![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
McPherson on vähän kuin jakarivarsi jäykkäakselisessa, eli se kyllä pitää akselin siellä missä pitääkin, mutta on oikeasti aika surkea geometrialtaan ja muilta ominaisuuksiltaan verrattuna nelilinkkiin. Niin se on myös mcpherson verrattuna monivarsituentaan erillisjousitetuissa.. Hyvä ja halpa kompromissi ![]() ![]() Lainaus:
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
mutta vanne pysyy edelleen omalla paikallaan, siis ei lähde etsimään "uusia uria" yläpallonivelen toimiessa kiinnepisteenä, raidetanko antaa helposti sen verran periksi, mitä ohjauspyörän liikerata antaa myöten ![]() Yhtään onnettomuuteen johtanutta tapausta en ole nähnyt, missä mcperson olisi ollut pääsyyllinen. (huonosti kirjoitettu, maallikkona jätän korjaamatta) Nuo pyöränkulmat, mukaanluettuna auraus, on aika monimutkainen/mielenkiintoinen yhdistelmä; kun sitä vertaillaan ajo-ominaisuuksien (maastossa, kadulla, maantiellä, rallissa ja-tai F1) suhteutettuna renkaiden kulumiseen yms/tms. niin yhtä ainoaa oikeaa kulmaa ei ole ![]() Ja jos topiikin aloittajan "ongelmaa-" verrataan noihin ylläoleviin pyöränkulma- mysteereihin, niin kun ollaan miettimässä asteen (kymmenys vai satikka?) osien muutoksia normaali ajossa, niin tasonsäätö on ainut vaihtoehto, millä pyörän kulmat saadaan pidettyä minuuttien sisällä ![]() Viimeksi muokannut BJ-40/76 : 17.04.2018 22:44 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Eli siis haen toisenlaista jousitusratkaisua kevyt k-a sprinteriin kun nykyinen pohjaa rajoitinkumiin usean montun ryppässä ja pelkän siis pelkän iskunvaimentimen toimiessa ylätukivartena johon ei ole luottaminen jo auton ikääntymisenkin takia. Nyt on sanottu suburbanin etupään olevan tässä tarkoituksessa mahdollinen ja chevy Silverado mahdollisesti jollainlailla. Samalla sais parantua luotto ja huoltomasis(varaosat ja niiden hinta) ja akseliston kestävyys niin tää kaikki yhtälö aiheuttaa kasan kysymyksiä joihin en ole googlella niitä saanut. Siitä on ollut kyse ja kevyt kuorma-autosta. etuakseli massaltaan 1750kg ja 1625 raidelevydestä +-100 mm.
Viimeksi muokannut Ahma : 18.04.2018 04:25 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Tuosta vähän osviittaa vetarista. Vetopyörästön puoleinen laippa halkaisijaltaan 160 mm. Tää on -96 vuotisesta Suburbanista.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Olihan perälumppi kuskinpuolella 🤔
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
On.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
No Mites se Hummerin ”akseli” swappi?
Oisi ainakin erilainen. Samaan lupaprosessiin ymppäisi rengas muutokset summuut, ja johan alkaisi tommonen islantikaappi kehkeytyä...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Ei tässä mitää suureellista haeta. Kunhan sais kestävyyttä ni se olis jo voitto. Hiie hyvä kiesi meidän käyttöön mut ei liiemmin luotettava vaikka sinne mutaseen karjalan tiestöön. 33" jos sais alle ni hieno olis siis laillisesti ja tekniikan kestävästi. Kyllä oon sähköposteja vaihdellut, eri variaatioita puitu, mittoja ja malleja ettiny et nyt ootellaa vaa mikä käy tai mite asiat etenee.
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Hommaa unimog, vuosimalli budjetin mukaan ja kelvannee joko sellaisenaan tai sit joutuu ronkkii koneosastoon lisää taakia. Mut varmaan ois lähempänä lopputulosta kuin tollasen peltipakun tuunailu. Ja olis setäenergiaakin ihan erilailla kuin rintterissä.
![]()
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Budjetti on valtaosin kii rintterissä jo. Ja on siinä se et kukaa ei oo vielä tehny näistä mitää ihmeellistä ni koetan minä sit tehdä. Jos ei muuta ni oon ainakin yrittäny kaikkeni 😂
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Teräksen kestävyys | Diskokaveri | Tekniikka & Jutustelu | 41 | 01.12.2015 15:36 |
HJ60 kestävyys | ss125 | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 20.12.2006 22:04 |
2L-T:n kestävyys? | Setä | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 19.03.2005 21:27 |
Koneen kestävyys? | BlackJack | Vuosimallit 1984-1996 | 8 | 04.07.2004 20:32 |
Akselin kestävyys | kumilusmu | Tekniikka & Jutustelu | 21 | 06.11.2003 22:21 |