![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Mitenkä siihen jeepin manuaaliin eli aisinin (=toyota) lootaan oikein istuu sitten toyotan kytkinkoppa ja vaikka toyon L-sarjan moottori? Raskaitahan nekin,taitaa painaa vaparinakin yhtä paljon kuin tuo jeepin kuutonen (219kg) ellei vähän enemmänkin.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
No nyt pästiin taas asiaan. Juuri tälläiset mahdollisuudet kiinnostaa? Varmaan
Joku tämänkaltaisia kötöstyksiä värkännyt ![]() On tossa bensakoneessakin tietysti mahdollisuus elvyttää, mutta siinä on kilsojakin Jo yli 500 tkm. Ja toiminut ilmeisesti veturina ison osan kilsoista. Ajosta sähköjen takia jäänyt eli on periaatteessa toimiva kone. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eri asia onkin onko moinen swappi järkevä... |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jos väkevämpää moottoria aikoo keulalle sovittaa, voi olla fiksua etsiä jykevämpi laatikkokin. Omassa projektissa toivon lootan kestävän ne vaatimattomat tehot mitä 2L-moottorista irti saan. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Ameriikan Joet on koneen vaihtoa jonkin verran pohtineet, tuollakin jonkinmoista adapteria tarjolla: https://www.novak-adapt.com/knowledg...ck-gm/xj-swap/
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ehkä järkevin olisi väkästellä jokin moniventtiilinen ahdettu nelisylinterinen moottori konetilaan, jos alkuperäinen kutoskone ei miellytä. Paino ja kulutus putoaisivat, ja voimaa olisi kokolailla saman verran. Oma mieltymys sitten ratkaisisi polttaako moottori dieseliä, bensaa vaiko E85:sta. Oman projektin kriteereinä olivat edullisuus, mekaanisuus sekä saatavuus. Myös helppo osien risteytys puolsi päätöstä. Jos lompsa antaisi myöten olisi valinta Fordin 302 ahtimella ja Ax15, sekä akselit mitkä kestäisivät tuon rääkin. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Ihmetelläänpä tännekin, od:lle jo vähän kirjoitin.
Vaihdoin siis valonvaihtokatkaisijan tänään. Vaihto meni kohtuullisesti, kun poika tuli auttamaan, sillä on vielä pienemmät kädet kuin minulla. No akku kiinni ja pitkät valot oli päällä. Ajattelin, että se katkaisija jäi liian liki eli tanko jäi kantamaan, joten siirsin vähän eteenpäin ja ei varmasti kanna, sama homma silti eli pitkät on päällä heti, kun akun kytkee kiinni. Valokatkaisijasta kun pistää valot päälle, niin lyhkäiset saa syttymään niiden koko ajan killottavien pitkien kanssa yhtä aikaa. Pitkillä rele vähän surisee. Joku meni pieleen, tai jossain on jotain hämärää. Jamant jo varmentava kysymyksen kysyi OD:lla, että oliko sokka pois uudesta ja kyllä, se on pois. Vanhassa hävisi valot kokonaan paitsi pitämällä viikseä ylhäällä (eli painaa katkaisijaa koko ajan) toimi pitkät. Nyt siis ne syttyy heti, kun akku kiinni. Ja vaihtokatkaisijan kyljessä olevan liittimen kun irrottaa, niin sitten ei syty mihinkään. Mitähän alkaisin ensi viikolla tutkimaan? |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. | 754 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.09.2010 09:10 |
Taasen jeep xj kysymyksiä | NORT | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.12.2009 09:09 |
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.09.2008 11:40 |
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) | SuurSyömäri | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 23.11.2005 19:59 |
Jeep Wrangler kysymyksiä | Tepa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 12.01.2004 14:13 |