Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.02.2018, 15:01
Radis:n Avatar
Radis Radis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.12
Sijainti: Inkoo
Viestit: 344
Perusasetus

Lähetin Trafin asiakaspalveluun kyselyn tästä aiheesta. Nähtäväksi jää mitä vastaavat.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.02.2018, 21:44
turakki turakki ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.11.03
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland.
Viestit: 939
Perusasetus

Eipä aivan suoraan liity tähän, mutta onko pykälien mukaan helppoa vaihtaa erillisjousitusta esimerkiksi toisen merkkiseen. Joskus nuotiolla virtuaalirakenneltiin 110 hilu pajeron akseleilla. Jatkokehitelmänä jotain hauskaa vaikka hummveen pitkillä tukivarsilla.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.03.2018, 20:17
Radis:n Avatar
Radis Radis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.12
Sijainti: Inkoo
Viestit: 344
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Radis Näytä viesti
Lähetin Trafin asiakaspalveluun kyselyn tästä aiheesta. Nähtäväksi jää mitä vastaavat.

Vastaus tuli:

" “Hei,
Auton ja sen perävaunun rakenteen muuttamisesta annetun Liikenteen turvallisuusviraston määräyksen, jäljempänä rakennemuutosmääräys, kohdassa 3.2 (Akseliston ja akselivälin muutokset) on määritetty minkälaiset auton akselistoon tehtävät muutokset voidaan hyväksyä muutoskatsastuksessa.
Edellä mainitun rakennemuutosmääräyksen kohdan 3.2. mukaan autoon voidaan vaihtaa ajoneuvotyyppiin kuuluva akselisto tai akseliston perustyypiltään muutoksen kohteena olevaa ajoneuvoa vastaaviin ajoneuvoihin tarkoitettu akselisto. Edellä mainittuun rakennemuutosmääräyksen kohtaan 3.2 viitaten, auton erillisjousitettua etuakselistoa ei saa vaihtaa jäykkään etuakselistoon, jos auton tyyppiin ei sisälly jäykällä etuakselilla olevaa automallia.
Liikenteen turvallisuusvirasto ei ole myöntänyt poikkeuksia erillisjousitetun akseliston vaihtamiseksi jäykkään akselistoon. Liikenteen turvallisuusvirasto katsoo, että erillisjousitetun akseliston vaihtaminen jäykkään akselistoon heikentää auton tieliikenneominaisuuksia.”


No mitäpä muuta olis voinut odottaakaan... huoh....
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.03.2018, 20:53
FinnDRZ:n Avatar
FinnDRZ FinnDRZ ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 25.01.05
Sijainti: Karkkila, Finland.
Viestit: 1.521
Perusasetus

^ ei tainnut olla iso yllätys?
__________________
------------------------------------
Etelä-Suomen Offroad ry
------------------------------------
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 28.03.2018, 17:22
Radis:n Avatar
Radis Radis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.12
Sijainti: Inkoo
Viestit: 344
Perusasetus

Haastoin vielä Trafia kahdella kysymyksellä:


"Liikenteen turvallisuusvirasto ei ole myöntänyt poikkeuksia erillisjousitetun akseliston vaihtamiseksi jäykkään akselistoon"
=> Niin tämähän voi johtua siitä että kukaan ei ole vielä tuollaista hakenut? Vai onko näitä montakin hylätty?

"Liikenteen turvallisuusvirasto katsoo, että erillisjousitetun akseliston vaihtaminen jäykkään akselistoon heikentää auton tieliikenneominaisuuksia".

=> No onkos tuo yksiselitteisestit hylkäyksen peruste varsinkaan maastoautoissa (vaikka esimerkkinä huoltoauto?), joiden pääasiallinen käyttö on maastokäytössä, ja jotka vain toissijaisesti liikkuvat tiellä lyhyitä pätkiä?

Tähän sain seuraavan vastauksen:

”Liikenteen turvallisuusvirastolle ei ole suoraan saatavilla sellaista tarkkaa tilastoa, josta selviäisi kuinka moni poikkeuslupahakemus olisi koskenut erillisjousitetun etuakseliston vaihtamista jäykkään etuakselistoon. Kaikki poikkeuslupahakemukset käsitellään yksittäisinä ja niiden myöntämisessä käytetään tapauskohtaista harkintaa. Asiaan ei voida ottaa varmaa kantaa ennakkoon. Ajoneuvon rakennemuutosta koskevan poikkeusluvan hakemisesta on kerrottu tarkemmin Liikenteen turvallisuusviraston internetsivuilla. Poikkeuslupahakemus kannattaa laatia huolellisesti, sillä päätös tehdään hakemuksessa annettujen tietojen perusteella. Myös kielteinen päätös on maksullinen.”


Johtopäätös on, että tämä asia selviää vain tekemällä poikkeuslupahakemuksen...

Viimeksi muokannut Radis : 28.03.2018 17:27
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 28.03.2018, 20:00
Tollukka:n Avatar
Tollukka Tollukka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 31.07.03
Sijainti: Leppävirran saarivaltion, mantereen puoli
Viestit: 427
Perusasetus

Anoin 2002 vuonna lupaa vaihtaa 110:n retkukeula jäykkään akseliin, parilla lisäselvityksellä tuli lupalappu postiin. Ei ollut silloin tietoa 105:n käytöstä verrokkina, tosin tarkoitus oli vaihtaa LJ:n akseli kierrejousineen nokalle. Taisi olla ensimmäinen kierteille leimattu 110.
__________________
Elämässä pitää olla luksusta, hiluksusta.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 29.03.2018, 06:05
Radis:n Avatar
Radis Radis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.12
Sijainti: Inkoo
Viestit: 344
Perusasetus

Noniin nyt päästiin ytimeen, eli minkälaisia selvityksiä hakemuksessa piti olla?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 29.03.2018, 07:20
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Muistanko oikein?
Olikos palstalla joskus kingkapista juttua. Oliko myynnissä täällä? Jäykällä akselilla ja leimassa.

Löytypäs, sehän oliki vielä kovempi peli.
https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=72838

Viimeksi muokannut hiluvitkutin : 29.03.2018 07:28
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 29.03.2018, 08:15
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Radis Näytä viesti
Noniin nyt päästiin ytimeen, eli minkälaisia selvityksiä hakemuksessa piti olla?
Piti varmaan olla samassa mallisarjassa jäykkäakselinen malli, jonka AKElaiset näki suoraan tyyppitiedoista. Muutenkin on jo vettä virrannut Vantaanjoessa sen verran paljon sitten vuoden 2002 ja määräykset nuijittu uusiks, että turhaa käyttää aikaa tämän setvimiseen.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan hilux/4runner risukeulan korotuspalat Ryyppyde O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 15.01.2014 07:54
Miten ja missä saa gen1 pätkä pajeron muutoskatsastettua huoltoautoksi?? Onnistuuko?? korbimotors Tekniikka & Jutustelu 13 23.12.2012 12:53
Risukeulan porttaali tikpe Tekniikka & Jutustelu 8 18.07.2007 12:56
Risukeulan korjuuta JiiPee Tekniikka & Jutustelu 13 31.03.2006 20:13
Mitkä renkaat saan muutoskatsastettua sj 410:iin Tekniikka & Jutustelu 6 13.11.2005 21:07


Sivu luotu: 22:11 (GMT +2).