![]() |
|
|
|||||||
| Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Moottoria tarkemmin tuntematta, voi olla mahdoton saada yksivaiheiseksi kytkettyä. Luultavimmin on käämitty kolmevaiheiseksi, ja silloin se on kolmevaiheinen vaikka mitä yrittäisi...
__________________
------------------------------------ Etelä-Suomen Offroad ry ------------------------------------ |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Eikö kolmiokytkennällä ja kondensaattorillakaan?
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Laita joku tuollainen, saat nopeuden säädön optioksi:
https://www.finnparttia.fi/epages/fi...ucts/TM0%2C25V
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
170e + lähetyskulut, hmmm... Tuolla hinnalla kiskoo muutaman metrin voimavirta johtoa, ja ostaa asennusoluita. Tai sitten lahjoo tutun sähkärin. Meneekö moottori hengettömäksi valovirralla?
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Kyllä noita tuli joskus kaaauan sitten muuteltua 1-vaiheiselle kytkennälle.
Toi alkuperäinen kytkentä on "tähteen" kytketty, eli "käämijännite" on tämä nykyinen 230V. Kytkentä 1-vaiheiseksi onnistuu oikean kokoisen moottori/käynnistyskondensaattorin avulla. Lisäksi pitää noi kytkentäliuskat kääntää "kolmiokytkentään", kuten kuvasta näkyykin. En näin vuosikymmenien jälkeen jaksa muistaa tarkkaa konkan arvoa, mutta se on luokkaa 2 tai 4 mikrofaradia/kW. Riippuu vähän tulevasta kuormasta. Tuuletin pyörii kevyemmin, kuin esim. sirkkeli. Syöttö kytketään liittimiin L1 ja L2. Kondensaattori liittimiin L2 ja L3. Jos kone pyörii väärinpäin, niin kytke laitimmaiset johtimet keskenään ristiin (L1 ja L3). 1-vaiheisella kytkennällä kone kyllä pyörii, mutta tehot on 1/3. Tuuletinkäyttöön se usein riittää.
__________________
Musta vyö romujen rassaamisesta...
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Voin töissä kysellä sähkäreiltä miten onnistuuko vai ei.
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Tuollaisen löysin sattumalta kerran, kun kytkentää hain: http://www.jedermensch.de/sk/steinmetzschaltung.pdf. DIN 48501 kai noita jotenkin määrittää?
__________________
Jukka |
|
#8
|
||||
|
||||
|
__________________
Kyllä se sii... ei mennykkään
Viimeksi muokannut bartti : 27.12.2017 20:17 |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Sähkömoottorin kytkentä | khonkonen | Chit-Chat | 4 | 18.11.2013 17:11 |
| Ostetaan Viair 450C 12V sähkömoottorin ehjät sisuskalut. | bluevan | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 03.09.2013 12:24 |
| vinssin kytkentä | tillikko | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 27.11.2009 12:23 |
| Sähkömoottorin uudelleen käämiminen (unohdettu) | Arska-tehtaalta | Chit-Chat | 3 | 12.08.2009 19:33 |
| Sähkömoottorin kierroksia.. | kristian | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 20.12.2006 00:01 |