![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä noita tuli joskus kaaauan sitten muuteltua 1-vaiheiselle kytkennälle.
Toi alkuperäinen kytkentä on "tähteen" kytketty, eli "käämijännite" on tämä nykyinen 230V. Kytkentä 1-vaiheiseksi onnistuu oikean kokoisen moottori/käynnistyskondensaattorin avulla. Lisäksi pitää noi kytkentäliuskat kääntää "kolmiokytkentään", kuten kuvasta näkyykin. En näin vuosikymmenien jälkeen jaksa muistaa tarkkaa konkan arvoa, mutta se on luokkaa 2 tai 4 mikrofaradia/kW. Riippuu vähän tulevasta kuormasta. Tuuletin pyörii kevyemmin, kuin esim. sirkkeli. Syöttö kytketään liittimiin L1 ja L2. Kondensaattori liittimiin L2 ja L3. Jos kone pyörii väärinpäin, niin kytke laitimmaiset johtimet keskenään ristiin (L1 ja L3). 1-vaiheisella kytkennällä kone kyllä pyörii, mutta tehot on 1/3. Tuuletinkäyttöön se usein riittää.
__________________
Musta vyö romujen rassaamisesta... ![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Sähkömoottorin kytkentä | khonkonen | Chit-Chat | 4 | 18.11.2013 17:11 |
Ostetaan Viair 450C 12V sähkömoottorin ehjät sisuskalut. | bluevan | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 03.09.2013 12:24 |
vinssin kytkentä | tillikko | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 27.11.2009 12:23 |
Sähkömoottorin uudelleen käämiminen (unohdettu) | Arska-tehtaalta | Chit-Chat | 3 | 12.08.2009 19:33 |
Sähkömoottorin kierroksia.. | kristian | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 20.12.2006 00:01 |