![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Väärällä pumpun ajoituksellakin moottorin saa räjäytettyä.
Eikä se suoraruiskun suutinkärkien vaihto ole mitään mutupuhetta. Ne virtaa paaaljon huonommin mitä esikammiokoneen neulasuuttimet. Liian pienillä ruiskutusaika venyy pitkäksi ja männät sulaa. Viimeksi muokannut Mika_T : 10.03.2018 23:11 |
#3
|
|||
|
|||
![]() "Ruiskutuspaine-" ja ruiskutuspaine....Lainaus:
Siis noissa vanhoissa jakajapumpullisissa dieseleissä tuota max annosta ohjataan pääsääntöisesti kahdella asialla (vahvasti yksinkertaistettuna): -Jakajapumpun männän halkaisijalla ja sen TEHOKKAALLA iskupituudella määrätään annos. -nokkalevyn muodolla määrätään käytännössä, kuinka nopeaa tuota dsl- annosta yritetään saada sylinteriin. -paljonko suihkuputket joustaa, paljonko mm. paineesta johtuen pumppu ja suutin joustaa/aiheuttaa ohivirtausta. Tuo em. joustaminen aiheuttaa suihkutuksen viivästymistä. Ja jos suuttimet on liian pieniä; niin max kuormituksessa tuo suihkutuspaine nousee huomattavan korkealle, joko pumpun nokkalevy tai suihkuputket pettää? ja silloin ei puhuta ollenkaan suuttimien avauspaineista, vaan niiden monikerroista. -> nykyisiin common rail- järjestelmät, jotka annostelee dieseliä suuruusluokkaa 7 kertaa jokaiselle työtahdille esim. 2000 bar paineella toimii nimenomaan 2000 bar väyläpaineella; siitä sitten aletaan jakamaan dieseliä jokaiseen 7 annokseen sähkö-(puolijohde-)ventiilillä Kukaan ei kerro, paljonko dieselin paine on siinä vaiheessa, kun se päätyy sylinteriin. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ahdin Pro turbolta. GT40 turbiinikotelot hukkaportilla tai ilman yli 2.0l moottoreihin 300 - 600hv 59 / 66mm Pumpun huolto ja muokkaus JR -Diesel Pieksämäki. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Ilmavuotoa??
Ajoittainen nykiminen ajettaessa 80-100km/h vaudilla vaivailee edelleen. Vaihdoin kaikki pa-letkut ja klemmarit uusiin, jonka jälkeen ongelma on huomattavasti vähentynyt. Luulin jo korjaantuneen mutta sitten taas ilmeni. Vika tuntuu tulevan herkemmin mitä kylmempää. Pa-suodatin on sekin vaihdettu juuri ja kurkistettu tankkiin ettei ole moskaa tai muuta sinne kuulumatonta. Myös tankin imusihti on puhdas ja putsattukin vielä varmuudeksi.. onko kokemusta, voiko esim suodattimenjalassa käsipumpussa olla ilmavuotoa? Ongelma tuntuisi olevan alipainepuolella, koska pa-vuotoa ei näy missään. Ongelmaan hieman auttaa että jättää tankin korkin auki -> kovempi alipaine pa-imupuolella aiheuttanee siis vuotoa jossain.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Mitäs öljyjä olette käyttäneet manuaalivaihteisessa vaihteistossa? Omaani oli vaihdettu öljyt edellisen kerran 2007 joten päätin vaihtaa. Ja olihan nuo vaihdon tarpeessa. Omistajan käsikirja kertoo että gl-3:sta vaihteistoon, mutta eihän mulla semmosta ollut hyllytavarana, joten sielä on nyt gl-4. Ottaako tuo vaihteisto tuosta itteensä? Hj:ssä gl-4 meni vallan mainiosti.
__________________
-1996 T4 -1987 LJ70 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Mulla oli ex:ssä redline mt-90:set.
Hyvin se niillä toimi vaikkakin pakkasesta lähtiessä oli kyllä vaihteiden vaihto pientä herkuttelua. Muutaman kilometrin jälkeen toimi jouhevasti. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Minulla oli ainakin hemmetin tahmia gl-4 ja sitten kun laitoin gl-3 nii upposi paljon paremmin vaihteet.
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Onko tietoa käykö hdj pakkivalon anturi vaihelaatikosta tasauspyörästön lukon anturiksi. Onko eroa vai sama anturi?
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
4Runnerin omistajat tänne | Daddy's Toy | Chit-Chat | 34 | 12.10.2022 09:51 |
Suzukin omistajat tänne | Suzukisj410K | Chit-Chat | 260 | 17.06.2015 12:01 |
Pehmolelukoiran omistajat tänne!!! | baxxter | Chit-Chat | 16 | 24.05.2013 20:27 |
Jeepin Omistajat Tänne | KössiKenguru | Chit-Chat | 114 | 03.10.2012 19:02 |
BULLTERRIERIN omistajat tänne! | Urbancityboy | Chit-Chat | 14 | 20.09.2009 18:30 |