Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.05.2018, 22:29
Radis:n Avatar
Radis Radis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.12
Sijainti: Inkoo
Viestit: 344
Perusasetus

Siellähän on näemmä vetarin stefat vuotanu peräölöjyvä noihin maljoihin. Tuliko uusittua myös ne pronssihelat? Ne kun väljenee niin uusienki stefojen kanssa vuoto voi jatkua.

Keskuudestamme löytyy kekkeruuseja jotka ei aina jaksa vapauttaa vetareita navoista nelikon tarpeen jälkeen, ja ajelevat surutta 2wdnäkin ne kytkettyinä. Tuommonen ilmiö siitä sitten ajan kanssa seuraa...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.05.2018, 18:39
pillimehu:n Avatar
pillimehu pillimehu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.11.17
Sijainti: kaenuu
Viestit: 591
Perusasetus

Old Mama rides again... Rautarouvat heräilevät alkavaan ajokauteen...
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama-
BJ40 1976 -oldMama-
BJ40 1977 -afrikantähti-
BJ42 1981 -rosvo-
BJ75 1987 -hillbilly-
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.05.2018, 18:43
lepa77:n Avatar
lepa77 lepa77 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 26.10.10
Sijainti: Salo
Viestit: 3.643
Perusasetus

vau.😎
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.05.2018, 19:03
artsi777:n Avatar
artsi777 artsi777 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.05.07
Sijainti: Salo, Finland.
Viestit: 3.133
Perusasetus

Tyylikästä
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.05.2018, 23:11
pillimehu:n Avatar
pillimehu pillimehu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.11.17
Sijainti: kaenuu
Viestit: 591
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Radis Näytä viesti
Siellähän on näemmä vetarin stefat vuotanu peräölöjyvä noihin maljoihin. Tuliko uusittua myös ne pronssihelat? Ne kun väljenee niin uusienki stefojen kanssa vuoto voi jatkua.

Keskuudestamme löytyy kekkeruuseja jotka ei aina jaksa vapauttaa vetareita navoista nelikon tarpeen jälkeen, ja ajelevat surutta 2wdnäkin ne kytkettyinä. Tuommonen ilmiö siitä sitten ajan kanssa seuraa...
"pronssihelat"...???...ööö, voiko niitä syödä?

suurinpiirtein tuolla tasolla oltiin syksyllä 2016, kun akseleiden öljyntorjuntaoperaatiot olivat kiihkeimmillään… stefat/kaikenmaailman kääntöpallotiivisteet tuli tuossa vaiheessa päivitettyä, mutta ne pronssihelat jäivät kyllä tyystin vaille huomiota…toki sen verran niitäkin tuli silmäiltyä, etteivät vallan väkivaltaisesti sorvautuneilta vaikuttaneet kun upotin ne takaisin akseliston uumeniin… nooh, tehty mikä tehty

offipalstan sivistävä vaikutus tuli jälleen todennettua, tällä kertaa helojen muodossa… seuraavassa akselin avauksessa ollaankin jo asiantuntijoita sen asian suhteen… …ja tokihan sitä joka remontissa pitää joku pikku pesämuna jättää muhimaan, jotta pääsisi nopsempaan uudelleen rassaamaan… muutoinhan tämä elämä remontin puutteessa vallan tylsäksi koituisi… sillä kuten elävästä elämästä tiedämme, niin jatkuva perien tsekkailuhan se miehen virkeänä pitää

jos jäi etuakselilla heloitukset heikommalle niin keltanokkaisuutta oli perä-peränkin suhteen… semifloaterilta taka-akselilta tuli tarpeettomasti löysäiltyä hammastusten säätökiekkoja suuntaan jos toiseen ennenkuin koin ahaa!-elämyksen C-lukitusten suhteen… sitämyötä pääsinkin ähräämään uutta stefaa akseliputken päähän jottei edeltäjänsä tapaan sylkisi peräöljyjä jarrurumpuihin...



takaperän hammastukset tuli säädeltyä takaisin ”kohdilleen” ns. korvakuulolta…jännittävää nähdä/kuulla kuinka hurjan ujelluksen päästää 80/kmh nopeuksilla… sen verran raskas ja hankalan mallinen oli perämurikka sylissä pideltäväksi, jotta sillekin piti kehittää jotakin kätevämpää…

Patent pending, sinkkisankkosemifloater
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama-
BJ40 1976 -oldMama-
BJ40 1977 -afrikantähti-
BJ42 1981 -rosvo-
BJ75 1987 -hillbilly-
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.05.2018, 07:47
Radis:n Avatar
Radis Radis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.12
Sijainti: Inkoo
Viestit: 344
Perusasetus

"... mutta ne pronssihelat jäivät kyllä tyystin vaille huomiota…toki sen verran niitäkin tuli silmäiltyä, etteivät vallan väkivaltaisesti sorvautuneilta vaikuttaneet kun upotin ne takaisin akseliston uumeniin… nooh, tehty mikä tehty

offipalstan sivistävä vaikutus tuli jälleen todennettua, tällä kertaa helojen muodossa… seuraavassa akselin avauksessa ollaankin jo asiantuntijoita sen asian suhteen… …ja tokihan sitä joka remontissa pitää joku pikku pesämuna jättää muhimaan, jotta pääsisi nopsempaan uudelleen rassaamaan… muutoinhan tämä elämä remontin puutteessa vallan tylsäksi koituisi… sillä kuten elävästä elämästä tiedämme, niin jatkuva perien tsekkailuhan se miehen virkeänä pitää
"


Joo ei liene mitään järkeä avata uudestaan ennen ku kattoo tuliko pitävä noin....
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.05.2018, 00:21
pillimehu:n Avatar
pillimehu pillimehu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.11.17
Sijainti: kaenuu
Viestit: 591
Perusasetus

...mitäihmettä??... slowmotion projektimme näyttää kamerarullan päivämäärällä 15lokakuuta2016 keulineen siihen malliin, että Fergussoonin Massey saapui jälleen kotikäynnille... kaivelemaan metsikössä maannutta mekaniikkaa esille... ...jos ei rungossa, niin moottorissa & voimansiirrossa oli sentään jotakin rautaa jäljelläkin...sen verran raskaita ryötit käsipelissä haalattavaksi...



...edellinen kytkinlevy oli antanut kaikkensa niittauksia myöten, joten tässä vaiheessa sen korvaaminen oli verraten asentajaystävällistä... uusi levypinta Tamgearsilta, sellainen basic-karvalakkimalli vaan... arvelin sen riittävän, kun ei ole telivaunuja vedeltäväksi eikä 100%lukkoja revitettäväksi...



...jos en väärin muista, niin tässä vaiheessa taisi puserossa/projektissa tuntua kummallisia "mennä eteenpäin/edistyä" -tuntemuksia... hui sentään!...tuntui milteipelottavalta kaiken sen aiemman takapakin jälkeen...





...jottei etenemisen vauhti alkaisi päätä huimata, niin oli aika kaivella alapulkka esille... siinä sitä sitten riittääkin pökälettäsulateltavaksi piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitkäksi aikaa...



---------


...will be next...Long IsLand Cruiser...
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama-
BJ40 1976 -oldMama-
BJ40 1977 -afrikantähti-
BJ42 1981 -rosvo-
BJ75 1987 -hillbilly-
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 23.05.2018, 00:41
pillimehu:n Avatar
pillimehu pillimehu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.11.17
Sijainti: kaenuu
Viestit: 591
Perusasetus

"fasten your seatbelts... bumby road ahead"

...sikälimikäli ette sattuneet huomaamaan, niin olette astuneet aikakoneeseen... ...edellisen päivityksen Massey Fergussoonin voimannäytön jälkeen projektissa tapahtui...???...ei yhtään mitään seuraavaan puoleen vuoteen... talvi 2016-2017 kului AfrikanTähden osalta haaveiluun ja muuhun toisarvoiseen haihatteluun... ...

...marras-joulukuu ei Pohjolan Liikenteen tallissa tuntunut kovinkaan kuumoittavalta ajankohdalta aloittaa perehtymistä BJ:n alavaunun ohutpeltihitsauksen saloihin... sensijaan tuli tehtyä something else... itsenäisyyspäivän aikoihin joulukuussa-16 irtaannuin (jälleen)tapaamaan Long Islandin veljeskuntaa, jonka jäseneksi olin onnistunut adobtoitumaan aiemmilla national-hockey-leagueen liittyvillä matkoillani... ...pienen pojan toteutuneista unelmista tässäkin kysymys, muutamia vuosia sitten tapahtunut muutamien oikeiden henkilöiden tapaaminen avasi ovet New York Islandersin fanaattisimpaan Blue and Orange Army -kannattajakuntaan... törkeän hauskaa ja tapahtumarikasta on ollut sillä rintamalla siitä lähtien....ovet ovat käyneet Atlantin molemmin puolin vierailujen ja vastavierailujen merkeissä...


...jottei asiassa livettäisi kovin pahasti off-topicin puolelle, niin jätetään lätkäreissujen likaiset yksityiskohdat kertomatta ja hypätään suoraan erääseen otokseen jonka näppäsin risteillessämme paikallisten alkuasukkaiden kanssa Brooklynin ruutukaavakortteleissa ennen alkavaa peliä... ... mielenkiintoista selfiessä ei tokikaan ole pillimehun (sensuroitu) pärstävärkki vaan taustalla häämöttävä tuttavuus...



..ei mennyt sekään reissu, etteikö olisi 40-sarjan legendaarista LandCruiseria nähnyt... pullakahvit sille besserwisserille, joka määrittää kyseisen Legendan vuosimallin... tehtävän helpottamiseksi sama kuva ilman topicin pitäjän naamataulua:
...oma veikkaukseni vuosimallista menee 1970-luvun alun FJ:n puolelle...1972???...etuovien ikkunat taisivat muuttua kaksiosaisista yksilasisiksi 1973 alkaen... ...vaikka mitäpä tuolla väliä, whatever ... ...Let's Go ISLANDERS!!!! & Island Cruiser!


peeäs... eihän tällä topicilla vaan ole rANGERSIN kannattajia??... eihän??? ...meinaan vaan, että menevät meikäläisen arvoasteikolla samaan romulaariin KIA-kuljettajien kanssa
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama-
BJ40 1976 -oldMama-
BJ40 1977 -afrikantähti-
BJ42 1981 -rosvo-
BJ75 1987 -hillbilly-
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 23.05.2018, 07:47
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pillimehu Näytä viesti
takaperän hammastukset tuli säädeltyä takaisin ”kohdilleen” ns. korvakuulolta…jännittävää nähdä/kuulla kuinka hurjan ujelluksen päästää 80/kmh nopeuksilla… sen verran raskas ja hankalan mallinen oli perämurikka sylissä pideltäväksi, jotta sillekin piti kehittää jotakin kätevämpää…

Patent pending, sinkkisankkosemifloater
Tää on hyvä. Mulla on erillinen teline tehtynä jonka saa vielä kyljestä ruuvipenkkiin kiinni. Se on hyvä silloin kun pitää krymppiholkki saada muserrettua kasaan.

Välystä alkuperäisen ohjeen mukaan 0.15-0,22 mm. Heittokellolla tuon saa tietty just kohdalleen mutta jos vanhat välitykset niin aika hyvän lie saa ihan näppituntumallakin.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 29.05.2018, 00:43
pillimehu:n Avatar
pillimehu pillimehu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.11.17
Sijainti: kaenuu
Viestit: 591
Perusasetus

"buenos tardesta vaan hyvät matkustajat...tässä puhuu perämies pillimehu...suoritamme lifestyle -aikamatkallamme välilaskun Karibian kaunottarelle, automekaanikkojen luvatulle saarelle..."


Yenkkilän reissusta selvittyäni oli aika palata palautumaan kotipilttuuseen kinkunpaistoon...joulu2016 ja uusivuosi vierähtivät AfrikanTähden osalta haaveiden ja toteutumattomien toiveiden merkeissä...mitään merkittävää ei päässyt tapahtumaan projektin eteenpäin viemiseksi...mitä nyt suuria suunnitelmia vaan päässäni pyörittelin, mutta sitähän sitä tulee tehdyksi muutenkin all the time

...kunnes tammikuun lopussa -17 tapahtui jotakin päiväjärjestyksestä poikkeavaa... edellisen Long Islandin reissun vastapainoksi & kolikon kääntöpuoleksi vaihdettiin yhteiskuntasysteemiä toiseen äärilaitaan... kapitalismista kommunismiin... mieltä kiehtova Kuuban kiertomatka alkoi...

...jos Suomen teillä nykyään vastaantulevasta autokannasta 99,9% onkin mielenkiinnotonta metallinharmaata ajotietokoneistettua/sähkövikaistettua sontaa, niin Kuubassa kaikki on toisin... Karibian helmellä tavattavasta autokannasta 99,9% (harvat KIA:t poislukien) on äärimmäisen mielenkiintoista ja ennenkaikkea YLLÄTTÄVÄÄ!... koskaan et voi tietää onko seuraava vastaantuleva menopeli:
a) Aasi
b) Bel Air
c) Chevrolet Impala
d) sokeriruokolastissa oleva Kamaz/Kaz/Zil
e) Ziguli alias vaz 2101 tai jokinmuu АВТОВАЗ

...jottei menisi (jälleen..) offtopiciksi, niin jätetään edelliset vastausvaihtoehdot lukitsematta ja isketään tiskiin (f)j-okerikortti... tämä taivaansininen kaunotar pöristeli vastaan Cienfuegosissa, Kuuban keskiosassa...






1960-lukuinen FJ lienee kyseessä?... perhanan hyvän näköinen pelleiltäänkin... kuskinpuolen takaikkunassa taidettu toteuttaa kuubalaista luovuutta, kun näyttää kovin pleksimäiseltä...

...summasummaarum... ei mennyt sekään reissu, etteikö olisi 40-mallisarjan LandCruiseriin törmännyt
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama-
BJ40 1976 -oldMama-
BJ40 1977 -afrikantähti-
BJ42 1981 -rosvo-
BJ75 1987 -hillbilly-
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 31.05.2018, 23:53
pillimehu:n Avatar
pillimehu pillimehu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.11.17
Sijainti: kaenuu
Viestit: 591
Perusasetus

….ennen kuin jatketaan aikamatkaa kevääseen –17, niin venytetään Kuuban välilaskua ja loikoillaan paikallisen kuningaspalmun alla vielä hetki ennen karua paluuta PohjolanLiikenteen kylmään talliin…


en tiedä miten vakavastamielialahäiriöstä se kertonee, mutta monen monta kertaa olen miettinyt että: ”mikä auto haluaisin olla…ja missä haluaisin ajella???"… ...vastaus tuohonkin himmeään kysymykseen kirkastui Kuuban reissun yhteydessä…

vuosikymmenet kauppasaarrossa viettänyt kommunistinen saarivaltio on maailman autokannassa ajateltuna kaikista muista maista kirkkaasti poikkeava…missään muualla et voi nähdä yhtä mielikuvituksekasta autokantaa tien päällä, koko maa on pelkkää ulkoilma-automuseota… maailmanmittaluokan harvinaisuuksia kurvaa vastaan joka kadunkulmasta… …kaikesta paistaa päälle, että autot (muutkin kuin Cadillacit…) ovat Kuubassa kansallisaarteita, joista pidetään hyvää huolta sukupolvelta toiselle… romuina hyljättyjä raatoja et näe missään, autojen kunnossapidon/kunnostamisen eteen tehdään kaikki mahdollinen&mahdoton… automekaaniset ristisiitokset ovat arkipäivää, eräänä mielenkiintoisimpana sekasikiönä allaolevan kuvan (pimeä)taksi Havannassa:

1940-luvun gansteri-Fordin koppaan oli istutettu Huyndain dieselikone, kokonaisuus kruunattuna Volvon rattiakselilla (se olikin muuten ainoa näkemäni Volvo(n osa) koko saarella…)… sen voin sanoa, että kyyti oli piirun verran persoonallista…



lisäksi reissussa mieltä lämmitti kuubalaisista kuljettajista huokuva ylpeys menopeliänsä kohtaan… mikäli omistat Kuubassa auton, olet kuin kuningas… tarkemmin sanottuna rasvanäppienkuningas, sillä olosuhteisiin suhteutettuna kuubalaiset autoasentajat ovat arkipäiväisen selviytymisen maailmanluokan mestareita… siellä ei nimittäin ole Motonettiä mihin mennä, mikäli varaosia tekee mieli? …varaosien ja muun kunnossapidon eteen täytyy tehdä töitä ja käyttää mielikuvitusta… toisaalta luovuutta rajaavana esteenä ei olekaan härmäläistäkatsastuskäytäntöä, jossa kaikki pitää mennä kirjojen&kansien mukaisesti pilkulleen…

joten, kysymykseen ”mikä auto haluaisin olla?" itse itselleni vastaten: ”jokin auto Kuubassa…vaikkapa allaolevan kuvan pitkäkoppainen 40-mallisarjalainen Santiago de Cubaan johtavan tien varrella…”…oli muuten aika huolellapimpattu peli, as you can see!


…mikäli jatkamme ajatusleikkiämme pidemmälle ”mikä auto haluaisit olla Suomessa?” –kysymyksen muodossa, niin siihenkin minulla on selkeä vastaus: ”tietenkin 40-mallisarjalainen LandCruiser"…niistä pidetään härmässä hyvää huolta mutakylpyjen kera, kuten offipalstan sankaritarinoista voi todeta

…pahin mahdollinen ”mikä auto haluaisit olla?” -kauhuskenaario olisi syntyä minnetahansa KIA:na… silloin olisi toimittava nopeasti ja kytkettävä välittömästi päälle omatoiminen ihmeauto-K.I.T.T -autopilot/navigointi… osoitteena lähin Kuusakosken autopaalaamo!




----
post scriptum... luiskahtaa off-topiciksi, mutta aivan pakko heittää kuvat havannalaisesta Impalasta...noihin muotoihin verrattuna nykyautojen suunnittelijat vaikuttavat kuin lobotomialeikkauksen läpikäyneiltä...WAU!



__________________
FJ40 1967 -vaasansatama-
BJ40 1976 -oldMama-
BJ40 1977 -afrikantähti-
BJ42 1981 -rosvo-
BJ75 1987 -hillbilly-
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 02.06.2018, 11:23
james_III:n Avatar
james_III james_III ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 11.11.03
Sijainti: Finland.
Viestit: 1.197
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pillimehu Näytä viesti
...jos Suomen teillä nykyään vastaantulevasta autokannasta 99,9% onkin mielenkiinnotonta metallinharmaata ajotietokoneistettua/sähkövikaistettua sontaa
Aamen
__________________
Offi videoita: klik
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 04.06.2018, 19:20
Atoyot Atoyot ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.03.18
Sijainti: Suomi
Viestit: 61
Perusasetus

Impalan perä on kyllä komee Vähän niin kuin naaraspuolinen viirusilmä
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 05.06.2018, 00:34
pillimehu:n Avatar
pillimehu pillimehu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.11.17
Sijainti: kaenuu
Viestit: 591
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Atoyot Näytä viesti
Impalan perä on kyllä komee Vähän niin kuin naaraspuolinen viirusilmä

vaikken mikään jenkkiautoasiantuntija olekaan, niin ei käy Impalan viehätysvoimaa vastaan väittäminen... tässä kuvassa eräs toinen kuubalainen kissanainen... ...ja näkyypä taustalla nappisilmäkin peräänsä keikuttavan
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama-
BJ40 1976 -oldMama-
BJ40 1977 -afrikantähti-
BJ42 1981 -rosvo-
BJ75 1987 -hillbilly-
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (1 jäsentä and 2 vierasta)
toyovoima

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Automaattinen tähti-kolmiokäynnistin, tarjoa. KAS O/M/V Muut 2 23.09.2020 10:31
Ostetaan auto afrikan matkalle JuKu O/M/V Ajoneuvot 2 28.01.2014 21:57
afrikan poikien foorumi risukärsä Linkit 0 23.01.2011 22:12
Afrikan matkaajat myllis Linkit 6 21.01.2011 23:37
Afrikan jobbarien numeroja Heikki L Chit-Chat 13 19.10.2008 20:22


Sivu luotu: 19:20 (GMT +2).