Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.12.2017, 00:56
japsipikkis japsipikkis ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.12.15
Sijainti: uusimaa
Viestit: 40
Perusasetus

Keski lukko hiluxiin?


Onko joku tehnyt tai nähnyt miten tehty keskilukko hiluxiin. Helpottaisi nelivedolla ajoa huomattavasti jos saisi etu ja takafillarit pyörimään omia aikoja ja myöskin poistaisi ongelman renkaiden halkaisija tarkkuudessa. Jos olisi vielä kytkettävä/avattava lukko niin estäisi vaan toisen pään sutimista.
Varmaankin joku guru on sellaisen tehnyt jossain eli jos linkkiä/vinkkiä niin kertokaa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.12.2017, 05:18
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Jonkin muun mallin jakis lienee ratkaisu. Mielenkiintoinen ajatus, tee projekti....

Ja kun laitat hieman lisätietoa vuosimallista ym. Niin herättyään , ja päästyään aamukahvipöytään, palstan Toyota gurut luettelevat kaikki loota-jakis, yhdistelmät jotka menevät kyseisen moottorin perään....
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi

Viimeksi muokannut Bj Andy : 21.12.2017 05:25
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.12.2017, 06:29
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.039
Perusasetus

Keskitasauspyörästöä lie haetaan...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.12.2017, 18:26
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.776
Perusasetus

Mikähän lie hiluxin malli.

Uudempiin voisi kuvitella että j120 land cruiserin jakoloota menis "heittämällä"
Onko noissa muuten vielä etukardaani eripuolilla hilux vs. lc?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.12.2017, 18:33
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.423
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
Mikähän lie hiluxin malli.

Uudempiin voisi kuvitella että j120 land cruiserin jakoloota menis "heittämällä"
Onko noissa muuten vielä etukardaani eripuolilla hilux vs. lc?
Etukardaani oikealla molemmissa?
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"

Viimeksi muokannut kippo86 : 21.12.2017 18:37
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.12.2017, 19:05
japsipikkis japsipikkis ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.12.15
Sijainti: uusimaa
Viestit: 40
Perusasetus

keskilukko hiluxiin?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
Mikähän lie hiluxin malli.

Uudempiin voisi kuvitella että j120 land cruiserin jakoloota menis "heittämällä"
Onko noissa muuten vielä etukardaani eripuolilla hilux vs. lc?
Ln110 mallinen mutta kaikki vanhemmatkin käyttäytyvät kai samalla inhottavalla tavalla
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.12.2017, 21:46
HAILUXI-07 HAILUXI-07 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.12.11
Sijainti: Suomi
Viestit: 180
Perusasetus

Nelikko päällä tahtoo sisäkurvin takarengas ruopia aika reippaasti hitaissa käännöksissä.
Kuivalla pitävällä pinnalla pitää ottaa nelikko pois päältä.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 21.12.2017, 21:53
japsipikkis japsipikkis ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.12.15
Sijainti: uusimaa
Viestit: 40
Perusasetus

Keski lukko hiluxiin?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HAILUXI-07 Näytä viesti
Nelikko päällä tahtoo sisäkurvin takarengas ruopia aika reippaasti hitaissa käännöksissä.
Kuivalla pitävällä pinnalla pitää ottaa nelikko pois päältä.
Siitähän juuri kysymys eli pitäisi siitä ongelmasta päästä eroon jollain konstin niin että nelivetoa kuitenkin voi käyttää.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 21.12.2017, 22:09
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Kuten tuossa jo mainittiin, niin tarttisit jatkuvan nelivedon, missä keskilukkoa ei olisi ollenkaan, on avattavissa, tai esim. viskolla. Se ei tosin poista samanhalkaisijaisten renkaiden tarvetta, jollei sitten ole täysin avoin pituussunnassa ja silloinkin aiheuttaa jakiksessa turhaa lämmöntuottoa.

Nythän sulla on se keskilukko, eli on joko takaveto tai kiinteä neliveto.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 21.12.2017, 23:15
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.242
Perusasetus

Ei onnistu ihan helposti. 110 hiluksissa on G sarjan loota ja siihen ei oo ollu keskitasausta saatavana. Jossain uudemmassa runnerissa taitaa olla ja seki jakis on ketjulla joten en menis niihinkään. Silloinkin tais olla niin et kardaani vaihtoi puolta,vanhemmissa Cruisereissakaan ei tasausta ole joten eka taitaa olla KZJ 90/95 mistä tasaus löytyy,niissä on vaan kardaani eripuolella joten ei onnaa. HZJ80 tais olla R sarjan lootaa ja keskitasauksella mut sillon takakardaani on eri linjassa joten ei järkevä sekään. Hiluksin jakis on muistaakseen tyyppiä F1a ja niin lyhyt et siihen ei tasauspyörästöä saa parempikaan seppä yhytettyä.kaikkihan on tehtävissä mut se tarkoittaa koko jakiksen uudelleen rakentamista ja se on jo työläämpi ja kalliimpi homma.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 22.12.2017, 07:36
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Ei onnistu ihan helposti. 110 hiluksissa on G sarjan loota ja siihen ei oo ollu keskitasausta saatavana. Jossain uudemmassa runnerissa taitaa olla ja seki jakis on ketjulla joten en menis niihinkään. Silloinkin tais olla niin et kardaani vaihtoi puolta,vanhemmissa Cruisereissakaan ei tasausta ole joten eka taitaa olla KZJ 90/95 mistä tasaus löytyy,niissä on vaan kardaani eripuolella joten ei onnaa. HZJ80 tais olla R sarjan lootaa ja keskitasauksella mut sillon takakardaani on eri linjassa joten ei järkevä sekään. Hiluksin jakis on muistaakseen tyyppiä F1a ja niin lyhyt et siihen ei tasauspyörästöä saa parempikaan seppä yhytettyä.kaikkihan on tehtävissä mut se tarkoittaa koko jakiksen uudelleen rakentamista ja se on jo työläämpi ja kalliimpi homma.
Käviskös R150 laatikosta kytkinkoppa R151 laatikkoon? Niin vois ottaa kaavelin dieselrunnerista ja vaihteistopaketin hodarista/hzj:sta/fzj:stä? Hiluksissa ja 80-sarjalaisessa olis molemmissa etumurikka apparin laidalla ja takana keskellä.

Vielä villimpi vois olla, jos dieselrunnerista ottaisi R150 -laatikosta kytkinkopan ja kytkinakslein, ja naittaise ne XJ-jeepin AX-15 vaihteistoon (aisinin tuotoksia molemmat) ja siihen perään sitten NP-jakis, jossa olis 2H, full-time, part-time ja 4low?
Jeepissä se murikka tosin on kuskin puolella, mutta ymmärtääkseni noissa jakiksissa on kätisyys inhimillisesti käännettävissä?
Tai ettii toisen NP-jakiksen, jossa on kätisyys apparin puolelle? Jeepeissä ja Chevyissä on ainakin ollu murikkaa kummallakin puolella etuakselissa, takamurikan ollessa keskellä.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 22.12.2017, 07:46
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Niin ja sama R150 päävaihteisto on LJ-70:ssä, mutta jakolaatikko on erimallinen kun runnerissa, eli kävis myös luovuttamaan kytkinkoppaa ja kytkinakselia.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 23.12.2017, 22:41
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.242
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Käviskös R150 laatikosta kytkinkoppa R151 laatikkoon? Niin vois ottaa kaavelin dieselrunnerista ja vaihteistopaketin hodarista/hzj:sta/fzj:stä? Hiluksissa ja 80-sarjalaisessa olis molemmissa etumurikka apparin laidalla ja takana keskellä.

Vielä villimpi vois olla, jos dieselrunnerista ottaisi R150 -laatikosta kytkinkopan ja kytkinakslein, ja naittaise ne XJ-jeepin AX-15 vaihteistoon (aisinin tuotoksia molemmat) ja siihen perään sitten NP-jakis, jossa olis 2H, full-time, part-time ja 4low?
Jeepissä se murikka tosin on kuskin puolella, mutta ymmärtääkseni noissa jakiksissa on kätisyys inhimillisesti käännettävissä?
Tai ettii toisen NP-jakiksen, jossa on kätisyys apparin puolelle? Jeepeissä ja Chevyissä on ainakin ollu murikkaa kummallakin puolella etuakselissa, takamurikan ollessa keskellä.
Joo,R sarjan kytkinkopat käy ristiin,mutta muistelisin et HZJ on takamurikka reunassa niinku HJssäkin,näin ollen jos HZJn paketti saadaan hiluksiin tulis takakardaani pahasti vinoon. Muutoin onnistuis kun ottas vaikka läjästä kytkin akselin ja kytkinkopan ja ne HZJn lootaan ja siinä se. Se että mistä löytää HZJn laatikon on toinen juttu,ja oliko kaikissa HZJssa R151 laatikko sitä en tiijä,HoDareissa oli H sarjan laatikko. NP jakiksen tapauksessa sais keski tasauksen,laittais vaan Jeepistä häntäakselin ja takimmaisen holvin vaikka LäJän laatikkoon ja vot. Miinuksena et sopivaa NPtä ei taida löytyä alumiini kuorisena ja jos löytyy ni sekin on ketjuvälitteinen,ja rauta kuoriset on isoja ja tosi painavia.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 24.12.2017, 06:48
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Voi olla parempi antaa vaan kihnuttaa.
Tai ostaa vaikka pajero.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 24.12.2017, 15:28
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Älä nyt, monta projektiä on lähteny palstalla liikkeelle, vaikka alkukannustus on ollu "kaupasta saat halvemmalla" tai "ei tuu toimiin" tai "unoha koko homma ja osta tojota!"


Lähtisin liikkeelle ihan sitä, josko jostain sais tekniikan luovuttajan halvalla? niinku nyt tulit sanoneeks, niin miten pajero superselectillä ja vaikka leipoo cut & paste etuakselin vasemmanpuoleisella kartaanilla?
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 24.12.2017, 23:14
turakki turakki ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.11.03
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland.
Viestit: 939
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Älä nyt, monta projektiä on lähteny palstalla liikkeelle, vaikka alkukannustus on ollu "kaupasta saat halvemmalla" tai "ei tuu toimiin" tai "unoha koko homma ja osta tojota!"


Lähtisin liikkeelle ihan sitä, josko jostain sais tekniikan luovuttajan halvalla? niinku nyt tulit sanoneeks, niin miten pajero superselectillä ja vaikka leipoo cut & paste etuakselin vasemmanpuoleisella kartaanilla?
Samalla tietty haperon lukollinen akseli. Välityksiäkin voisi löytyä kivempia pajeron alta...
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 25.12.2017, 10:30
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Älä nyt, monta projektiä on lähteny palstalla liikkeelle, vaikka alkukannustus on ollu "kaupasta saat halvemmalla" tai "ei tuu toimiin" tai "unoha koko homma ja osta tojota!"


Lähtisin liikkeelle ihan sitä, josko jostain sais tekniikan luovuttajan halvalla? niinku nyt tulit sanoneeks, niin miten pajero superselectillä ja vaikka leipoo cut & paste etuakselin vasemmanpuoleisella kartaanilla?
Pajeroa tuli aateltua tekniikan vaihtoon, mut aattelin jäykkää etuakselia ja kardaanin väärällä puolella oloa.
Mut niinhän se olikin 110 retkukeula.
Eikun hommaamaan ruosteinen 2.8 pajero lukollisella taka akselilla, siitä kaikki romut hiluxiin.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 26.12.2017, 23:03
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.242
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin Näytä viesti
Pajeroa tuli aateltua tekniikan vaihtoon, mut aattelin jäykkää etuakselia ja kardaanin väärällä puolella oloa.
Mut niinhän se olikin 110 retkukeula.
Eikun hommaamaan ruosteinen 2.8 pajero lukollisella taka akselilla, siitä kaikki romut hiluxiin.
Tai sit HZJsta akselit ja vaihteistot,niihin joutus kyllä vaihtaa tiheämmät välitykset,ainaki jos rengaskoko on isompi kuin 31" Toinen vaihtoehto olis vaihtaa se etuperä vasemmalle puolelle,LH66 hiasesta öljypohja ja pikku sovittelua,siten sais vaikka uudemman Cruiserin laatikoston käytettyä.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 27.12.2017, 19:02
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.016
Perusasetus

Entäs jos ymppäisi Toyotan vaihdelaatikon perään jakolaatikoksi Roverin LT230:n?
Kytkettävä keskilukko ja kardaanit oikealla puolella.
Vahva rataslaatikko ja nopean puolen välityksiä löytyy neljää erilaista (1,0-1,6)
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 27.12.2017, 21:16
toyopet:n Avatar
toyopet toyopet ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 10.03.14
Sijainti: Äijälä, Keski-Suomi
Viestit: 535
Perusasetus

Tyhmä kysymys, en näistä mitään tiedä, mutta eikö 4runnerissa ole jatkuvalla vedolla oleva jakoloota ja nehän on pohjimmiltaan samaan alustaan pohjautuvia vehkeitä?
Vai eikö niissä ole sitten muita asentoja?
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 28.12.2017, 07:34
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyopet Näytä viesti
Tyhmä kysymys, en näistä mitään tiedä, mutta eikö 4runnerissa ole jatkuvalla vedolla oleva jakoloota ja nehän on pohjimmiltaan samaan alustaan pohjautuvia vehkeitä?
Vai eikö niissä ole sitten muita asentoja?
en tiiä uudemmista, mutta ainakaan 90-95 ei runnerissa ole kun jäykät nelivedot ja takaveto. Se, miksi edessä ei oo napalukkoja, johtuu siitä että etuperässä on ADD, automaattisesti katkeava vetoakseli.
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 28.12.2017, 07:52
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Jeepeissä toi automaattisesti katkeava etuvetari on toteutettu niin, että sopivalla kaasunpainalluksella veto katkeaa. Sit pääsee takavedolla kotiin
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 28.12.2017, 10:08
Harriko Harriko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 02.10.12
Sijainti: Sysmä
Viestit: 736
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Jeepeissä toi automaattisesti katkeava etuvetari on toteutettu niin, että sopivalla kaasunpainalluksella veto katkeaa. Sit pääsee takavedolla kotiin
Land Rover käyttänyt samaa tekniikkaa menestyksekkäästi jo vuosia
__________________
T: Harri
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 28.12.2017, 18:52
khager khager ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 30.07.13
Sijainti: Lohja
Viestit: 208
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Jeepeissä toi automaattisesti katkeava etuvetari on toteutettu niin, että sopivalla kaasunpainalluksella veto katkeaa. Sit pääsee takavedolla kotiin
Mulla oli takanakin automaattisesti katkeava Dana35.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan LN110 Hiluxiin lukko/lukot perään/periin. arde O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 13.11.2011 17:34
Keski tasauspyörästön lukko? Iltsu1 Tekniikka & Jutustelu 3 30.03.2008 09:20
Lukko hiluxiin... ProJanne Tekniikka & Jutustelu 21 23.02.2007 08:21
keski tasauspyörästö +sen lukko keskustelu longfiedteam Tekniikka & Jutustelu 25 02.01.2007 10:55
Hiluxiin lukko ja kartaani kysymys Tekniikka & Jutustelu 8 14.07.2005 20:27


Sivu luotu: 08:55 (GMT +2).