Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.06.2018, 19:20
Atoyot Atoyot ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.03.18
Sijainti: Suomi
Viestit: 61
Perusasetus

Impalan perä on kyllä komee Vähän niin kuin naaraspuolinen viirusilmä

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.06.2018, 00:34
pillimehu:n Avatar
pillimehu pillimehu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.11.17
Sijainti: kaenuu
Viestit: 593
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Atoyot Näytä viesti
Impalan perä on kyllä komee Vähän niin kuin naaraspuolinen viirusilmä

vaikken mikään jenkkiautoasiantuntija olekaan, niin ei käy Impalan viehätysvoimaa vastaan väittäminen... tässä kuvassa eräs toinen kuubalainen kissanainen... ...ja näkyypä taustalla nappisilmäkin peräänsä keikuttavan
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama-
BJ40 1976 -oldMama-
BJ40 1977 -afrikantähti-
BJ42 1981 -rosvo-
BJ75 1987 -hillbilly-
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.06.2018, 00:49
pillimehu:n Avatar
pillimehu pillimehu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.11.17
Sijainti: kaenuu
Viestit: 593
Perusasetus

”cabin crew… take your positions, prepare for landing to aneemisemman ajoneuvokannan maahan…”

Lifestyle -lentoyhtiön lomalennon lähestyessä harmaata HelsinkiVantaata lähti mielialakin lässähtämään lehmänhännän lailla... osatekijänä oli toki mojitojen & daiquirien taikavoiman haihtuminen tukan alta, mutta suurimpana syynä tunnelman lopahtamiseen oli tietoisuus maankamaralla päin naamaa iskevästä ajoneuvokannan alakulosta... Kuuban karnevalistinen autokanta tulisi vaihtumaan terminaalia kyttääviin taksimersuihin ja muihin "eivoisvähempääkiinnostaa" -kategorian kulkuneuvoihin... ...onnekseni vältin noiden masentavien menopelien kohtaamisen siirtymällä sisätiloissa kotimaan terminaaliin odottamaan N°RRAn jatkolentoa kohti Kajaania... potkuriturbiinikoneissa on kyllä sitä äijää, paljon enemmän mitä mannertenvälisissä Boeingeissa & Airbusseissa... täydet Korkeajännitys -tyylipisteet rupelikoneille!




...Karibian kaunottaresta luopumisen tuskaa lievitti Kajaanin lentoasemalla uskollisena odottava vaz2101 sotaratsuni, se maantiepölyn värinen... sillä jos jotakin matkalla opin, niin sen että Ladojen maanpäällinen paratiisi löytyy Kuubasta eikä suinkaan Venäjältä...siitä pitävät huolen saaren suosiollinen ilmanala ja miljoonat merkkikorjaamot...voin väittää että edellämainittujen ansiosta ne sadat&tuhannet näkemäni Ladat kiertävät Kuubaa vielä kauankauan senkin jälkeen kun HelsinkiVantaata haaskaavat taksimersut on puolestaan jatkojalostettu puurokattiloiksi...







...Kajaanin lentoasemalta startanneella sadan kilometrin kotimatkalla a'la АвтоВАЗ olin nuuskivinani jotakin Kuubasta tuttua tuoksua... aivankuin??? ...aistihavaintoni varmistui ikävällä tavalla oikeaksi kotitorppaan ehdittyäni... Kuubasta lääkinnällisiin tarkoituksiin hankittu litran leka HavanaClub 7Años -rommia oli särkynyt matkalaukun sisään ja marinoinut kaiken sandaaleista sikareihin...oujee!



... kun jetlageista ja rommihöyryistä oli toinnuttu, oli aika palata sorvin ääreen ja ryhtyä kaivamaan AfrikanTähteä esiin lumisesta horroksestaan... ensimmäisenä kyytiä saivat pakkelilla kyllästetyt levikekaaret...
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama-
BJ40 1976 -oldMama-
BJ40 1977 -afrikantähti-
BJ42 1981 -rosvo-
BJ75 1987 -hillbilly-
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.06.2018, 00:40
pillimehu:n Avatar
pillimehu pillimehu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.11.17
Sijainti: kaenuu
Viestit: 593
Perusasetus

ööö...elikkäs juu... huhtikuuta-17 eleltiin kun alapulkkaa vihdoin ryhdyttiin räpeltämään... ...paitsi että jokumuu AfrikanTähden kuudestatoista edellisestä omistajasta oli ehtinyt räpeltää ensin... ...sinänsähän siinä ei mitään uutta ole, että BJ:n kopassa hieman korroosiota esiintyy...mutta kaikkein kuppaisimmassa kunnossa olivat ne kohdat, joita oli joskusmuinoin edeltäneisiin katsastuksiin kikka-kakkosella "korjailtu"...näissä korjauksissa oli jotakin samaa kuin talvipakkasilla housuunsa kusemisessa...hetkenhelpotuksia molemmat...

...aloittelevalle ohutpeltihitsaajalle oli luvassa pitkät pätkät takapakkia ennenkuin päästiin käsiksi johonkin kiinteään... riettaimpaankuntoon oli kerennyt se keskeinen selkäranka, jonka ympärille koko alapulkan rakenne koostuu...etu- ja takaosan välinen poikittainen kotelorakenne...

(harmikseni hokaan tässä vaiheessa, etten ole dokumentoinut lähtötilannetta, mutta osia tuosta keskeisestä selkärangasta on edelleen tallella...tässä niistä rekonstruoitu kuva tältä illalta seiskakutosen suosiollisella avustuksella...)



...aloittelevana ohutpeltihitsaajana päättelin, että tuosta selkärangasta sitä olisi liikkeelle lähdettävä... ...eimuuta kuin peltiä pokkaamaan... ...paitsiettämissäpä minä sitä pokkaan kun kylän ainoa konepajakin otti ja meni konkurssiin vuodenpäivät sitten... ...siinä vaiheessa kuvaan astui muistoja menneisyydestä... ...kotitorppaan tuli tehtyä kattoremontti 10 vuotta sitten...wanhan säilykepurkkia muistuttavan sinkkipellin tilalle tuli laitettua Weckmanin lukkosaumakatetta...olisi off-topickia kertoa kattoremontista sen enempää, mutta kiinnostava pointti on niissä kuljetuspakkauksissa joihin pellit oli pakattu... kattopeltinippujen kulmat oli nimittäin suojattu ympäriinsä vankalla 1,5mm:n suorakulmaisella pokkauksella... sitä jäikin kattoremontin päätteeksi tontille lojumaan about 100 juoksumetriä... siinä vaiheessa tulevista BJ:n omistuksista(lue:hitsausharrastuksista) ei ollut mitään hajua, mutta tulinpahan kuitenkin köyhän talon porsaana pistäneeksi pellit talteen... nyt niille ilmeni käyttöä...


(näistä peltiprofiileistakin rekonstruoitu kuva tältä illalta seiskakutosen suosiollisella avustuksella...)



joten, ei muuta kuin Makitalaulamaan ja loputkin alkuperäisen selkärangan riekaleet mäkeen uuden&ehomman tieltä... ...elikkäs tässä kuvassa puolet kotelorakenteesta purettu pois, keltainen viiva lisätty kuvaan havainnollistamaan poisleikattua osuutta:



ja tässä kuvassa Weckmanin kattopeltien kuljetuspakkauspellit uusiokäytössä... Makitan,Migatronicin ja mustamaalauksen jälkeen näytti tältä:
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama-
BJ40 1976 -oldMama-
BJ40 1977 -afrikantähti-
BJ42 1981 -rosvo-
BJ75 1987 -hillbilly-
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.06.2018, 23:33
pillimehu:n Avatar
pillimehu pillimehu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.11.17
Sijainti: kaenuu
Viestit: 593
Perusasetus

...näin perjantai-iltana kaikki palstalaiset ovat tietysti pikkukaljoissaan... jotenpa ei pilata tunnelmaa raskassoutuisilla ruostekorjauskertomuksilla, vaan siirrytään suoraan kevennykseen kuin kymppiuutisissa konsanaan...

...AfrikanTähden aihio edustaa BJ:n 1.0 mallisarjaa, jossa on polttoainetankki on "piilotettu" apukuskin perseen alle pohjapulkan ja erillisen päällyspellin väliin puristuksiin... näin minäkin päättelin, mutta purkutöissä tulin epäilleeksi että mahtaako siellä vielä jokin muu mystinen patentti olla polttoainetankkia pitelemässä, kun en millään meinannut saada sitä pohjapulkasta irtoamaan... rengasraudan ja muutaman reippaan kirosanan avulla löpinätankki kuitenkin luopui paikastaan ja paljasti altaan huikean määrän epämääräistä maantiepölyn & muun mönjän seosta, joka liimasi tankin paikoilleen kuin sementtiin valaen... sieltä kerrostumien seasta löytyi jotain muutakin yllättävää...kuin enteenä tulevasta...avoauto mallia Matcbox...olisiko Thunderbird???


... pidin tätä argeologista löydöstäni kiistattomana todisteena siitä, että AfrikanTähden salaisena haaveena on alunperinkin ollut uudelleensyntyä eräänä päivänä avoautona...

...keltähän 80-lukulaiselta termiitiltä tämä on aikoinaan livennyt lapasesta tankin ja pohjapellin väliin?...mahtaisiko Atoyot:alla olla armaansa kautta tietoa asiasta?... ...jos olisin rehti&reilu, niin lupaisin luovuttaa tämän Thunderbirdin tuntomerkkejä vastaan alkuperäiselle omistajalleen...mutta koskapa olen törkyjätkä, niin en sitä tee vaan pidän sen itse! ...tälle enteelliselle pikkuautolle on jo varattu kunniapaikka AfrikanTähden tuningosastossa!
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama-
BJ40 1976 -oldMama-
BJ40 1977 -afrikantähti-
BJ42 1981 -rosvo-
BJ75 1987 -hillbilly-
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.06.2018, 19:08
G13b G13b ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.11.16
Sijainti: Espoo, Suomi
Viestit: 143
Perusasetus

^Joskus käy niin traagisesti että sikiö kuolee kohtuun ja muumioituu, tässä tämmöinen ilmeinen tapaus. Olisiko niillä etelänreissuilla joku gigolo päässyt livauttamaan.
__________________
kalusto: Jimny 2004 G13bb cabrio
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.06.2018, 20:25
Atoyot Atoyot ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.03.18
Sijainti: Suomi
Viestit: 61
Perusasetus

heh, heh Saattaapi olla lankomiehen kepposia, oli tuohon aikaan matcbox iässä Ajelee muuten nykyään itse avoautolla sitä se aikusena teettää kun lelut hukkuu lapsuudessa
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Automaattinen tähti-kolmiokäynnistin, tarjoa. KAS O/M/V Muut 2 23.09.2020 10:31
Ostetaan auto afrikan matkalle JuKu O/M/V Ajoneuvot 2 28.01.2014 21:57
afrikan poikien foorumi risukärsä Linkit 0 23.01.2011 22:12
Afrikan matkaajat myllis Linkit 6 21.01.2011 23:37
Afrikan jobbarien numeroja Heikki L Chit-Chat 13 19.10.2008 20:22


Sivu luotu: 06:31 (GMT +2).