![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Noniin nyt päästiin ytimeen, eli minkälaisia selvityksiä hakemuksessa piti olla?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Muistanko oikein?
Olikos palstalla joskus kingkapista juttua. Oliko myynnissä täällä? Jäykällä akselilla ja leimassa. Löytypäs, sehän oliki vielä kovempi peli. https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=72838 Viimeksi muokannut hiluvitkutin : 29.03.2018 07:28 |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
No joo.... lupahakemuksen:
https://lomake.fi/a/ec/lomakepalvelu...5&type=statics kohta: "Selvitys, millä perusteella hakemuksen mukaiset poikkeuslupaa edellyttävät rakennemuutokset eivät lisää turvallisuudelle, terveydelle tai ympäristölle aiheutuvaa riskiä vähäistä enempää" Lienee se vaikein, ottaen huomioon lausunto: " Liikenteen turvallisuusvirasto katsoo, että erillisjousitetun akseliston vaihtaminen jäykkään akselistoon heikentää auton tieliikenneominaisuuksia." => Tieliikenneominaisuuksien heikkeneminen jäänee tulkinnanvaraiseksi, aiheuttaako se turvallisuudelle suuremman kuin vähäisen riskin. Jos tuohon kohtaan pystyisi jotenkin yksiselitteisesti perustelemaan, että riski jää vähäiseksi, niin sitten hakemuksella voisi ehkä olla edellytyksiä mennä läpi. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Mahtaiskohan Terranon kohdalla perusteluksi riittää saman ikäinen Patrol, joka on jäykällä etuakselilla?
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Omasta kokemuksesta poikkeusluvan hakemisessa voin todeta, että pelkkää harrastusajoa varten ei kannata edes yrittää hakea, jos on jokin työperustainen tarve muutokselle niin silloin on jotain mahdollisuuksia, tosin todella työläs prosessi sekin. Rengaskoon muutos oli itsellä kyseessä v.2016-2017.
Viimeksi muokannut Mekanismi : 30.03.2018 20:38 |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja onko mikään hakemus menny joskus harrasteperustein läpi? |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Itse hain 2002 tai 3 muutosta hj alle 35" renkaille niin ainut syy millä sai oli työkäyttö. Näin kertoi silloisen AKEn virkamies kun soitti perään, syy soittoon oli se kun rengas leveydeksi olin laittanut 14.5" leveän. Niin kaveri soitti että haettu on liian leveä riittääkö 12.5"? Ja sillä tuli paperit silloinen kustannus oli 320€ nyt muistaakseni 380€ myös hylätyllä päätöksellä on sama hinta. Toki voihan muutoksen haku olla helpottunut
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan hilux/4runner risukeulan korotuspalat | Ryyppyde | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 15.01.2014 07:54 |
Miten ja missä saa gen1 pätkä pajeron muutoskatsastettua huoltoautoksi?? Onnistuuko?? | korbimotors | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 23.12.2012 12:53 |
Risukeulan porttaali | tikpe | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 18.07.2007 12:56 |
Risukeulan korjuuta | JiiPee | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 31.03.2006 20:13 |
Mitkä renkaat saan muutoskatsastettua sj 410:iin | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.11.2005 21:07 |