Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.12.2017, 14:57
Samikoo:n Avatar
Samikoo Samikoo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.12.07
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 125
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyopet Näytä viesti
Mitenkä siihen jeepin manuaaliin eli aisinin (=toyota) lootaan oikein istuu sitten toyotan kytkinkoppa ja vaikka toyon L-sarjan moottori?
Raskaitahan nekin,taitaa painaa vaparinakin yhtä paljon kuin tuo jeepin kuutonen (219kg) ellei vähän enemmänkin.
Istuu. Tosin vain AX5-vaihteistoon sopii Toyotan kytkinkoppa. Itsellä on moinen swappi menossa. Kytkinkopan ja -akselin joutuu vaihtamaan, käyvät suoraan paikalleen. LN65 Hiluxin vaihteisto oli ainakin sopiva elimenluovuttaja.

Eri asia onkin onko moinen swappi järkevä...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.12.2017, 21:42
toyopet:n Avatar
toyopet toyopet ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 10.03.14
Sijainti: Äijälä, Keski-Suomi
Viestit: 535
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Samikoo Näytä viesti
Istuu. Tosin vain AX5-vaihteistoon sopii Toyotan kytkinkoppa. Itsellä on moinen swappi menossa. Kytkinkopan ja -akselin joutuu vaihtamaan, käyvät suoraan paikalleen. LN65 Hiluxin vaihteisto oli ainakin sopiva elimenluovuttaja.

Eri asia onkin onko moinen swappi järkevä...
Miksei isompaan lootaan istu? Eikös tuo AX5 vastaa jotain toyotan W-sarjan lootaa ja onko se isompi sitten R154 tms.?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.12.2017, 08:36
Samikoo:n Avatar
Samikoo Samikoo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.12.07
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 125
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyopet Näytä viesti
Miksei isompaan lootaan istu? Eikös tuo AX5 vastaa jotain toyotan W-sarjan lootaa ja onko se isompi sitten R154 tms.?
Saattaa siihen toiseen istuakin, varma tieto on vain rimpulalaatikon soveltuvuudesta ristiin. Itsekin katselin noita parempia laatikoita, mutta en sitten jaksanut lähteä selvittämään mistä isomman laatikon saisi, mikä niistä sopisi, ja tuo AX5 oli jo valmiina autossa.

Jos väkevämpää moottoria aikoo keulalle sovittaa, voi olla fiksua etsiä jykevämpi laatikkokin. Omassa projektissa toivon lootan kestävän ne vaatimattomat tehot mitä 2L-moottorista irti saan.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.12.2017, 20:48
timpson timpson ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.01.13
Sijainti: Seinäjoki, Suomi
Viestit: 61
Perusasetus

Ameriikan Joet on koneen vaihtoa jonkin verran pohtineet, tuollakin jonkinmoista adapteria tarjolla: https://www.novak-adapt.com/knowledg...ck-gm/xj-swap/
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.12.2017, 21:27
Samikoo:n Avatar
Samikoo Samikoo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.12.07
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 125
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja timpson Näytä viesti
Ameriikan Joet on koneen vaihtoa jonkin verran pohtineet, tuollakin jonkinmoista adapteria tarjolla: https://www.novak-adapt.com/knowledg...ck-gm/xj-swap/
Jep, kaseja tuolla vapaassa maailmassa laittavat keulalle. 302 kuutiotuumaa taitaa olla suunnilleen suurin moottori minkä laillisesti saa vaihdettua.

Ehkä järkevin olisi väkästellä jokin moniventtiilinen ahdettu nelisylinterinen moottori konetilaan, jos alkuperäinen kutoskone ei miellytä. Paino ja kulutus putoaisivat, ja voimaa olisi kokolailla saman verran. Oma mieltymys sitten ratkaisisi polttaako moottori dieseliä, bensaa vaiko E85:sta.

Oman projektin kriteereinä olivat edullisuus, mekaanisuus sekä saatavuus. Myös helppo osien risteytys puolsi päätöstä. Jos lompsa antaisi myöten olisi valinta Fordin 302 ahtimella ja Ax15, sekä akselit mitkä kestäisivät tuon rääkin.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.12.2017, 21:54
toyopet:n Avatar
toyopet toyopet ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 10.03.14
Sijainti: Äijälä, Keski-Suomi
Viestit: 535
Perusasetus

Ihmetelläänpä tännekin, od:lle jo vähän kirjoitin.

Vaihdoin siis valonvaihtokatkaisijan tänään.
Vaihto meni kohtuullisesti, kun poika tuli auttamaan, sillä on vielä pienemmät kädet kuin minulla.
No akku kiinni ja pitkät valot oli päällä.

Ajattelin, että se katkaisija jäi liian liki eli tanko jäi kantamaan, joten siirsin vähän eteenpäin ja ei varmasti kanna, sama homma silti eli pitkät on päällä heti, kun akun kytkee kiinni.
Valokatkaisijasta kun pistää valot päälle, niin lyhkäiset saa syttymään niiden koko ajan killottavien pitkien kanssa yhtä aikaa.
Pitkillä rele vähän surisee.

Joku meni pieleen, tai jossain on jotain hämärää.
Jamant jo varmentava kysymyksen kysyi OD:lla, että oliko sokka pois uudesta ja kyllä, se on pois.

Vanhassa hävisi valot kokonaan paitsi pitämällä viikseä ylhäällä (eli painaa katkaisijaa koko ajan) toimi pitkät. Nyt siis ne syttyy heti, kun akku kiinni.
Ja vaihtokatkaisijan kyljessä olevan liittimen kun irrottaa, niin sitten ei syty mihinkään.

Mitähän alkaisin ensi viikolla tutkimaan?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 29.12.2017, 22:10
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Tuossa ainakin särähtää korvaan kun puhut surisevasta releestä, eli sinne on jossain vaiheessa tehty releytys valojen syötölle koska sellaista ei alunperin ole.
Lähtisin siis tutkimaan sekä alkuperäistä johtosarjaa, että muutettua johdotusta siltä osin mitä sitä on olemassa, sieltä jostain löytynee lisää vikaa?
Varmaan se alkuperäinen viiksi on ollut rikki jos kerran toiminta muuttui siitä mitä se oli aiemmin, mutta muutakin vikaa on oltava.

Miten tuossa on releytys toteutettu, onko pitkille ja lyhyille omat releensä molemmin puolin (ts. neljä relettä, ohjaus alkuperäisen johtosarjan pitkiltä ja lyhyiltä), onko siellä kahdella lähdöllä olevat releet (yksi lyhyille ja yksi pitkille, ts. kaksi relettä), vai onko vaihtorele pitkät/ lyhyet (yhdellä tai kahdella releellä, riippuen onko per lamppu vai jaettu lähtö rinnankytkennällä)? Näistä kun näkee montaa tapaa, ja kaikki ei ole ihan järkeviä..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 29.12.2017 22:13
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 07:20 (GMT +2).