Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.12.2017, 17:16
_samppa_ _samppa_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 06.04.12
Sijainti: ruuhimäki
Viestit: 396
Perusasetus

Tossa käyttiksessä on toi bensa kone ja on ihan hyvä. Ostin varaosa autoksi toisen ja
Siittä miettinyt jotain räppi vehjettä.siittä on sähköt osin palanut ja moottorin ohjaus,
Tyhjäkäynnin moottori yms. Hävinnyt matkalle. Sillä tota dieseliä mietin ettei tarttis kun
Kaasuvaijeri ja mankun johto. Noita vanhoja motteja. Ei mitään sähköpumppuja tms. Moottorin
Ohjauksia. Eikä sillä mittarilla väliä kun ei se toimi käyttiksessäkään vaikka on vaijerilla.
Tossa varaosa vehkeessä on piuhalla. Toi diisseli motti olis kyllä offihommissa tuhat kertaa
Parempi kun bensa, vaikka kyllä tossa bensavehkeessä on munaa!! On kyllä nähty noitten
Moottorin ohjausten yms. Vesitiiveys. Ja bensan huima alavääntö.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.12.2017, 19:07
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.449
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja _samppa_ Näytä viesti
Toi diisseli motti olis kyllä offihommissa tuhat kertaa
Parempi kun bensa
Offihommissa dieseli on bensaa parempi - ainakin Jeepeissä - oikeastaan vain jos tykkää rypeä syvässä vedessä ja mudassa. Jos ei ole pakonomainen tarve ajaa puolentoista metrin syvyiseen savikuoppaan jumiin puoleksi päivää, niin XJ:ssä ehdottomasti suora kuutonen on paras valinta.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.12.2017, 21:55
_samppa_ _samppa_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 06.04.12
Sijainti: ruuhimäki
Viestit: 396
Perusasetus

Sinne ne räppivehkeet ajetaan. Voi tolla käyttiksellä kevyttä offia ajaa. Siittä kone
Hommasta vielä että itte näkisin plussana sata kiloo painavamman motin jos on kansi
Rautaa ja jako ketjulla eikä kuminauhalla. Nimenomaan kun puhutaan tommosesta räppi
Autosta eikä tie/perhe/työ yms. Autosta.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.12.2017, 22:32
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.449
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja _samppa_ Näytä viesti
Sinne ne räppivehkeet ajetaan.
No en minä ainakaan ole ajanut, ja pyrin siihen etten ajakkaan Offroad ei ole pelkkää mutaa ja paskaa. Minä ainakin koen huomattavasti mielekkäämpänä kikkailla kallioilla ja muuten teknisessä maastossa missä on mahdollisimman vähän upottavaa. Mutta kukin tyylillään ja ajaa siellä missä tykkää

Mutta sitä minä siis tuossa just meinasinkin, että jos offaus koostuu lähinnä vain suossa ja mudassa rypemisestä niin ylipäätään siihen löytyy parempia autoja lähteä rakentamaan kuin uudehko Jeep.
Jos taas autoansa käyttää paikassa missä hyvästä alustasta ja kohtalaisen ruudikkaista ja alhaalta vääntävistä bensakoneista on hyötyä, niin melkeinpä mikä vain 90- luvun alkupuolen jälkeen rakennettu jäykkäakselinen Jeep bensakoneella on aika hyvä lähtökohta verrattuna hyvinkin moneen muuhun kikottimeen.


Lainaus:
Siittä kone Hommasta vielä että itte näkisin plussana sata kiloo painavamman motin jos on kansi
Rautaa ja jako ketjulla eikä kuminauhalla. Nimenomaan kun puhutaan tommosesta räppi Autosta eikä tie/perhe/työ yms. Autosta.
Mä nyt vähän putosin kärryiltä, koska painosta ei oikein ole koskaan mitään hyötyä millään tavalla - paitsi työkoneissa joilla nostetaan raskaita taakkoja tai kiskotaan painavia kuormia Saisi nämä Jeepin omat koneet olla mielellään ainakin sen 100kg kevyempiä kuin mitä ovat.
Ketjukoneitahan nämä Jeepin bensat on, vai mitä meinasit kuminauhalla?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.12.2017, 22:48
_samppa_ _samppa_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 06.04.12
Sijainti: ruuhimäki
Viestit: 396
Perusasetus

Tossa aikaismmin joku noitten uudempien ja vanhojen koneiden painoja
Vertaili vw ja mb. Ni mielummin vähä enemmän painoa ja vähemmän sähköjä yms.
Sitä tossa hain.
Tää nyt karkasi muutenkin ihan eri asiaan kun mikä oli alkuperäinen kysymys.
Mielipide asioista voi kyllä jatkaa vaikka loputtomiin.
Ja jos sitä miettii mikä on kanattavaa ni.... onko tämä..? Helvetin hauskaa
Sinne mutaankin on ajaa. On siihenkin kyllä jo yks auto olemassa ☺

Viimeksi muokannut _samppa_ : 18.12.2017 22:57
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.12.2017, 17:11
toyopet:n Avatar
toyopet toyopet ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 10.03.14
Sijainti: Äijälä, Keski-Suomi
Viestit: 535
Perusasetus

Mitenkä siihen jeepin manuaaliin eli aisinin (=toyota) lootaan oikein istuu sitten toyotan kytkinkoppa ja vaikka toyon L-sarjan moottori?
Raskaitahan nekin,taitaa painaa vaparinakin yhtä paljon kuin tuo jeepin kuutonen (219kg) ellei vähän enemmänkin.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.12.2017, 18:24
_samppa_ _samppa_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 06.04.12
Sijainti: ruuhimäki
Viestit: 396
Perusasetus

No nyt pästiin taas asiaan. Juuri tälläiset mahdollisuudet kiinnostaa? Varmaan
Joku tämänkaltaisia kötöstyksiä värkännyt
On tossa bensakoneessakin tietysti mahdollisuus elvyttää, mutta siinä on kilsojakin
Jo yli 500 tkm. Ja toiminut ilmeisesti veturina ison osan kilsoista. Ajosta sähköjen takia
jäänyt eli on periaatteessa toimiva kone.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 20.12.2017, 14:57
Samikoo:n Avatar
Samikoo Samikoo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.12.07
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 130
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyopet Näytä viesti
Mitenkä siihen jeepin manuaaliin eli aisinin (=toyota) lootaan oikein istuu sitten toyotan kytkinkoppa ja vaikka toyon L-sarjan moottori?
Raskaitahan nekin,taitaa painaa vaparinakin yhtä paljon kuin tuo jeepin kuutonen (219kg) ellei vähän enemmänkin.
Istuu. Tosin vain AX5-vaihteistoon sopii Toyotan kytkinkoppa. Itsellä on moinen swappi menossa. Kytkinkopan ja -akselin joutuu vaihtamaan, käyvät suoraan paikalleen. LN65 Hiluxin vaihteisto oli ainakin sopiva elimenluovuttaja.

Eri asia onkin onko moinen swappi järkevä...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 12:07 (GMT +2).