![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() 235/85/16 renkaat crafterissa?? Mikä ihmeen crafteri se semmonen on mihin tollaset renkaat mahtuu?
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Kansa vaatii kuvia!!!!
![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Tossa nyt pari kuvaa, vielä on tulossa vähän muutoksia ulkopuolelle kunhan rojekti edistyy. Katolle tulee rosterinen kattoteline, isommat kesärenkaat ja tummatlasit. Nyt ensiksi keskityn sisätilojen rakentamiseen.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Sivukuva on liian iso mutta tuossa vielä takaviistosta. Ja allahan on siis talvirenkaat LT2 235/85 16.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Mulla on Jumperissakin!
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Kuinka korkealle jää vetokoukku Crafterissa?
Mulla on tossa työkalussa nyt vähän semmonen ongelma että on ihan liian korkealla, n. 600mm maasta kuulan keskelle, joku tiputtavampi koukku pitäis löytää. Askelman kanssa.. meinasin kun Sprinterissä ja Crafterissa on sama vetokoukku, ainakin tyyppikilven mukaan. Talvirenkaina tossa 265/60-18 |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Aika tarkasti 600mm on tuossakin koukun korkeus. Telikärryssä jos ei ole keinuteliä niin usein on etummaiset pyörät ilmassa. Omiin kärryihin voisi muuten tehdä muutoksia aisaan, mutta niilläkin on useampi käyttäjä. Omat kärryt on kyllä keinutelillä mikä vähän parantaa tilannetta, töissä joutuu vetämään vaikka minkälaista laitosta perässä.
Viimeksi muokannut Leväinen : 11.04.2018 07:57 |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Lueskelin taas pitkästä aikaa tuota ammattiautot.fi juttua Crafterista ja siellä osui silmään lause joka herätti tietämättömässä kysymyksen.
"Crafter 4MOTIONissa on jatkuvatoiminen, muuttuvalla voimanjaolla varustettu ”heavy duty” -nelivetojärjestelmä". En kovin perillä ole tuosta nelivetotekniikasta noin yleensäkkään niin en ymmärrä millainen tuo järjestelmä on? Onko se haldex tai torsen jossa on sitten jakolaatikko jossain välissä? Mistä tai miten pystyisin selvittämään mikä systeemi tässä on? |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jota tietty pystyy kompuutterilla räpsimään päälle ja pois useita kertoja sekunnissa ja luistattamaan ja vaikka mitä muutakin. Samankaltainen loota lienee w164 möllissäkin. Onko tuossa hidasta aluetta ollenkaan?
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kahdella tai kolmella erillisakselilla tehtyyn kärryyn tulee helposti laitettua ylikuormaa koukulle, jos vetokuula on huomattavasti liian korkealla. Ikävää nypyttämistäkin on meno usein, jos kärryn paino kuormineen ei ole suht tasan akselien kesken. Kannattaa laittaa kuula standardikorkeuteen, jos 2- tai 3-akselista kärryä on useammin tarkoitus hinata; nypyttäminen tyhjänä vähenee ja oikein kuormaaminen helpottuu. Telikärrylle ei kuulan korkeudella ole niinkään merkiystä, kun siinä on kärryn rakenteen kannalta vain yksi akseli.
__________________
Jukka |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Ei niin, se on kaksoisakselisto eikä teliakselisto. Monet puhuu 2-akselisista aina telinä, mut harvassa nykykärryssä teliä.
Edit: topikin otsikosta näköjään karattu aika kauas. ![]() ![]() |
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#16
|
|||
|
|||
![]()
Mikä jenkkikoukku on viralliselta nimeltään? Jenkkikoukku hakusanalla ei löydy montaa sivua missä niitä myytäisiin.
|
#17
|
||||
|
||||
![]()
Huonosti löytyy, en tiedä mikä se täälläpäin olis. ”Sprinter hitch receiver” kun näpeltää guugleen niin tulee käypäsen näköisiä.
|
#18
|
||||
|
||||
![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#19
|
||||
|
||||
![]()
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#20
|
|||
|
|||
![]()
Ihan maata viistävät autot ei ole omaan makuun ja täytyhän kokeilla mitä käy Jumperille kun laittaa vähän korkeempaa rengasta kun oli vähän kuin ylimääräisenä. Tehoa vehkeessä kohtuullisesti, vaan ei parhaat välitykset rengaskoon suurennosta ajatellen.
Vielä omituisempi rengastus oli ku yhteen väliin w123 Mersussa pyöri 215/80/15” vanhat Hakkapeliitat. |
#21
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#22
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Se ei ole mikään kovin ihmeellisen näköinen, edessä vähän ahdasta ja olen kevyesti avarrellut kaaria, hakkaillut ylimääräiset terävät pellin saumat pois tieltä, toisella puolella oli renkaan ääriasentoon kääntämällä ahdasta. Mä laittasin siihen vähän matalemmat, ehkä vakiovanteelle 225/75/16 tai 235/75/16 ja sellaisen rengasmallin joka ei ole 120 kantavuusindeksillä paitsi jos jatkuvasti on täys kuorma. Omasta mielestä tämä ei ihan täysin onnistunut aavistusen maavaraltaan korkeempi pakutyylin vehje kun aihioksi tulis ottaa sellainen, joka on mahdollisimman hyvä menee hiljaa eteen ja taakse. |
#23
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
-Pauli- |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty bfg mud terrain | Teezi | O/M/V Renkaat ja vanteet | 2 | 11.05.2014 10:08 |
Myyty BFG mud-terrain | Niko.T | O/M/V Renkaat ja vanteet | 10 | 09.11.2012 21:42 |
Myyty BFG Mud terrain | ajelija | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 15.08.2011 19:24 |
Uusi BFG:n Mud-Terrain™ T/A® KM2 | -MaTTi- | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 10.10.2007 07:18 |
O: BFG Mud-terrain | O/M/V Renkaat ja vanteet | 6 | 04.05.2007 17:46 |