![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#23
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kun Mcpherson on sellainen pyöräntuenta jossa iskaritolppa toimii osana pyöräntuentaa, ja yleensä perssoni on vain edessä ohjaavalla akselilla. Sillä ei ole mitään väliä kyseisessä pyöräntuennan tyypissä onko jousitus poikittaisella lehdellä, vietereillä vai vääntösauvoilla. Jos on kaksi päällekkäistä kolmivartta, se ei silloin ole mcpherson koska iskaritolppa ei ole osa pyöräntuentaa. Englanniksi tuo on double wishbone, tai double a-arm. Lainaus:
McPherson- tyyppi tarkoittaa nimenomaan sitä että iskaritolppa (tai joustintuki) on osa pyöräntuentaa. Olkavarsi kiinnittyy nivellettynä alatukivarteen, on se sitten kolmiovarsi tai erilliset poikittais- ja pitkittäisvarsi, ja olkavarren yläosa on kiinni iskarissa/ joustintuessa (riippuen mitä jousta käytetään). Tossa on just se paska puoli, että perssonissa alusta- ja ohjauskulmien hallinta ei ole yhtä hyvä kuin kahdella kolmiovarrella tai monivarsituennalla. Mut perssoni on yksinkertainen, halpa ja kohtuuhyvin toimiva kompromissi.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 17.04.2018 09:22 |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Teräksen kestävyys | Diskokaveri | Tekniikka & Jutustelu | 41 | 01.12.2015 15:36 |
HJ60 kestävyys | ss125 | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 20.12.2006 22:04 |
2L-T:n kestävyys? | Setä | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 19.03.2005 21:27 |
Koneen kestävyys? | BlackJack | Vuosimallit 1984-1996 | 8 | 04.07.2004 20:32 |
Akselin kestävyys | kumilusmu | Tekniikka & Jutustelu | 21 | 06.11.2003 22:21 |