Etuvinssiäkin päästiin testaamaan pikasesti, vaikuttaa hyvältä: Huomenna starkit alle ja muuta pientä ja Lapland Trophyä kohti Raajärvelle. |
#93
|
||||
|
||||
Siinä pari videota menossa olevasta Lapland Trophystä kun ajetaan kilpurista vikoja ulos:
Kaikkia pikku juttuja löytynyt muutoslistalle ennen Oulun kisoja, mm. tuliterät kumipuslat kesti vajaan päivän Testit jatkuu koko loppu viikon, katsotaan miten menee |
#94
|
||||
|
||||
Vinssi vaikuttaa todella hyvältä, katsotaan nyt vielä miten kauan kestää. Pikkupuolella ei voi ajaa esim ykkönen silmässä kun vinssaa, vaatii isomman pykälän koska renkaat muuten jarruttaa nopeata vinssiä.
|
#95
|
||||
|
||||
Eihän se vinssin moottori loppuun asti kestänyt vaan kyrvähti viimisenä päivänä helppoon vetoon. Alla kuvia sisukaluista, oma veikkaus että moottori niputettu väärin jo tehtalla koska tuo yks hiili hieman väärässä paikassa ja kaikki virta työnnetty vastakkaisesta hiilestä läpi jolloin jopa hiilen kotelon niitit sulaneet irti?
Katsotaan mitä valmistaja sanoo. Kovasti autoa kiusattiin ja löydettiin vikoja sopivasti: - puslat vaihtuu SuperPro:n uretaanipusliin, kumiset revittiin riekaleiksi eka päivänä jo ennen iltapäivää - vinssille 12v/24v valinta, kaikissa paikoissa ei voi käyttää 24v, sen verran raju ja tunnoton on tuo varsinkin alun repaisu 24 voltilla ajettaessa - kompuraan sopiva painekytkin, vinssin jarru vaatii min 5bar ja solenoidi kestää 8bar niin laitoimma 6 - ON, 8 - OFF, kytkimen. Nyt pitäs pelata - hydroassari takas paikoilleen. Tämä jätettiin testiin pois koska vuoti varren juuresta. Nyt tiivisteen vaihdettu eikä näyttäs vuotavan. Pumppu pitää vaihtaa mekaaniseen, sähköinen ei vain riitä. - takavinssin sähköt, toisiin vanteisiin beadlockit niin saadaan et kohilleen, pari panssaria, suunnistusvehkeille telineet konttoriin, jne. jne. Lista vähän pitkä mutta Oulun kisoihin osallistutaan oli kaikki tehtynä tai ei. http://ilmoittautuminen.mimmottis.ne..._kilpailukutsu |
#96
|
|||
|
|||
mitkäs jouset teillä on tässä vehkeessä? näyttää joustojakin olevan ihan kohtalaisesti.
|
#97
|
||||
|
||||
Vakio mittaiset, pari 16mm langalla ja pari 17mm langalla.
|
#98
|
||||
|
||||
Pikku hiljaa valmis ens viikonlopun Ouluzonen kisaan, katotaan miten siellä käy
Letkuja vielä vähän kiinni, ohjaustehostimen säiliölle paikka, telineet tableteille, etc. eli hienosäätöä enää |
#99
|
|||
|
|||
onko käyty puntarilla? mitä mahtaa painaa???
__________________
45° jälkeen rupee kallistumaan VOLVO❤ |
#100
|
||||
|
||||
Liikaa Aikalailla pari tonnia vaakan mukaan mikä minusta tuntuu paljolta. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Kilpuri | kivinen | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 16.09.2018 12:52 |
Ostetaan Suunnistus kilpuri | RIKSRAKS | O/M/V Ajoneuvot | 14 | 21.05.2012 10:22 |
MAC Ry/ Maastoautoclubi Ry | panzer | Linkit | 2 | 20.01.2009 09:04 |
Myydään Taas huutonetissä PILAHINTAISTA laatutavaraa, huutakee PLS** | H2 | O/M/V Muut | 7 | 19.11.2008 23:13 |
*HUUTAKEE PLS *Kodin valaisima yms vuodesohvia pilahintaan | H2 | O/M/V Muut | 0 | 18.10.2008 19:16 |