Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.04.2018, 05:09
Ahma:n Avatar
Ahma Ahma ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.10.03
Sijainti: Etelä-Savon pääkaupunki
Viestit: 526
Perusasetus

Kun olisin alunperin tajunnu edes tutkia 309/310 mallia ennen sprinter ostopäätöstä ni siitä oisin tehnykkin auton itelleni. Toisaalta sekään ei ole mahdoton idis vieläkään mutta yks valmis olis jo ni pitää kattoa tää kortti loppuun. Saksasta sais valmiin 4x4 309 abaut 10.000€ hintaan joka on G-akseleilla tehty mutta Suomessa tällästä ei pysty tekee niillä akseleilla. Koko tää akselien tutkinta farssi on saanu ihme piirteitä ja vastauksia eikä fakta tiedonsaanti ole helppoo. Vehokin lupas toimittaa sprinterin tekniset tiedot 2kk sitten ja otti kaiken mahdollisen tiedon multa niin miusta kuin autosta mut on sieltä stadin valtakunnasta sen verran matkaa tänne Savon korpeen ettei sähköpostikaa nyt ihan hetkessä tule. Mutta on sitä faktatietoa tullutkin ja paljon sitä "miusta tää on niin" tietoa myös et kieltämättä on menny puurot ja vellit sekasin välillä. No toivotaan parasta ja pelätään sitä pahinta

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.04.2018, 07:35
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Kuulkaas nyt Perssonit! McPherson pyöräntuentaa käytettiin 50-80 luvulla. Jos kierrejousi siirretään pois iskarin ympäriltä ja/tai alatukivarsi muutetaan kolmiotueksi, niin se ei ole enää McPherson jousitus. Silloin on kyseessä muu joustintukijousitus. Multa löytyy kaksi Perssoni autoa, vuosimallia 1970 ja 74.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.04.2018, 07:38
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Vielä lisäyksenä, Perssonissa on siis vain poikittainen alatukivarsi, pitkittäistuki (joka on toki viistossa, että pyörä mahtuu kääntymään), ja iskari-jousi tolppa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.04.2018, 08:27
jmk jmk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.11.15
Sijainti: Miehikkälä
Viestit: 1.453
Perusasetus

Oisko Ahmalla heittää linkkiä näihin Saksalaisiin? Onko todella yhdistetty paku ja maasturi?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.04.2018, 08:31
Ahma:n Avatar
Ahma Ahma ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.10.03
Sijainti: Etelä-Savon pääkaupunki
Viestit: 526
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jmk Näytä viesti
Oisko Ahmalla heittää linkkiä näihin Saksalaisiin? Onko todella yhdistetty paku ja maasturi?
https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_TN

Saa tuoda Suomeen ja saa kilpiin. varmaan sit pakettiautona en tiiä tarkemmin. Yks oli mobile.de myynnissä 9600€ vastaikään.

kuvia lisää: https://www.google.fi/search?biw=153....0.o2GT7nE8RWk

Viimeksi muokannut Ahma : 17.04.2018 08:36
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.04.2018, 08:34
Ahma:n Avatar
Ahma Ahma ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.10.03
Sijainti: Etelä-Savon pääkaupunki
Viestit: 526
Perusasetus

Kirjoitin aiemmin puutaheinää. Mcphaerson systeemi on alatukivarrella ja tolppaiskarilla jossa yhteydessä kierrejousi. Myös on olemassa siis päällekkäisillä tukivarsilla varustettu systeemi lisäksi. Eiköhä tää oo käsitelty ja googlella lisää!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Teräksen kestävyys Diskokaveri Tekniikka & Jutustelu 41 01.12.2015 15:36
HJ60 kestävyys ss125 Tekniikka & Jutustelu 16 20.12.2006 22:04
2L-T:n kestävyys? Setä Tekniikka & Jutustelu 7 19.03.2005 21:27
Koneen kestävyys? BlackJack Vuosimallit 1984-1996 8 04.07.2004 20:32
Akselin kestävyys kumilusmu Tekniikka & Jutustelu 21 06.11.2003 22:21


Sivu luotu: 20:59 (GMT +2).