Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.03.2018, 16:02
hunter hdj:n Avatar
hunter hdj hunter hdj ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 11.02.10
Sijainti: virtasalmi
Viestit: 339
Thumbs down

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
Kukas se kokeilee ensimmäisenä mistä tuo kone pettää?

Kanget, kk-laakerit vai kannentiiviste?


Testasin ... kampiakseli poikki ennen vetolevyä. hyväpumppu &turbo varma vainaa 1hd-t

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.03.2018, 16:36
jmk jmk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.11.15
Sijainti: Miehikkälä
Viestit: 1.453
Perusasetus

Kerro vähän tarkemmin millä tehoilla?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.03.2018, 18:50
hunter hdj:n Avatar
hunter hdj hunter hdj ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 11.02.10
Sijainti: virtasalmi
Viestit: 339
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jmk Näytä viesti
Kerro vähän tarkemmin millä tehoilla?
n 55-60 mm ahdinsiivet garrett gt40 alla kuvassa 1,5 bar paineilla välijäähdyttimellä.

syöttöpumpun penkitys ainemäärän arviolla 250hv varovasti sanottuna. iso ahdin heräsi alhaisilta kierroksilta kuin vakio ct 26 . Vääntö tuplaantui alkuperäiseen verrattuna. vaihteisto alkoi luistella1- 2-3 vaihteelle vaihtaessa.

4,2 l moottoriksi erittäin kierrosherkkä nopean ahtopaineen nousun takia alhaisilta kierroksilta.

- mielestäni liian painavia kampikoneiston osia verrattuna kierrosherkkyys ja 4000-4600rpm kierrokset.

Moottori ei ollut uusi ennen toimenpiteitä vaan runsaasti ajettu.

nämä vain omia kokemuksia.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	garrett 2.jpg‎
Views:	279
Size:	108,7 Kt
ID:	84019   Click image for larger version

Name:	garrett.jpg‎
Views:	259
Size:	149,0 Kt
ID:	84020  

Viimeksi muokannut hunter hdj : 10.03.2018 18:54
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.03.2018, 18:55
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Kyllä tuota ei kannattaisi missään tilanteessa kierrättää yli 4000

tietääkö kukaan paljonko 1hd-t:n mäntä painaa?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.03.2018, 20:28
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.952
Perusasetus

Oliko Hunterilla vakiosuuttimet? Toi turbo on kyllä aika hurjan kokonen...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.03.2018, 20:41
hunter hdj:n Avatar
hunter hdj hunter hdj ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 11.02.10
Sijainti: virtasalmi
Viestit: 339
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888 Näytä viesti
Oliko Hunterilla vakiosuuttimet? Toi turbo on kyllä aika hurjan kokonen...
juu kyllä vakiosuuttimet. Alunperin 5 sumureikää suutinkärjessä sylinteriin suihkuaa niin pumppumies sanoi että ei jää niistä kiinni tulee suurentunut ainemäärä hyvin läpi.

pakopesän koko sattuu kohdilleen niin herää alhaalta , juu kompurakotelo 9 L scanian moottorissa alunperin.

Viimeksi muokannut hunter hdj : 10.03.2018 21:06
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.03.2018, 22:58
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.952
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hunter hdj Näytä viesti
juu kyllä vakiosuuttimet. Alunperin 5 sumureikää suutinkärjessä sylinteriin suihkuaa niin pumppumies sanoi että ei jää niistä kiinni tulee suurentunut ainemäärä hyvin läpi.

pakopesän koko sattuu kohdilleen niin herää alhaalta , juu kompurakotelo 9 L scanian moottorissa alunperin.
Oliko pakopesä paljonkin isompi vakiota? Kuka sen pumpun muuten teki?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.03.2018, 22:57
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hunter hdj Näytä viesti
Testasin ... kampiakseli poikki ennen vetolevyä. hyväpumppu &turbo varma vainaa 1hd-t
Siis automaattilaatikolla kampiakseli poikki?

Oliko sulla vakioturbiini? ja alkuperäinen tasapainotettu "vauhtipyörä" paikoillaan?

Ja kuinka laatikko; oliko vakio? vai nostettu paineita ja/tai laitettu kitti?


Tuo 1hd alakerta on aika hyvä, ja luja; jos siellä ei ole noita alkupään lyijyttömiä laakeriliuskoja. (p.s toyotan uudemmat laakeriliuskat, ja nimenomaan oikein valittuna kokona kestää ainakin ns. normikäytössä! p.s.s jotta saa laitettua oikeat laakerit, niin pitää ottaa kampiakseli näkösälle...)

Tuo yleinen käsitys, että tuota 1hdt:tä ei sais kierrättää yli 3500 rpm, johtuu siitä, että (nokka-akseli ja-) kanavat on tarkotettu tuolle kierrosalueelle.
Kiertokanget pysyy nipussa, ainakin jos on edes kohtaliset pakopaineet, hyvinkin tuon 4500, kunhan ei jatkuvasti, hetkellisesti jopa yli 5000 automaatin edessä?
Ja onko kukaan saanut hodarin vakiokankea mutkalle ahtopaineilla/tehoilla, vaikka pakopaineita olisi kuinka paljon?
Tuo hodarin kansi on todellinen insinööritaidon mestarinäyte: venttiilikoppa on muovia 2000- luvun tapaan, ja kanavien muodot valuineen ja venttiilin koneistukset -70 luvulta

Mulla on yksi kansi ajalta, kun meinasin alkaa muotoilemaan kanavia... pumppu kerkesi käymään yhdellä arvostetulla "asiantuntijalla-" ja se meni niin perseelleen, että virittäminen tökkäsi siihen

p.s multa löytyy hodarin mäntä, voin etsiä ja punnita sen, jos joku punnitsee 1hz koneen männän.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 11.03.2018, 17:31
hunter hdj:n Avatar
hunter hdj hunter hdj ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 11.02.10
Sijainti: virtasalmi
Viestit: 339
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Siis automaattilaatikolla kampiakseli poikki?

Oliko sulla vakioturbiini? ja alkuperäinen tasapainotettu "vauhtipyörä" paikoillaan?

Ja kuinka laatikko; oliko vakio? vai nostettu paineita ja/tai laitettu kitti?


Tuo 1hd alakerta on aika hyvä, ja luja; jos siellä ei ole noita alkupään lyijyttömiä laakeriliuskoja. (p.s toyotan uudemmat laakeriliuskat, ja nimenomaan oikein valittuna kokona kestää ainakin ns. normikäytössä! p.s.s jotta saa laitettua oikeat laakerit, niin pitää ottaa kampiakseli näkösälle...)

Tuo yleinen käsitys, että tuota 1hdt:tä ei sais kierrättää yli 3500 rpm, johtuu siitä, että (nokka-akseli ja-) kanavat on tarkotettu tuolle kierrosalueelle.
Kiertokanget pysyy nipussa, ainakin jos on edes kohtaliset pakopaineet, hyvinkin tuon 4500, kunhan ei jatkuvasti, hetkellisesti jopa yli 5000 automaatin edessä?
Ja onko kukaan saanut hodarin vakiokankea mutkalle ahtopaineilla/tehoilla, vaikka pakopaineita olisi kuinka paljon?
Tuo hodarin kansi on todellinen insinööritaidon mestarinäyte: venttiilikoppa on muovia 2000- luvun tapaan, ja kanavien muodot valuineen ja venttiilin koneistukset -70 luvulta

Mulla on yksi kansi ajalta, kun meinasin alkaa muotoilemaan kanavia... pumppu kerkesi käymään yhdellä arvostetulla "asiantuntijalla-" ja se meni niin perseelleen, että virittäminen tökkäsi siihen

p.s multa löytyy hodarin mäntä, voin etsiä ja punnita sen, jos joku punnitsee 1hz koneen männän.
alkuperäinen turbiini vetolevy ja vaihteisto ei tietääkseni modattu laatikon paineita .
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
4Runnerin omistajat tänne Daddy's Toy Chit-Chat 34 12.10.2022 09:51
Suzukin omistajat tänne Suzukisj410K Chit-Chat 260 17.06.2015 12:01
Pehmolelukoiran omistajat tänne!!! baxxter Chit-Chat 16 24.05.2013 20:27
Jeepin Omistajat Tänne KössiKenguru Chit-Chat 114 03.10.2012 19:02
BULLTERRIERIN omistajat tänne! Urbancityboy Chit-Chat 14 20.09.2009 18:30


Sivu luotu: 09:28 (GMT +2).