Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.04.2018, 15:10
pillimehu:n Avatar
pillimehu pillimehu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.11.17
Sijainti: kaenuu
Viestit: 593
Perusasetus

hävettää tunnustaa, mutta aloittelevana autosaneeraajana huhtikuussa2016 luulin Toyotan tikapuurungon tarkoittavan tätä...

...kaikkea ei taidakaan kannattaa käyttää sillätavalla miltä se aluksi saattaa korvaan kuulostaa......ehdin jo naamapunaisena punnertaa BJ:n rungon pystyyn, ennen kuin ryhdyin ottamaan asioista selvää...onneksi offipalstalla kahlailu valaisi minua siitä, ettei kaikkea aina kannata ottaa kirjaimellisesti...vähin äänin tulin laskeneeksi rungon takaisin siihen horisontaaliseen asentoonsa, johon japanialaiset insinöörit olivat sen alunperin tarkoittaneetkin... ...se hyöty pystyynnostamisesta sentään oli, että taivasta vasten näki paremmin kaikki ne rungonläpiruostumiset...


menikö kukaan vipuun? edes pikkuisen...???...aprillia,aprillia alkaneen huhtikuun kunniaksi...

...tottapuhuen olinkyllä aikalailla kartanolla alkaessani silloin etsimään AfrikanTähteä siitä ruostepesäkkeestä, jota joskus BJ:n rungoksikin oli kutsuttu... U-koteloiden sisukset olivat täynnä kaikkea sitä sontaa, mitä auto neljänkymmenen käyttövuoden aikana sisäänsä kerää...hiekkaa/suolaa/maalinjämiä/multaa/turvetta... ja ennenkaikkea ruostetta... ...korroosiolla on mielenkiintoinen tappaa terästä irroittamalla pintaa aluksi levymäisesti päältäpäin/molemmilta puolilta, kunnes pääsee asian ytimeen ja sitten siitä läpi...

yritin raaputella/kaivella/imuroida/puhaltaa kaikkea edellämainittua materiaalisekoitusta pois rungon sisästä, mutta mikään ei tuottanut tulosta...sitten päätin nostaa rungon tikapuiden tavoin pystyyn...dadaa!...se tyhjensikin pajatson, kaikki sonta oksentui pois painovoiman avittamana, about sankollinen per puoli...(ainaskin melkein!)... ...onnistuneen oksettamisen jälkeen kohtasin uuden ongelman...kuinka palauttaa runko takaisin maanpinnalle??...mieluiten yhtenä kappaleena?...kuten kuvista näkyy, runko oli takapakan etukiinnikkeen takaa miltei valmiiksi poikki, joten vapaa pudottaminen olisi ollut suoranainen harakiri valmiiksi hauraalle rungolle... ...hauisvoimaan ei ollut luottaminen, joten taas kutsuttiin Fergusonin Massey kotikäynnille, jolla asia hoituikin hallitusti...huhhuh!

purkutyö paljasti myös sen, kuinka hiuksianostattavassa kunnossa runkotapit/riiput alkoivat olemaan neljäkymmentä vuotta on-the-road oltuaan!!!

__________________
FJ40 1967 -vaasansatama-
BJ40 1976 -oldMama-
BJ40 1977 -afrikantähti-
BJ42 1981 -rosvo-
BJ75 1987 -hillbilly-
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.05.2018, 23:55
pillimehu:n Avatar
pillimehu pillimehu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.11.17
Sijainti: kaenuu
Viestit: 593
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pillimehu Näytä viesti
purkutyö paljasti myös sen, kuinka hiuksianostattavassa kunnossa runkotapit/riiput alkoivat olemaan neljäkymmentä vuotta on-the-road oltuaan!!!
(ei liity asiaan mitenkään, mutta minkä ihmeen takia ainakin meilläpäin kutsuttiin 80-lukulaisia Ford Fiestoja ripulikiikuiksi... ...viittaa varmaankin jollakin kieroutuneella huumorintajulla ajoneuvon löysähköön alustaan??)



...mutta LandCruiserissapa ei huolta löysästä alakerrasta at all... tönköksi ruostuneet latijousipakat pitävät siitä huolta, että eteneminen on tanakkaa joka töyssyssä (kuski se on joka joustaa)... ...kuten aiemmin itse itseäni lainaten tulin maininneeksi niin riiput ja muut kiikut alkoivat olla finaalissa AfrikanTähden ensimmäisen 40-vuotissession jäljiltä... ajatus alkuperäisten allelaitosta alkoi aiheuttaa ripulikiikkumaisia reaktioita ruoasulatukselleni, joten jotakin korvaavaa jouduttiin katselemaan...


...en oikeen enää muista tarkkaan, mutta jousituksen runkotapeissa taisi olla muutamia millimetrejä eroa BJ:n & HJ:n vällillä?...ja erimallisiakin mokomat sitäpaitsi... loppujenlopuksi BJ:n alkuperää kunnioittavat runkotapit löytyivät Lipposilta Juuasta...oikein rasvattavat versiot a'la Dobinsons...

...riiput olivatkin sitten kinkkisemmät...kolmiomaisiin antireserse kotkotuksiin en halunnut sortua ulkonäkösyistä... vaikka kuinka giigaroin world-wide-webbiä, niin en onnistunut paikallistamaan alkuperää kunnioittavia riipukkeita Australiaa lähempää... kengurumaasta tilaaminen olisi livennyt hifistelyn puolelle, joten päätin ottaa omat pikku kätöset käyttöön... ...pylväsporakoneen suosiollisella avustuksella alkuperää kunnioittavat 2.0riipukkeet syntyivät suit'sait 10x40 lattaraudasta...

(eipä näköjään ole tätä parempaa otosta tullut otetuksi, kuvan tarkennus on kuin tilannekuvaa 2promillenhumalatilasta):






...joo, jarrukilpiäkin on näemmä kiilloteltu kokoonpanovaiheessa...
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama-
BJ40 1976 -oldMama-
BJ40 1977 -afrikantähti-
BJ42 1981 -rosvo-
BJ75 1987 -hillbilly-
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Automaattinen tähti-kolmiokäynnistin, tarjoa. KAS O/M/V Muut 2 23.09.2020 10:31
Ostetaan auto afrikan matkalle JuKu O/M/V Ajoneuvot 2 28.01.2014 21:57
afrikan poikien foorumi risukärsä Linkit 0 23.01.2011 22:12
Afrikan matkaajat myllis Linkit 6 21.01.2011 23:37
Afrikan jobbarien numeroja Heikki L Chit-Chat 13 19.10.2008 20:22


Sivu luotu: 20:43 (GMT +2).