![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Miten pakkanen vaikuttaa akun kestoon noissa sähkömopoissa? Nyt mittari näyttää -14 ja vähän on mietittävä viitsiikö lähteä normimankelilla lenkille.
__________________
Näin kerran unta, ettei vi#u##anut yhtään! Toyotalla ei saa toosaa! |
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Nyt näyttäs pakkasta olevan toistakymmentä ja lähden lenkille. Oma perstuntuma on, että litiumioniakku menee toimimattomaksi kun pakkanen rupeaa olemaan 20. Helpoiten sen huomaa pyörän valon akussa. Muitakin haasteita kylmässä on. Omilla kotikulmilla on paljon mäkiä ja siksi olen mäet lasketellut moottorikelkkakypärän kanssa visiiri alhaalla koska muuten silmät vuotaa niin paljon, että on noloa mennä mihkään kun itkettää koko ajan... Jos pyöräilisi aina jonkun tylmatkan tapaisen, niin oikein järjestelyin pärjäisi varmaan 20 asteen pakkasessa ja akku kannattaisi ottaa mukaan lämpimään. Oikein kylmillä sitä kannattaisi ehkä suojata vähän jollain telttapatjalla. Oman kokemuksen mukaan riittävyyden haasteet ei koske 250 watin tavanomaisia vehkeitä, mutta nykyjään lailliset 1000 wattiset tai mopokategoriaan kuuluvat Bultaco Brincot asettavat enempi haastetta. Haaste on ratkaistavissa, mutta akut painaa ja maksaa. Itselle akkuasiat ei ole ongelma, mutta se on huomioitava jos suunnittelee pitkiä matkoja. Minun tavallinen matka on joitain kilsoja kirjastoon, kauppaan tai maastolenkille. Pienillä poluilla ei pysty ajamaan kovin kovaa, niin siksi virtaa ei niillä kulu mitenkään älytöntä vauhtia. ————————— ”Läskin renkaat toimii paremmin tubeleksena kuin sisäkumien kanssa. Ja erityisen hyvä homma ne on ajellessa oikein matalilla paineilla.” Täytyy perehtyä asiaan, itsellä vanne on 10 cm leveä. Voi olla, että renkaan pitäs olla leveämpi kuin 4,5 tuumanen, jotta se tiivistyisi vanteelle. Olen kokeillut möyriä lumessa tosi pienillä paineilla ja se tuonut uutta hupia hommaan. Tubeles touhu kiinnostas jos sen avulla saa pyörän kulkemaan kevyemmin. Taakse menis vähän leveempi rengas ja edessä on melkeen 15 senttiä leveälle tilaa. Viimeksi muokannut tekniikkamies : 04.02.2018 11:57 |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Kävin ajamassa tunnin lenkin retkiluistelurataa ja hyvä pito oli järvenjäällä. Vettä oli tullut railoista jäälle ja aika klöntit oli jäätä fillarissa kun kotiin pääsi. Pakkasta tai olla siellä jäällä n.15. Tavallisella fättiksellä vauhti jää sen verran matalaksi ettei viima juurikaan haittaa.
__________________
Näin kerran unta, ettei vi#u##anut yhtään! Toyotalla ei saa toosaa! |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Nyt lähipäivien hupia on ollut tehdä oma polku metsään paikkaan, josta muut ei ole paljon kulkenut ja jonkinmoista polkua tai metsäkonetietä on olemassa. Ensin on raskasta myörimistä ja työntämistä, mutta kulku kevenee kun kulkee uudestaan.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Miten onko kellään palstalaisella Cube Nutrail Pro 2018 Fatbike. Olisko millainen pyörä aloittelijalle fatbiken omistajalle. huonoo ei viittis ostaa ettei ainaka kyllästy siihen. Olisko jotain parempia vaihtoehtoja?
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Mulla olis 500km ajettu Scott Big Jon ylimääräisenä. 750€
Ei vaan kiinnosta metsässä ajelu. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Onko minkä kokoisella rungolla?
__________________
Joop |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Ei oo kokemusta nutrailista mutta eiköhän ihan hyvä peli ole. Itselläni on nishiki fättis ja siinä oli heti ongelmana vaihteisto. 2x9 on muuten riittävä, mutta eturattaat oli järjettömän kokoiset. Alkuperäiset eturattaat oli 26-40, laitoin niiden tilalle 22-32 niin pystyy isompaakin eturattasta käyttämään joskus ja löytyy pieni vaihde ylämäkeen. 1x vaihteisto on kyllä tätä päivää. Nykyisessä kesäpyörässä on 1x12.
__________________
Näin kerran unta, ettei vi#u##anut yhtään! Toyotalla ei saa toosaa! |