Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #6  
Vanha 26.12.2017, 23:52
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Kyllä noita tuli joskus kaaauan sitten muuteltua 1-vaiheiselle kytkennälle.
Toi alkuperäinen kytkentä on "tähteen" kytketty, eli "käämijännite" on tämä nykyinen 230V.
Kytkentä 1-vaiheiseksi onnistuu oikean kokoisen moottori/käynnistyskondensaattorin avulla.
Lisäksi pitää noi kytkentäliuskat kääntää "kolmiokytkentään", kuten kuvasta näkyykin.

En näin vuosikymmenien jälkeen jaksa muistaa tarkkaa konkan arvoa, mutta se on luokkaa 2 tai 4 mikrofaradia/kW. Riippuu vähän tulevasta kuormasta. Tuuletin pyörii kevyemmin, kuin esim. sirkkeli.
Syöttö kytketään liittimiin L1 ja L2. Kondensaattori liittimiin L2 ja L3.
Jos kone pyörii väärinpäin, niin kytke laitimmaiset johtimet keskenään ristiin (L1 ja L3).
1-vaiheisella kytkennällä kone kyllä pyörii, mutta tehot on 1/3.
Tuuletinkäyttöön se usein riittää.
__________________
Musta vyö romujen rassaamisesta...
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Sähkömoottorin kytkentä khonkonen Chit-Chat 4 18.11.2013 17:11
Ostetaan Viair 450C 12V sähkömoottorin ehjät sisuskalut. bluevan O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 03.09.2013 12:24
vinssin kytkentä tillikko Tekniikka & Jutustelu 12 27.11.2009 12:23
Sähkömoottorin uudelleen käämiminen (unohdettu) Arska-tehtaalta Chit-Chat 3 12.08.2009 19:33
Sähkömoottorin kierroksia.. kristian Tekniikka & Jutustelu 5 20.12.2006 00:01


Sivu luotu: 00:36 (GMT +2).