Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.01.2018, 15:27
toyopet:n Avatar
toyopet toyopet ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 10.03.14
Sijainti: Äijälä, Keski-Suomi
Viestit: 535
Perusasetus

Juu, molemmat kyntyset kyllä tuntuu mutta ei saa yhdellä kädellä väännettyä irti. Ei millään viitsisi tuommoisen pikkuosan takia purkaa niin isosti mutta kai se sitten on pakko.

Pitäisiköhän laittaa relesarja sitten lisäksi, niin säästäisi katkaisijaa...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.01.2018, 21:16
_samppa_ _samppa_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 06.04.12
Sijainti: ruuhimäki
Viestit: 396
Perusasetus

Vaihdoin kans vähän aikaa sitten sen katksisijan, ni jouduin
Mittariston irroittamaan. Sitte oli helppo homma. Ainut vaan
Että nopeusmittari ei oo sen jälkeen toiminut�� kolme kertaa jo irroittanut ja kattonut että vaijeri on varmasti kunnolla paikallaan. Ilm jotain hajosi mittariston sisältä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.01.2018, 16:56
-sami- -sami- ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.12.05
Sijainti: Kirkkonummi, Finland.
Viestit: 547
Perusasetus

Ei nyt pystykykenemään koko topikkia kahlata läpi....

Turbiinin stefan vaihto! Kumpi helpompi kone pois vai laatikko pois? On mahdollisuus päästä tekemään 2 tai 4 pilarinosturille ja on myös norsu käytössä.

Oma mutu just nyt on et moottori pois.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.01.2018, 18:10
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.268
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -sami- Näytä viesti
Ei nyt pystykykenemään koko topikkia kahlata läpi....

Turbiinin stefan vaihto! Kumpi helpompi kone pois vai laatikko pois? On mahdollisuus päästä tekemään 2 tai 4 pilarinosturille ja on myös norsu käytössä.

Oma mutu just nyt on et moottori pois.
Laatikko.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.01.2018, 22:43
Killman:n Avatar
Killman Killman ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.02.05
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.463
Perusasetus

Jos on nelipilari ja keventäjä niin melko helppo käyttää laatikko irti..
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.01.2018, 14:49
toyopet:n Avatar
toyopet toyopet ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 10.03.14
Sijainti: Äijälä, Keski-Suomi
Viestit: 535
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyopet Näytä viesti
Juu, molemmat kyntyset kyllä tuntuu mutta ei saa yhdellä kädellä väännettyä irti. Ei millään viitsisi tuommoisen pikkuosan takia purkaa niin isosti mutta kai se sitten on pakko.

Pitäisiköhän laittaa relesarja sitten lisäksi, niin säästäisi katkaisijaa...
No aika taikuri sai olla mutta sai sen ilman mittariston irrotusta vaihdettua, en näin pakkasella (ei tallia) viitsinyt liikaa noita muoveja repiä, kun kuitenkin joku olisi sanonut riks-raks-ja-poks.
On muuten vasemman käden sormet maitohapoilla...

Mutta on valotkin taas.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 20.01.2018, 19:07
Epeli 6809 Epeli 6809 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.02.09
Sijainti: Kuopio
Viestit: 38
Perusasetus

Päivitin vähän nelivetokalustoa, ja hommasin Jeep Cherokee XJ 2.5 TD vuosimallia 95.
Jotain murheita tuntuisi hankinnassa olevan.
Myyjä kertoili kitkalukon takana toimivan niin kuin pitää.
Tänään huomasin kuitenkin että liukkaalla sutii vain ristikkäisillä pyörillä, eikä toinen takanen avita yhtään, olipa sitten nopealla tai hitaalla nelivedolla.
Kait tuossa vehkeessä pitäisi kitkalukko olla?
Millainen korjattava kitkalukko on?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 20.01.2018, 20:37
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.449
Perusasetus

Ei kaikissa ole vålttämättä kitkalukkoa, vaikka useimmissa tänne virallisesti maahantuoduissa vanhemmissa on (kerrankin kiitos lainsäädännön). Ulkomaantuonneissa sitten ihan tuurista,kiinni.

Eihän se kitkalukko muutenkaan mikään pomminvarma ole, mutta kohtuuhelppo ja kohtuuhintainen vaihtaa. Parempi se on kuin ei mitään.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 20.01.2018, 21:10
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.268
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Ei kaikissa ole vålttämättä kitkalukkoa, vaikka useimmissa tänne virallisesti maahantuoduissa vanhemmissa on (kerrankin kiitos lainsäädännön). Ulkomaantuonneissa sitten ihan tuurista,kiinni.

Eihän se kitkalukko muutenkaan mikään pomminvarma ole, mutta kohtuuhelppo ja kohtuuhintainen vaihtaa. Parempi se on kuin ei mitään.
Toisaalta avoin perä olis melkein verrattavissa lottovoittoon kun olisi mahdollisuus laittaa lunchboxlockeri.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 20.01.2018, 21:25
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.449
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pertsi Näytä viesti
Toisaalta avoin perä olis melkein verrattavissa lottovoittoon kun olisi mahdollisuus laittaa lunchboxlockeri.
Jep.. Etenkin jos on ZJ ja d44a. Melkein viisi vuotta kesti että löysin Suomesta avoimen murikan
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 23.01.2018, 10:38
Epeli 6809 Epeli 6809 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.02.09
Sijainti: Kuopio
Viestit: 38
Perusasetus

Rekisteriotteessa on maininta ulkolaisesta kilvestä, eli siinä siis syy lukottomuuteen.
Pitää ensin hoitaa alle kunnon renkaat ja katsoa sitten onko tarvetta lisätä lukkoja.

Rekisteriotteessa on renkaat 32X11.5R15 ja sellaiset on nyt tilattu.
Vanteet vielä puuttuu.
Foorumeilta olen lukenut että 8X15 ET -10 olisi tuohon passeli.
Silmämääräisesti ihmeteltynä tuli kutina, että mahtaako tuolla vanteella ko rengas tulla kaarilevikkeen ulkopuolelle.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 23.01.2018, 11:45
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Epeli 6809 Näytä viesti
Rekisteriotteessa on maininta ulkolaisesta kilvestä, eli siinä siis syy lukottomuuteen.
Pitää ensin hoitaa alle kunnon renkaat ja katsoa sitten onko tarvetta lisätä lukkoja.

Rekisteriotteessa on renkaat 32X11.5R15 ja sellaiset on nyt tilattu.
Vanteet vielä puuttuu.
Foorumeilta olen lukenut että 8X15 ET -10 olisi tuohon passeli.
Silmämääräisesti ihmeteltynä tuli kutina, että mahtaako tuolla vanteella ko rengas tulla kaarilevikkeen ulkopuolelle.
Paa rekkari tai VIN mulle e-mailina, niin katsotaan millä varusteilla ja minne on tehty tehtaalta...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 23.01.2018, 12:25
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.449
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Epeli 6809 Näytä viesti
Rekisteriotteessa on renkaat 32X11.5R15 ja sellaiset on nyt tilattu. Vanteet vielä puuttuu.
Foorumeilta olen lukenut että 8X15 ET -10 olisi tuohon passeli.
Silmämääräisesti ihmeteltynä tuli kutina, että mahtaako tuolla vanteella ko rengas tulla kaarilevikkeen ulkopuolelle.
Tulee, mutta käytännössä tuollaiset ne on oltava jos meinaat että homma toimii fiksusti (= ei ota kiinni tukivarsiin, ei tarvi rajoittaa eturenkaiden kääntyvyyttä, yms...).

Vähän kun teet kaariin tilaa rälläkällä edessä, ja takana ns. "cut & fold" (googleta) jos ei ole jo tehty, niin mahtuu pyörimään. Edessä akselia pari senttiä edemmäs kuin mitä suositus on korotukselle mikä sinulla ikinä onkaan, ja etupyörän kotelon takareunasta hakkaa pistehitsisauman litteäksi.


Levikkeet tarvitset, vaihtoehtoja on sen mukaan miten haluat tehdä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 23.01.2018, 13:26
Epeli 6809 Epeli 6809 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.02.09
Sijainti: Kuopio
Viestit: 38
Perusasetus

Nakkasin Jamantille sähköpostia.
Saas nähdä mitä kauheuksia sieltä historiasta voi löytyäkkään.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 10:06 (GMT +2).