Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.03.2018, 23:09
Mika_T Mika_T on kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Väärällä pumpun ajoituksellakin moottorin saa räjäytettyä.
Eikä se suoraruiskun suutinkärkien vaihto ole mitään mutupuhetta. Ne virtaa paaaljon huonommin mitä esikammiokoneen neulasuuttimet.
Liian pienillä ruiskutusaika venyy pitkäksi ja männät sulaa.


Viimeksi muokannut Mika_T : 10.03.2018 23:11
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.03.2018, 23:46
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

"Ruiskutuspaine-" ja ruiskutuspaine....


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
Väärällä pumpun ajoituksellakin moottorin saa räjäytettyä.
Eikä se suoraruiskun suutinkärkien vaihto ole mitään mutupuhetta. Ne virtaa paaaljon huonommin mitä esikammiokoneen neulasuuttimet.
Liian pienillä ruiskutusaika venyy pitkäksi ja männät sulaa.
En ole asiantuntija, enkä kerennyt tuota asiaa miettimään kovin tarkkaa noin pitkälle...

Siis noissa vanhoissa jakajapumpullisissa dieseleissä tuota max annosta ohjataan pääsääntöisesti kahdella asialla (vahvasti yksinkertaistettuna):
-Jakajapumpun männän halkaisijalla ja sen TEHOKKAALLA iskupituudella määrätään annos.
-nokkalevyn muodolla määrätään käytännössä, kuinka nopeaa tuota dsl- annosta yritetään saada sylinteriin.
-paljonko suihkuputket joustaa, paljonko mm. paineesta johtuen pumppu ja suutin joustaa/aiheuttaa ohivirtausta.

Tuo em. joustaminen aiheuttaa suihkutuksen viivästymistä.

Ja jos suuttimet on liian pieniä; niin max kuormituksessa tuo suihkutuspaine nousee huomattavan korkealle, joko pumpun nokkalevy tai suihkuputket pettää? ja silloin ei puhuta ollenkaan suuttimien avauspaineista, vaan niiden monikerroista.

-> nykyisiin common rail- järjestelmät, jotka annostelee dieseliä suuruusluokkaa 7 kertaa jokaiselle työtahdille esim. 2000 bar paineella toimii nimenomaan 2000 bar väyläpaineella; siitä sitten aletaan jakamaan dieseliä jokaiseen 7 annokseen sähkö-(puolijohde-)ventiilillä
Kukaan ei kerro, paljonko dieselin paine on siinä vaiheessa, kun se päätyy sylinteriin.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 4 (0 jäsentä and 4 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
4Runnerin omistajat tänne Daddy's Toy Chit-Chat 34 12.10.2022 09:51
Suzukin omistajat tänne Suzukisj410K Chit-Chat 260 17.06.2015 12:01
Pehmolelukoiran omistajat tänne!!! baxxter Chit-Chat 16 24.05.2013 20:27
Jeepin Omistajat Tänne KössiKenguru Chit-Chat 114 03.10.2012 19:02
BULLTERRIERIN omistajat tänne! Urbancityboy Chit-Chat 14 20.09.2009 18:30


Sivu luotu: 19:58 (GMT +2).