Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Uusi bfg mud terrain km3 (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=155213)

Leväinen 09.04.2018 08:27

Uusi bfg mud terrain km3
 
Kysyin paikalliselta rengasmyyjältä uuden mt:n saatavuutta ja lupasi että toukokuussa olisi ainakin 235/85 16 kokoisena saatavana. Onko uusi mt uhka vai mahdollisuus, kovasti maahantuoja ainakin oli kehunut. Onko se kuitenkaan odottamisen arvoinen all terrainia saisi hyllystä.
Crafterissa on tehtaan jäljiltä all terrain ko1 225/70 16 mutta siitä loppuu märällä vähänkään pehmeällä metsäautotiellä pito hyvin nopeasti. Mud terrain km2 on kokemusta joitain 20-30 tuhattakilometriä pajeron alla ja ei se huono kesärengas ollut sekään yllättävän hiljainen maantiellä. Talvirenkaana crafterissa on LT2 235/85 16 joten talvi pito ei sinällään kiinnosta.
Ollakko all vai ollakko mud, siinä vasta pulma.

Vilkutin 10.04.2018 07:06

Jos altsikan pito ei riitä ni eikö se oo selkee vaihto mt edessä.

jmk 10.04.2018 08:08

Minkälainen maastoauto tuo crafter on jos kerran bf at loppuu pito heti? Voimako siinä puhuu vaiko maastoominaisuudet?

kenni_ 10.04.2018 10:24

235/85/16 renkaat crafterissa?? Mikä ihmeen crafteri se semmonen on mihin tollaset renkaat mahtuu?

wikke 10.04.2018 12:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kenni_ (Viesti 1378840)
235/85/16 renkaat crafterissa?? Mikä ihmeen crafteri se semmonen on mihin tollaset renkaat mahtuu?

http://www.ammattiautot.fi/uutiset/u...after-4motion/

Leväinen 10.04.2018 13:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja wikke (Viesti 1378857)

Juuri tuollainen ja lisävarusteena saatava etulukkokin on laitettu.

jmk 10.04.2018 13:19

Kansa vaatii kuvia!!!!:)

Leväinen 10.04.2018 17:07

3 Liiteet
Tossa nyt pari kuvaa, vielä on tulossa vähän muutoksia ulkopuolelle kunhan rojekti edistyy. Katolle tulee rosterinen kattoteline, isommat kesärenkaat ja tummatlasit. Nyt ensiksi keskityn sisätilojen rakentamiseen.

Leväinen 10.04.2018 17:11

1 Liiteet
Sivukuva on liian iso mutta tuossa vielä takaviistosta. Ja allahan on siis talvirenkaat LT2 235/85 16.

tekniikkamies 10.04.2018 20:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kenni_ (Viesti 1378840)
235/85/16 renkaat crafterissa?? Mikä ihmeen crafteri se semmonen on mihin tollaset renkaat mahtuu?

Mulla on Jumperissakin!

Tuomo 10.04.2018 20:29

1 Liiteet
Kuinka korkealle jää vetokoukku Crafterissa?
Mulla on tossa työkalussa nyt vähän semmonen ongelma että on ihan liian korkealla, n. 600mm maasta kuulan keskelle, joku tiputtavampi koukku pitäis löytää. Askelman kanssa.. meinasin kun Sprinterissä ja Crafterissa on sama vetokoukku, ainakin tyyppikilven mukaan. Talvirenkaina tossa 265/60-18

Leväinen 10.04.2018 21:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Tuomo (Viesti 1378918)
Kuinka korkealle jää vetokoukku Crafterissa?
Mulla on tossa työkalussa nyt vähän semmonen ongelma että on ihan liian korkealla, n. 600mm maasta kuulan keskelle, joku tiputtavampi koukku pitäis löytää. Askelman kanssa.. meinasin kun Sprinterissä ja Crafterissa on sama vetokoukku, ainakin tyyppikilven mukaan. Talvirenkaina tossa 265/60-18

Kyllähän se liian ylös jää vaikka on alempiin reikiin asennettu (mittaan huomenna). Itse mietin jenkkikoukkua siinä pystyisi helpommin säätämään korkeutta ja samaan runkoon saisi siirrettävän vinssipedin, askelman, viilapenkin ja melkein mitä vaan keksiikin. Sitä en tiedä saako sellaista ainakaan laillisesti laittaa, pitäisi selvittää.

Leväinen 11.04.2018 07:36

Aika tarkasti 600mm on tuossakin koukun korkeus. Telikärryssä jos ei ole keinuteliä niin usein on etummaiset pyörät ilmassa. Omiin kärryihin voisi muuten tehdä muutoksia aisaan, mutta niilläkin on useampi käyttäjä. Omat kärryt on kyllä keinutelillä mikä vähän parantaa tilannetta, töissä joutuu vetämään vaikka minkälaista laitosta perässä.

Leväinen 11.04.2018 11:38

Lueskelin taas pitkästä aikaa tuota ammattiautot.fi juttua Crafterista ja siellä osui silmään lause joka herätti tietämättömässä kysymyksen.
"Crafter 4MOTIONissa on jatkuvatoiminen, muuttuvalla voimanjaolla varustettu ”heavy duty” -nelivetojärjestelmä". En kovin perillä ole tuosta nelivetotekniikasta noin yleensäkkään niin en ymmärrä millainen tuo järjestelmä on? Onko se haldex tai torsen jossa on sitten jakolaatikko jossain välissä? Mistä tai miten pystyisin selvittämään mikä systeemi tässä on?

sisua45 11.04.2018 12:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies (Viesti 1378917)
Mulla on Jumperissakin!

https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=135247 Mullakin!

-MaTTi- 11.04.2018 19:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Leväinen (Viesti 1378931)
Kyllähän se liian ylös jää vaikka on alempiin reikiin asennettu (mittaan huomenna). Itse mietin jenkkikoukkua siinä pystyisi helpommin säätämään korkeutta ja samaan runkoon saisi siirrettävän vinssipedin, askelman, viilapenkin ja melkein mitä vaan keksiikin. Sitä en tiedä saako sellaista ainakaan laillisesti laittaa, pitäisi selvittää.

Ei siinä oo muuta ongelmaa kuin tyyppihyväksyntä. Mut löytyy niitä ”jenkkikoukkuja” nykymallin Hiluxiinkin ihan Kovilin tarroilla ja e-tyyppihyväksynnällä. En tiedä saisko Volkkariin.

Leväinen 13.04.2018 20:53

Mikä jenkkikoukku on viralliselta nimeltään? Jenkkikoukku hakusanalla ei löydy montaa sivua missä niitä myytäisiin.

-MaTTi- 13.04.2018 21:36

Huonosti löytyy, en tiedä mikä se täälläpäin olis. ”Sprinter hitch receiver” kun näpeltää guugleen niin tulee käypäsen näköisiä.

Leväinen 17.05.2018 11:23

No niin nyt on pistetty tilaukseen uudet mutikat 235/85R16. Rengasliike lupasi että 5.6 olisi heillä renkaat ja hinta 835 euroa alle laitettuna.

wikke 17.05.2018 17:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Leväinen (Viesti 1381763)
No niin nyt on pistetty tilaukseen uudet mutikat 235/85R16. Rengasliike lupasi että 5.6 olisi heillä renkaat ja hinta 835 euroa alle laitettuna.

Neljälle? Aika kovalta kuullostaa noin pienessä koossa, vai ovatko oikeasti huomattavasti kalliimmat verraten kakkosiin...

Leväinen 17.05.2018 19:12

Neljälle joo. Ei oo tullut katsottua 2:sten hintaa.

Lonely Rider 18.05.2018 01:01

Toi ukko lienee parhaillaan kurmoottamassa uusia mutiaisia Australian halki. Reportaasia seurannee... Tokihan sillä on jonkinlainen sponsorisuhde BFG:hen, mutta on kuitenkin melko rehellisten ukkojen kirjoissa :)
https://youtu.be/JDzvQ5C_4zA

Bj Andy 18.05.2018 11:28

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Leväinen (Viesti 1378958)
Lueskelin taas pitkästä aikaa tuota ammattiautot.fi juttua Crafterista ja siellä osui silmään lause joka herätti tietämättömässä kysymyksen.
"Crafter 4MOTIONissa on jatkuvatoiminen, muuttuvalla voimanjaolla varustettu ”heavy duty” -nelivetojärjestelmä". En kovin perillä ole tuosta nelivetotekniikasta noin yleensäkkään niin en ymmärrä millainen tuo järjestelmä on? Onko se haldex tai torsen jossa on sitten jakolaatikko jossain välissä? Mistä tai miten pystyisin selvittämään mikä systeemi tässä on?

Möllin laatikkojuttuja etsiessäni törmäsin ehkä myös tuohon, en ny muista mikä on numeroltaan tuo nimenomainen loota, mutta hienoista liirumlaarumeista huolimatta siinä lienee "vain" sähköhydraulisesti ohjattu etuvedon kytkentä.

Jota tietty pystyy kompuutterilla räpsimään päälle ja pois useita kertoja sekunnissa ja luistattamaan ja vaikka mitä muutakin.

Samankaltainen loota lienee w164 möllissäkin.

Onko tuossa hidasta aluetta ollenkaan?

Leväinen 18.05.2018 12:42

On napilla kytkettävä alennusvaihde, jossain oon nähnyt jakosuhteenkin mutta en kyllä yhtään muista mikä se oli.

Gary Grand 18.05.2018 13:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies (Viesti 1378917)
Mulla on Jumperissakin!

:eek:


Sivu luotu: 07:23 (GMT +2).