Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.11.2017, 14:58
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Ainakin ZJ:ssä ja WJ:ssä pelkkä "shift correction kit"- tyyppinen ratkaisu noissa 4xRE- sarjan laatikoissa parantaa toimintaa oleellisesti. Luulisin, että niin käy myös 545RFE:ssä

Aika jännä, että 545:ssä joutuu juottelemaan HD- kiteissä jotain vastuksiakin johtosarjaan.. ilmeisesti siellä joudutaan jotenkin huijaamaan älyä että laatikko saadaan tekemään mitä pitää mekaanisten muutosten jälkeen tai niiden lisäksi? Tuo homma tosin voitaisiin varmaan tehdä myös softamuutoksella, mutta siinä toki on ongelma että custom- softa + ohjelmointilaite maksaa useita satasia, vastus maksaa 20 senttiä ja vähän omaa työaikaa Jos toimii vastuksella, niin mikäpä siinä
Tarkennuksena, mulla on 45RFE, faceliftissa on sitten se vitonen lisää ja shift-kitit toimii näissä:
Fits 1999-2011 3.7L - 4.7L - 5.7L . 45RFE, 545RFE and 68RFE

Myyntipuheet toiminnan muutoksesta / parantumisesta on tämmöset...
Addresses 2-3 Neutral, Drainback, Limp mode, Torque Converter Clutch slide bang and TCC slip codes.

NOTE: SK 45RFE and 45RFE-HD2 do not make firm or performance type shifts. Both kits produce a "quicker shift" which is the transition time from the release and or apply of the present gear to the next gear.


...ja HD-satsissa tämä lisäys:
NOTICE: This kit contains an electrical part "Resistor" which is not compatible with aftermarket engine programmers that modify the transmission hydraulic pressure. This Resistor cannot be utilized in 2005 and up vehicles either.

__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.11.2017, 17:14
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Transgon miedoin shift kit SK 45RFE. Ei tartte vaihtaa kaikkia, vaan pelkän venakoneiston osat riittää eli levy, prikka, tiivisteet jousineen ja venttiili + plugi.




Näistäkin jokunen ruuvi kaipasi pientä kiristystä.




Koneisto ja osien vaihto-ohje valmiina.




Parempien tiivisteiden lisäksi vain näillä kahdella osalla (pussissa) on merkitystä vaihtotapahtuman paranemiseen. Uusi venttiili (oikealla) on hieman vanhaa pidempi ja sen kiinnitysplugissa (vasemmalla) oleva ura on leveämpi.




Kaikkien mäntien tiivisteet on jo vaihdettuna ja vasemmanpuoleisimman jousen oikealla puolella uusi switch valve plugeineen paikallaan. Vanhan venttiilin irrottaminen oli pienimuotoinen operaatio, kun ei lähtenyt kovin helposti; oli melko syvällä. Kun kiinnityslevyn laittoi kiinni kahdella ruuvilla löysästi niin että jouset ei tippuneet paikoiltaan ja koputti koko koneistoa pöytää vasten jotain parikymmentä kertaa, niin sitten pulpahti ulos etutasosta.




Kierteistä öljyt pois jarruputsilla ja sitten tippa kierreliimaa.




Lopuksi ruuvit hurjaan 4,5Nm momenttiin , niin se vähäinenkin riski ruuvien irtoamiseen ja levyn vääntymiseen on estetty. Koneisto on nyt valmis asennettavaksi takaisin laatikkoon.

__________________
Raha ja romut rauhottaa.

Viimeksi muokannut WinChester : 19.11.2017 17:17
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.11.2017, 11:06
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Laatikon öljypohjaan tuli kaikkien edellistenkin Jeeppien tapaan roppu, jolloin seuraavat öljynvaihdot ei ole niin sottaisia.

__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.11.2017, 13:05
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Mehut meni lootaan, kaikkiaan 8L, ja jäi vielä vajaaksi. Laitan täydennyksenä Mag1:n Chrysler-version PSF:ää, kun datasheetin mukaan se käy myös ATF+4 (MS-9606):n jatkoksi. Säästyy turhan pullon ostolta.

Öljynpaineanturin hommasin laiskuuttani paikallisesta putiikista (SWT) ja kyllähän se vähän pieleen näyttää, kun jotain 55-60PSI vain on 80:n sijaan kylmänä. Oikea paine kuitenkin on tiedossa, joten eipä haittaa, ja lämpimänä näyttää kuitenkin reilusti eli 3bar/40PSI@idle.

Samalla selvisi, mistä moottorin alakerran nakutukseksi ensin epäilty kalkatus tuli. Kuskin puolen lokarin vierestä yksi saastemokkula-letkuhässäkkäpurkki säksätti samaan tahtiin moottorin kanssa ja syke tuntuu selvästi sormilla kiinni pitäessä. Käyttöautossa sama ääni on enempi kellon tikitys, mutta V8:n tyhjäkäynti on hitaampi.

Shift kitin toimivuutta ei ehtinyt vielä kunnon liikenteessä tsekkaamaan, kun auto on seisonnassa. Kannattaa muuten homman tehtyään varmistaa että laatikon sähköt on takaisin kiinni. Muuten ei starttia vääntäessä tapahdu sitten ihan mitään, ei edes sitä tympeää naksahdusta.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 28.11.2017, 18:22
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Nyt on hommattu 245/75-16 General Grabber AT2 gummit, joten matkanteko onnistuu vähän huonommallakin alustalla ja kelillä. Eihän tämä mikään offari ole eikä siitä sellaista tule mutta vanteet ja auto muutenkin on jo sen verran karun näköiset että vandaalit kiertää kaukaa. Samalla meni isot 20" alut myyntiin.

__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 28.11.2017, 21:12
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

http://www.motonet.fi/fi/tuote/60239...jen-kirkastaja


Ja siitä seuraava projekti
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 29.11.2017, 07:26
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
Kävi kyllä mielessä, mutta kumma kyllä auto kuuluu leimatun tollasenaan. Aikaa seuraavaan leimaan on vielä puolisen vuotta.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 30.11.2017, 23:55
macro:n Avatar
macro macro ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 03.06.07
Sijainti: Kempele, Finland.
Viestit: 537
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
Muutaman euron kalliimpi vaihtoehto, mutta vesihionta esim 400-600-1200-2000 ja perään http://www.motonet.fi/fi/tuote/60006...-kirkas-500-ml
Taatusti kestävämpi lopputulos, ja todettu toimivaksi. Kumpikin keino on tullut käytännössä kokeiltua.

Ajomukavuuden lisäksi myös auton yleisilme kohenee.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Jeep Grand Cherokee (WJ) Limited -99, 4,0L WinChester O/M/V Ajoneuvot 5 08.06.2016 23:16
Myyty Jeep WJ 4.7 V8 -99 limited jaiksis O/M/V Ajoneuvot 11 05.01.2015 14:46
Ostetaan Jeep wj 99 bensa kaukkila O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 24.11.2014 16:39
Ostettu Jeep Grand Cherokee WJ 99-01 Quadra-Drive driimis O/M/V Ajoneuvot 4 11.11.2013 17:30
Ostetaan Jeep Grand Cherokee WJ 99-04 kuramatot Joukka O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 26.10.2013 10:03


Sivu luotu: 11:30 (GMT +2).