![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Mutta yhdestä asiasta täydet pisteet carpsille: Vaikka melko varma selviö on, ettei tältä palstalta heru tod.näk. ensimmäistäkään allekirjoitusta aloitteelle, niin silti jaksaa vääntää aiheen puolesta. Jospa sitkeys palkitaan.. Oma kanta katsastukseen näin ajoneuvojen loppukäyttäjänä on, että vaikka itse yritän pitää kulkineet turvallisessa ajokunnossa, ei haittaa yhtään jos katsuri löytää vian lisää. Saattaa lisätä omaa elinikää, jos vaikka "joutuu" kerran vuoteen korjaamaan jonkun vaikeammin havaittavan vian. Kaikki viat kun ei ole tyyliin kärähtäneitä polttimoita, vaan esim. Jollakin tapaa puoltavia jarruja(takapainoinen...). Eipä nuo jotkin autoilijat näy kyllä vaihtavan sitä ehjää polttimoakaan pimeän tilalle niin kauan, kuin joku tuikku vähänkään hehkuu.. Mikä mahtaa olla carpsin oma kokemuspohja autoilun/ajoneuvotekniikan saralla? Sillä vaan kysyn, että monille tämänkin palstan lukijoille selventäis ehkä, onko tässä taas joku turhanhuutaja vai mikä kyseessä. Jotakin muuta tartteis jokatapauksessa esittää tuon (1kpl)tieteellisen tutkimuksen lisäksi, alkaa olla loppuunkulutettu mielestäni tämä säie muuten..
Viimeksi muokannut petroman : 25.12.2017 16:47 |
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Itse näkisin, että tieteellä menisi paremmin jos sitä saadaan lähemmäksi käytäntöä esimerkiksi rahoituksen kannalta tai löytyykö tieteellisiä töitä tieteellisen koulutuksen suorittaneille. Mielestäni liikeenteen kehittäminen sinänsä sopii tieteelle oikein hyvin ja siinä on aidosti tarvetta uudenlaisille ratkaisuille. Ihan jokaisesta tutkimuksesta ei kuitenkaan kannata alkaa paukutella henkseleitä, että nyt on mullistavaa näkökulmaa. "Miten maailmalla sujuu maissa joissa ei ole katsastusta? On se kumma miten ihmiset voi rakastua tommoseen kyttäyksen ja mielivaltaan kun sitä tarpeeksi kauan tehdään ja pakolliseksi perustellaan. Ja ne katsastusbisneksen isot rahat.. ne menee ulkomaille niin että heilahtaa." Olisi ihan paikallaan lisävalaisu miten sujuu - tulee joskus Google Earthilla katsottua muualle maailmaan ja monessa maassa autot on yllättävän uuden näköisiä. Ongelma on siinä jos ostan 50000 eurolla uuden pickupin tai sähköauton, niin sille ei välttämättä ole riittävästi bisneksiä, jotta auto tienaisi. Toinen ongelma on se, että katsastusasemalla on muutamat sellaiset laitteet, mitä tarvii auton kunnon valvomisessa. Eipä ole omassa pihassa. Jos ei katsastusta ole, missä sitten laitteet jatkossa on ja minkälainen maksu siitä tulee? Viimeksi muokannut tekniikkamies : 25.12.2017 18:16 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Katsastamaton se on päivän leima kylmänä ollut autokin, harvemmin vuosikausia on kukaan katsastamattomalla ajellut (pl. uus auto). Kunto vähän eri, onko menty 5 v. huoltamatta vai reilu vuosi.
Älytkää samalla että kansantaloudesta häipyis iso osa korjaamo-/varaosamyyntiä siinä samalla, jos ei olis mitään kunnonseurantaa, häipyy kyllä jatkossakin selvä siivu kun katsastusvälejä harvennetaan. Vai haluuko joku tienvarsitarkastuksia lisää katsastuksen tilalle? Nykyisellään aika minimissä toi, jo nyt näitä on tarkoitus lisätä kompensoimaan harventunutta katsastusväliä. Luulenpa että moni käy mieluummin kerran vuodessa katsastuksessa sillä hivenen heikompikuntoisella autollaan kuin että ajelee pelko persiissä päivittäin että millon jää tienvarsiratsiaan kilvet kun on jäänyt se jokavuotinen pakollinen ”leimaremonttikin” väliin. Ja entäs jos jotakin isompaa sattuu samasta syystä, auto pettää ennen pitkää kun kukaan ei välitä siitä. Täällä suola raiskaa nämä äkkiä entisiksi monelta osin. Ja vielä lopuksi, nykyään yksityiset suomalaisten omistamat katsastusasemat hoitavat suurimman osan katsastuksista, eli ei mene ulkomaille nämä rahat, työllistetään suomalaisia ja tuetaan valtiota siinä samalla. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Jos jokainen pitäis oikeasti kulkineensa kunnossa, niin sitten varmaan katsastus olis ns. turhaa kyttäystä ja rahastusta. Todennäköisesti itse tarkkailen omien kuljettimien kuntoa keskivertoa enemmän. Ja huollan/remppaan sitä mukaa, kun on aihetta.
Ja siltikin löytyy katsastuksessa lisää. Jos nyt ei hylkäystä, eikä ehkä korjauskehotustakaan. Mutta monesti huomaa sen seuraavan kohteen, mikä ei ainakaan parane, jos ei tee jotakin sille. Valitettavasti on jonkun verran autoilijoita, joita ei vois vähempää kiinnostaa auton kunto jos se vaan vie paikasta a paikkaan b. Eli ehkä katsastus olis mulle vähemmän tärkeä, mutta joillekin hyvinkin tärkeä. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Katsastuksessa havaittu vika voi olla oire jostakin laajemmasta ongelmasta joka nyt tulee tietoisuuteen. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tässä asiassa tarvitaan tieteellistä ajattelua. Autoja tutkimalla ei tiedetä montako onnettomuutta ehkäistään autokatsastuksella. Se tiedetään mittamalla asia pätevällä metodilla tieliikenteessä. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Carpsilla on kansalaisaloite ja siinä näyttäisi olevan jo 15 kannatusilmoitusta. Eikös kyse kansalaisaloitteessa ole siitä pystyykö ajatuksen myymään muille ja muiden asia on onko siitä samaa mieltä?
Se on vähän sama kuin sanoisi, että Dr Pepper on todella hyvää limonaatia ja tieteellinen tutkimuskin todistaa sen vuodelta 1991. Jos muut tykkää enemmän Coca-Colasta, on väkinäisesti omaa suosikkijuomaa silloin turha tyrkyttää. Eikö sama vaiva kannattaisi käyttää johonkin, joka muidenkin mielestä kehittää asioita myönteisellä tavalla ainakin jos asian ajamisen keino on kansalaisaloite? |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Taidan peesata Jytyä ja lopettaa tämän jauhamisen. Hyvää yötä.
__________________
Tumpula Racing Team |
#10
|
||||
|
||||
![]()
”Onneks” EU:sta tulee ees jotku raamit tälle hommalle, ei auta kansallisaloitteet. Aim aut tuu.
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
Mulla tulee vaan tästä ketjusta mieleen kun se yks suhari pohti AMG Mersujen nelivetotekniikan eroja eri vuosimalleissa
![]()
__________________
~~~~~~~~~~~~~~~~ Finnish Jeep Drivers' Club ~~~~~~~~~~~~~~~~ Suzuki 4x4 Club Finland ~~~~~~~~~~~~~~~~ Offiblogi: Tarinoita tosia Suzukeista Suzuki tarinoita: Pääosassa SJ413 avo Suzuki sivut: Paljon juttuja ja vielä enemmän kuvia |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Katsastuksen puolustajalla jää hopealusikka käteen. Tyhmäkin ymmärtää että nämä kuvitellut pommit eivät korjaannu nyt itsestään kun vuosikatsastus poistuu. 2019/2020 nähdään lisäävätkö pommit onnettomuuksien määriä ja pitääkö tutkimus paikkansa kun vuosikatsastus poistuu.
|
#13
|
|||
|
|||
![]()
Hetken jo luulin tämän keskustelun päättyneen...
|
#14
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
https://www.eduskunta.fi/FI/lakiensa...t/default.aspx |
#15
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kesäajasta luopuminen - Kansalaisaloite. | TOPPAHOUSU | Chit-Chat | 39 | 30.03.2019 07:21 |
Trafin sivut ei toimi | Hcet | Chit-Chat | 14 | 27.12.2016 22:06 |
Trafin poikkeusluvat ovat henkilökohtaiset, ei auton | Kovakalu69 | Chit-Chat | 11 | 22.09.2015 15:18 |
Kansalaisaloite eurosta äänestykseen | patroltd | Chit-Chat | 1 | 16.07.2015 22:52 |
Kansalaisaloite ampumaratojen puolesta | Rak | Chit-Chat | 20 | 13.07.2013 21:47 |