![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Testasin ... kampiakseli poikki ennen vetolevyä. hyväpumppu &turbo varma vainaa 1hd-t ![]()
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Kerro vähän tarkemmin millä tehoilla?
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
n 55-60 mm ahdinsiivet garrett gt40 alla kuvassa 1,5 bar paineilla välijäähdyttimellä.
syöttöpumpun penkitys ainemäärän arviolla 250hv varovasti sanottuna. iso ahdin heräsi alhaisilta kierroksilta kuin vakio ct 26 . Vääntö tuplaantui alkuperäiseen verrattuna. vaihteisto alkoi luistella1- 2-3 vaihteelle vaihtaessa. 4,2 l moottoriksi erittäin kierrosherkkä nopean ahtopaineen nousun takia alhaisilta kierroksilta. - mielestäni liian painavia kampikoneiston osia verrattuna kierrosherkkyys ja 4000-4600rpm kierrokset. Moottori ei ollut uusi ennen toimenpiteitä vaan runsaasti ajettu. nämä vain omia kokemuksia. Viimeksi muokannut hunter hdj : 10.03.2018 18:54 |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Kyllä tuota ei kannattaisi missään tilanteessa kierrättää yli 4000
tietääkö kukaan paljonko 1hd-t:n mäntä painaa? |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Oliko Hunterilla vakiosuuttimet? Toi turbo on kyllä aika hurjan kokonen...
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
pakopesän koko sattuu kohdilleen niin herää alhaalta , juu kompurakotelo 9 L scanian moottorissa alunperin. Viimeksi muokannut hunter hdj : 10.03.2018 21:06 |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Oliko sulla vakioturbiini? ja alkuperäinen tasapainotettu "vauhtipyörä" paikoillaan? Ja kuinka laatikko; oliko vakio? vai nostettu paineita ja/tai laitettu kitti? Tuo 1hd alakerta on aika hyvä, ja luja; jos siellä ei ole noita alkupään lyijyttömiä laakeriliuskoja. (p.s toyotan uudemmat laakeriliuskat, ja nimenomaan oikein valittuna kokona kestää ainakin ns. normikäytössä! p.s.s jotta saa laitettua oikeat laakerit, niin pitää ottaa kampiakseli näkösälle...) Tuo yleinen käsitys, että tuota 1hdt:tä ei sais kierrättää yli 3500 rpm, johtuu siitä, että (nokka-akseli ja-) kanavat on tarkotettu tuolle kierrosalueelle. Kiertokanget pysyy nipussa, ainakin jos on edes kohtaliset pakopaineet, hyvinkin tuon 4500, kunhan ei jatkuvasti, hetkellisesti jopa yli 5000 automaatin edessä? Ja onko kukaan saanut hodarin vakiokankea mutkalle ahtopaineilla/tehoilla, vaikka pakopaineita olisi kuinka paljon? Tuo hodarin kansi on todellinen insinööritaidon mestarinäyte: venttiilikoppa on muovia 2000- luvun tapaan, ja kanavien muodot valuineen ja venttiilin koneistukset -70 luvulta ![]() Mulla on yksi kansi ajalta, kun meinasin alkaa muotoilemaan kanavia... pumppu kerkesi käymään yhdellä arvostetulla "asiantuntijalla-" ja se meni niin perseelleen, että virittäminen tökkäsi siihen ![]() p.s multa löytyy hodarin mäntä, voin etsiä ja punnita sen, jos joku punnitsee 1hz koneen männän. |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| 4Runnerin omistajat tänne | Daddy's Toy | Chit-Chat | 34 | 12.10.2022 09:51 |
| Suzukin omistajat tänne | Suzukisj410K | Chit-Chat | 260 | 17.06.2015 12:01 |
| Pehmolelukoiran omistajat tänne!!! | baxxter | Chit-Chat | 16 | 24.05.2013 20:27 |
| Jeepin Omistajat Tänne | KössiKenguru | Chit-Chat | 114 | 03.10.2012 19:02 |
| BULLTERRIERIN omistajat tänne! | Urbancityboy | Chit-Chat | 14 | 20.09.2009 18:30 |