Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.05.2018, 16:46
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen on kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 3.737
Perusasetus

Varmaan on oikeasti riittävä tarkkuus, mutta odottelen taas paremmin tietävien kommentteja.

Osuu tuo korkin arvokin riittävän lähelle esimerkkiä, 110kPa on 1,1 Bar.

Tuo korkki pitää järjestelmän paineellisena, veden ja muidenkin nesteiden kiehumispiste nousee paineen myötä. Ei sillä korkilla oikein pumpun tuottamaan paineeseen voi vaikuttaa.

Painehäviön laskemista voi katella vaikka tuolta: http://www.tekniikka.oamk.fi/~mohame...t%20kaikki.htm
mutta kannattaiskohan kuitenkin keskittyä auton rakentamiseen, eikä virtausteoriaan? Tämäkään kommentti auttanut taas ketään.

__________________
www.alanmiehet.com #1
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.05.2018, 19:12
Arppa Arppa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.07.07
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 106
Perusasetus

Kaikki kommentointi auttaa. Oikeesti tuli mieleen, että ku järjestelmän nestetilavuus kasvaa niin suunnilleen ku osaisi mitoittaa paisarin niin kaikki hyvin. Oliko se nyrkkisääntö 1l paisuntatilavuus /15l nestettä? Vai oliko se 1l paisari /20l nestettä. Nesteenä siis vesi-glykoli tietenkin. Ny on osatkin jo asennettu
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.05.2018, 18:31
SeppoHovi SeppoHovi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.09.11
Sijainti: Jokela
Viestit: 378
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kivinen Näytä viesti
Varmaan on oikeasti riittävä tarkkuus, mutta odottelen taas paremmin tietävien kommentteja.

Osuu tuo korkin arvokin riittävän lähelle esimerkkiä, 110kPa on 1,1 Bar.

Tuo korkki pitää järjestelmän paineellisena, veden ja muidenkin nesteiden kiehumispiste nousee paineen myötä. Ei sillä korkilla oikein pumpun tuottamaan paineeseen voi vaikuttaa.

Painehäviön laskemista voi katella vaikka tuolta: http://www.tekniikka.oamk.fi/~mohame...t%20kaikki.htm
mutta kannattaiskohan kuitenkin keskittyä auton rakentamiseen, eikä virtausteoriaan? Tämäkään kommentti auttanut taas ketään.
Eikös se pumppu tuota pelkän tilavuusvirran ja kuorma/vastus paineen? 😬
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.05.2018, 07:07
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen on kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 3.737
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SeppoHovi Näytä viesti
Eikös se pumppu tuota pelkän tilavuusvirran ja kuorma/vastus paineen? 😬
Noinhan se menee, jos se pumppu sylkee vedet ilmaan, niin ei siinä mitään painetta synny.
__________________
www.alanmiehet.com #1
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.05.2018, 19:54
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Smile



__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.05.2018, 20:58
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Kuulostaa bensalta, mutta savua tulee ku Rainerin entisestä taksimersusta
__________________
www.OFFROADOULU.com
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.07.2018, 09:10
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Jos jotain tännekkin laittas pitkästä aikaa.

Ulkopuolelta ei puutu kuin etupuskuri, rampeille ja tunkille paikat, vetopisteet ja etuakselin panssari.

Click image for larger version

Name:	1CC199D1-4F85-4B70-B114-4979EAD6491D.jpg
Views:	559
Size:	112,2 Kt
ID:	86283

Välillä pientä sekamelskaa kun pajotetaan mutta etenee etenee

Click image for larger version

Name:	3502ADB2-0E23-418A-9A81-44C35ADA5095.jpg
Views:	509
Size:	135,1 Kt
ID:	86282

Tässä jo leimarenkaat alla, ajetaan isoimpia vikoja ulos ja moottorin säätöä.

Click image for larger version

Name:	A5739708-90D0-4A10-8DEC-D222769689E2.jpg
Views:	621
Size:	249,8 Kt
ID:	86284

Tekemistä riittää vielä ihan helvetisti, seuraava etappi olis yrittää saada auto leimaan ja Lapland Trophyyn viikon testiajoon, viikko aikaa pajottaa ja leimata.

Sitten alkaa kisavarustelun loppuun hierominen ja ehkä vanteiden vaihto, on sen verran parempi et noissa uusissa. Oulun kisoissa sitten tositoimissa
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 01.07.2018, 09:12
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mparty Näytä viesti
Ulkopuolelta ei puutu kuin etupuskuri, rampeille ja tunkille paikat, vetopisteet ja etuakselin panssari.
Niin no etuparlokit vielä tietenkin
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Kilpuri kivinen O/M/V Ajoneuvot 4 16.09.2018 12:52
Ostetaan Suunnistus kilpuri RIKSRAKS O/M/V Ajoneuvot 14 21.05.2012 10:22
MAC Ry/ Maastoautoclubi Ry panzer Linkit 2 20.01.2009 09:04
Myydään Taas huutonetissä PILAHINTAISTA laatutavaraa, huutakee PLS** H2 O/M/V Muut 7 19.11.2008 23:13
*HUUTAKEE PLS *Kodin valaisima yms vuodesohvia pilahintaan H2 O/M/V Muut 0 18.10.2008 19:16


Sivu luotu: 18:27 (GMT +2).