Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.04.2018, 07:36
Leväinen Leväinen ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 10.03.17
Sijainti: Maavesi
Viestit: 26
Perusasetus

Aika tarkasti 600mm on tuossakin koukun korkeus. Telikärryssä jos ei ole keinuteliä niin usein on etummaiset pyörät ilmassa. Omiin kärryihin voisi muuten tehdä muutoksia aisaan, mutta niilläkin on useampi käyttäjä. Omat kärryt on kyllä keinutelillä mikä vähän parantaa tilannetta, töissä joutuu vetämään vaikka minkälaista laitosta perässä.


Viimeksi muokannut Leväinen : 11.04.2018 07:57
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.04.2018, 11:38
Leväinen Leväinen ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 10.03.17
Sijainti: Maavesi
Viestit: 26
Perusasetus

Lueskelin taas pitkästä aikaa tuota ammattiautot.fi juttua Crafterista ja siellä osui silmään lause joka herätti tietämättömässä kysymyksen.
"Crafter 4MOTIONissa on jatkuvatoiminen, muuttuvalla voimanjaolla varustettu ”heavy duty” -nelivetojärjestelmä". En kovin perillä ole tuosta nelivetotekniikasta noin yleensäkkään niin en ymmärrä millainen tuo järjestelmä on? Onko se haldex tai torsen jossa on sitten jakolaatikko jossain välissä? Mistä tai miten pystyisin selvittämään mikä systeemi tässä on?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.05.2018, 11:28
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Leväinen Näytä viesti
Lueskelin taas pitkästä aikaa tuota ammattiautot.fi juttua Crafterista ja siellä osui silmään lause joka herätti tietämättömässä kysymyksen.
"Crafter 4MOTIONissa on jatkuvatoiminen, muuttuvalla voimanjaolla varustettu ”heavy duty” -nelivetojärjestelmä". En kovin perillä ole tuosta nelivetotekniikasta noin yleensäkkään niin en ymmärrä millainen tuo järjestelmä on? Onko se haldex tai torsen jossa on sitten jakolaatikko jossain välissä? Mistä tai miten pystyisin selvittämään mikä systeemi tässä on?
Möllin laatikkojuttuja etsiessäni törmäsin ehkä myös tuohon, en ny muista mikä on numeroltaan tuo nimenomainen loota, mutta hienoista liirumlaarumeista huolimatta siinä lienee "vain" sähköhydraulisesti ohjattu etuvedon kytkentä.

Jota tietty pystyy kompuutterilla räpsimään päälle ja pois useita kertoja sekunnissa ja luistattamaan ja vaikka mitä muutakin.

Samankaltainen loota lienee w164 möllissäkin.

Onko tuossa hidasta aluetta ollenkaan?
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.05.2018, 12:42
Leväinen Leväinen ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 10.03.17
Sijainti: Maavesi
Viestit: 26
Perusasetus

On napilla kytkettävä alennusvaihde, jossain oon nähnyt jakosuhteenkin mutta en kyllä yhtään muista mikä se oli.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.05.2018, 17:22
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Leväinen Näytä viesti
On napilla kytkettävä alennusvaihde, jossain oon nähnyt jakosuhteenkin mutta en kyllä yhtään muista mikä se oli.
Oiskohan se sitten mallia mölli 163. Onko kytkettävää keskilukkoa? Tai muita lukkoja?
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 20.05.2018, 06:08
Leväinen Leväinen ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 10.03.17
Sijainti: Maavesi
Viestit: 26
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Oiskohan se sitten mallia mölli 163. Onko kytkettävää keskilukkoa? Tai muita lukkoja?
Keskellä ja molemmilla akseleilla paineilmalukot.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.05.2018, 08:35
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.384
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Leväinen Näytä viesti
Aika tarkasti 600mm on tuossakin koukun korkeus. Telikärryssä jos ei ole keinuteliä niin usein on etummaiset pyörät ilmassa.
Tuollainen kärry ei ole telikärry.

Kahdella tai kolmella erillisakselilla tehtyyn kärryyn tulee helposti laitettua ylikuormaa koukulle, jos vetokuula on huomattavasti liian korkealla. Ikävää nypyttämistäkin on meno usein, jos kärryn paino kuormineen ei ole suht tasan akselien kesken. Kannattaa laittaa kuula standardikorkeuteen, jos 2- tai 3-akselista kärryä on useammin tarkoitus hinata; nypyttäminen tyhjänä vähenee ja oikein kuormaaminen helpottuu.

Telikärrylle ei kuulan korkeudella ole niinkään merkiystä, kun siinä on kärryn rakenteen kannalta vain yksi akseli.
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 27.05.2018, 09:15
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JiiPee Näytä viesti
Tuollainen kärry ei ole telikärry.
Ei niin, se on kaksoisakselisto eikä teliakselisto. Monet puhuu 2-akselisista aina telinä, mut harvassa nykykärryssä teliä.

Edit: topikin otsikosta näköjään karattu aika kauas.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 28.02.2019, 13:15
jkholma jkholma ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 19.02.06
Sijainti: Helsinki
Viestit: 688
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Edit: topikin otsikosta näköjään karattu aika kauas.
Mennään kohti alkuperäistä aihetta, tossa linkissä on jotain speksieroja listattu.
http://www.northridgenation.com/taki...bfg-km3-tires/

Pitäisi itselle uudet 31x10,5/15 renkaat laittaa.
Kuinkahan paljon toi reilu kolmen kilon painoero vanhemman mallin hyväksi ajossa vaikuttaa XJ Cherokeen kokoisessa laitteessa?
__________________
ex uazJanne

"Ikuisesti elää se, joka kerää
kaikkea kaksin käsin.."
Jouni Hynynen, runoilija

Viimeksi muokannut jkholma : 28.02.2019 13:18
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 28.02.2019, 13:42
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jkholma Näytä viesti
Kuinkahan paljon toi reilu kolmen kilon painoero vanhemman mallin hyväksi ajossa vaikuttaa XJ Cherokeen kokoisessa laitteessa?
35 x 12.50 bias- ply renkailla jotka vanteineen painoi n.45-50kg/kpl. ajoi ihan hyvin XJ:llä 100km/h. Tuo 3kg ei tunnu missään.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 08.12.2019, 11:54
2207 2207 ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 18.11.19
Sijainti: Lempäälä
Viestit: 6
Perusasetus

Miten ajotuntuma asfaltilla ja muilla alustoilla nyt noita on saanut jo jonkin aikaa? Itse meinasin laittaa nuo KM3:set kesärenkaiksi -09 KK Cherokeen alle. Varsinaista offia ei varmaankaan tule niin ajeltua, mutta erinäisiä polkuja ja sen sellaista kyllä, säästä riippumatta.
Koska vinssipuskuria eikä vinssiä ei ole, niin mitään ylisuorituksia en varmaankaan tule yrittämään. Tai mitään en ainakaan tunnusta...

Lähinnä kiinnostaa ehkä eniten, että miten tuo KM3 käyttäytyy normi katuajossa asfaltilla.

Ulkonäön "härkä" -merkitystä ei voi myöskään täysin sivuuttaa. Vaikka BFG ATR on vaihtoehto, niin se ei ehkä ole riittävän härski siihen lookkiin mitä haetaan.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 10.12.2019, 07:09
Mikael73 Mikael73 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 17.01.13
Sijainti: Kalajoki
Viestit: 405
Perusasetus

KM3 olleet nyt syksyn alla päivittäisessä ajossa asfaltilla soapatrollissa,ei mitään huonoa sanottavaa.
Ensituntuma kun vaihtoi vanhojen km2 tilalle että rengasäänet aavistuksen hiljeni ja
tuli huomattavasti suuntavakaampi.Toki vanhoilla km2 oli jo ikää ja vähän murtumaa reunoissa.
Jos jotain huonoa pitää sanoa,niin nastattomilla mutikoilla talvella on melkoista urheilua
mutta se nyt ei yllätyksenä tullut
__________________
http://www.cfline.fi/
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty bfg mud terrain Teezi O/M/V Renkaat ja vanteet 2 11.05.2014 10:08
Myyty BFG mud-terrain Niko.T O/M/V Renkaat ja vanteet 10 09.11.2012 21:42
Myyty BFG Mud terrain ajelija O/M/V Renkaat ja vanteet 1 15.08.2011 19:24
Uusi BFG:n Mud-Terrain™ T/A® KM2 -MaTTi- Tekniikka & Jutustelu 11 10.10.2007 07:18
O: BFG Mud-terrain O/M/V Renkaat ja vanteet 6 04.05.2007 17:46


Sivu luotu: 08:50 (GMT +2).