![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Aika tarkasti 600mm on tuossakin koukun korkeus. Telikärryssä jos ei ole keinuteliä niin usein on etummaiset pyörät ilmassa. Omiin kärryihin voisi muuten tehdä muutoksia aisaan, mutta niilläkin on useampi käyttäjä. Omat kärryt on kyllä keinutelillä mikä vähän parantaa tilannetta, töissä joutuu vetämään vaikka minkälaista laitosta perässä.
Viimeksi muokannut Leväinen : 11.04.2018 07:57 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Lueskelin taas pitkästä aikaa tuota ammattiautot.fi juttua Crafterista ja siellä osui silmään lause joka herätti tietämättömässä kysymyksen.
"Crafter 4MOTIONissa on jatkuvatoiminen, muuttuvalla voimanjaolla varustettu ”heavy duty” -nelivetojärjestelmä". En kovin perillä ole tuosta nelivetotekniikasta noin yleensäkkään niin en ymmärrä millainen tuo järjestelmä on? Onko se haldex tai torsen jossa on sitten jakolaatikko jossain välissä? Mistä tai miten pystyisin selvittämään mikä systeemi tässä on? |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jota tietty pystyy kompuutterilla räpsimään päälle ja pois useita kertoja sekunnissa ja luistattamaan ja vaikka mitä muutakin. Samankaltainen loota lienee w164 möllissäkin. Onko tuossa hidasta aluetta ollenkaan?
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#4
|
|||
|
|||
![]()
On napilla kytkettävä alennusvaihde, jossain oon nähnyt jakosuhteenkin mutta en kyllä yhtään muista mikä se oli.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Oiskohan se sitten mallia mölli 163. Onko kytkettävää keskilukkoa? Tai muita lukkoja?
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Keskellä ja molemmilla akseleilla paineilmalukot.
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kahdella tai kolmella erillisakselilla tehtyyn kärryyn tulee helposti laitettua ylikuormaa koukulle, jos vetokuula on huomattavasti liian korkealla. Ikävää nypyttämistäkin on meno usein, jos kärryn paino kuormineen ei ole suht tasan akselien kesken. Kannattaa laittaa kuula standardikorkeuteen, jos 2- tai 3-akselista kärryä on useammin tarkoitus hinata; nypyttäminen tyhjänä vähenee ja oikein kuormaaminen helpottuu. Telikärrylle ei kuulan korkeudella ole niinkään merkiystä, kun siinä on kärryn rakenteen kannalta vain yksi akseli.
__________________
Jukka |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Ei niin, se on kaksoisakselisto eikä teliakselisto. Monet puhuu 2-akselisista aina telinä, mut harvassa nykykärryssä teliä.
Edit: topikin otsikosta näköjään karattu aika kauas. ![]() ![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Mennään kohti alkuperäistä aihetta, tossa linkissä on jotain speksieroja listattu.
http://www.northridgenation.com/taki...bfg-km3-tires/ Pitäisi itselle uudet 31x10,5/15 renkaat laittaa. Kuinkahan paljon toi reilu kolmen kilon painoero vanhemman mallin hyväksi ajossa vaikuttaa XJ Cherokeen kokoisessa laitteessa?
__________________
ex uazJanne "Ikuisesti elää se, joka kerää kaikkea kaksin käsin.." Jouni Hynynen, runoilija Viimeksi muokannut jkholma : 28.02.2019 13:18 |
#10
|
||||
|
||||
![]()
35 x 12.50 bias- ply renkailla jotka vanteineen painoi n.45-50kg/kpl. ajoi ihan hyvin XJ:llä 100km/h. Tuo 3kg ei tunnu missään.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Miten ajotuntuma asfaltilla ja muilla alustoilla nyt noita on saanut jo jonkin aikaa? Itse meinasin laittaa nuo KM3:set kesärenkaiksi -09 KK Cherokeen alle. Varsinaista offia ei varmaankaan tule niin ajeltua, mutta erinäisiä polkuja ja sen sellaista kyllä, säästä riippumatta.
Koska vinssipuskuria eikä vinssiä ei ole, niin mitään ylisuorituksia en varmaankaan tule yrittämään. Tai mitään en ainakaan tunnusta... ![]() Lähinnä kiinnostaa ehkä eniten, että miten tuo KM3 käyttäytyy normi katuajossa asfaltilla. Ulkonäön "härkä" -merkitystä ei voi myöskään täysin sivuuttaa. Vaikka BFG ATR on vaihtoehto, niin se ei ehkä ole riittävän härski siihen lookkiin mitä haetaan. |
#12
|
|||
|
|||
![]()
KM3 olleet nyt syksyn alla päivittäisessä ajossa asfaltilla soapatrollissa,ei mitään huonoa sanottavaa.
Ensituntuma kun vaihtoi vanhojen km2 tilalle että rengasäänet aavistuksen hiljeni ja tuli huomattavasti suuntavakaampi.Toki vanhoilla km2 oli jo ikää ja vähän murtumaa reunoissa. Jos jotain huonoa pitää sanoa,niin nastattomilla mutikoilla talvella on melkoista urheilua mutta se nyt ei yllätyksenä tullut
__________________
http://www.cfline.fi/ |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty bfg mud terrain | Teezi | O/M/V Renkaat ja vanteet | 2 | 11.05.2014 10:08 |
Myyty BFG mud-terrain | Niko.T | O/M/V Renkaat ja vanteet | 10 | 09.11.2012 21:42 |
Myyty BFG Mud terrain | ajelija | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 15.08.2011 19:24 |
Uusi BFG:n Mud-Terrain™ T/A® KM2 | -MaTTi- | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 10.10.2007 07:18 |
O: BFG Mud-terrain | O/M/V Renkaat ja vanteet | 6 | 04.05.2007 17:46 |