|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
|||
|
|||
Lainaus:
Tuollainen pitkän pullan kuljetukseen tarkoitettu pullakoppiauto 9x2.45x2.21m ( p, l, k )kopilla ostettiin siksi että siinä saa yhdistettyä monta asiaa, ja tämä tuli sopivasti vastaan. Tällaiseen koppiautoon saa tehtyä kaikki halutut fasiliteetit helpoimmalla. Mutta tässäkin vielä mietittävää, tiedä vaikka täytyy kahta autoa kuskata. Se taas muuttaisi tilannetta toisi erilaista mietittävää.... Bussiakin harkittiin mutta sellaisen tekemisessä aikalailla rojektia, ajatus on ensisijaisesti harrastaa autoilua eikä kuljetuskaluston rakentamista. Tästä perälautajutusta ei tehdä liian vaikeaa, jollakin yksinkertaisella tavalla ja suht järkevillä jutuilla auto kangetaan koppiin ja. Tässä tuubipätkässä alussa mustansavun heebot käyttää takatuuppari bussia, lastaus ja purku pitkillä rampeilla https://m.youtube.com/watch?v=SRpg0qeIs4o Meidän kopissa lavanpohja oli muistaakseni n.1200mm tontista, videon vermeessä se on enemmän. Luisumesessä ei etupuskuria paikallaan joten se helpottaa. Etupuskurispoilerisplitteripaketti saadaan kyllä tarvittaessa irti muutamassa minuutissa, ja ehkä siihen joutuu nöyrtymään jotta lastaus onnistuu riittävän helposti. |
#27
|
|||
|
|||
Eli hulluna ideana siellä auton kuljetus osastossa pitäis olla vaijeri käyttöisen vaihtolavan vermeet. En kyl tosiaankaan tiedä miten moinen toteutettais edes teoriassa.
__________________
"I hope that`s okay - if it isn`t, fuck it." -Lemmy Kilmister R.I.P 1945 - 2015 |
#28
|
|||
|
|||
Joku hinuri tyylinen liukulava systeemi
|
#29
|
||||
|
||||
Eikö tuo toinen vastaus ole kaikkein helpoin, ja edullinenkin.
Eli vahvemmat sylinterit. Mikä lauta sulla siinä on ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#30
|
|||
|
|||
Zepron valmistama se taisi olla, ehkä....tosiaan kun kuljetin ajettu talviparkkiin ja muutamista muista syistä johtuen sitä ei ole käyty edes enempää tutkimassa saati tehty pieniä käytännön kokeita. Heti kun olosuhteet antaa myöten niin on tarkoitus käydä tekemässä kokeiluja nostelemalla siviiliauton keulaa. Siitä pääse jo heti kartalle tilanteesta, ja sen vakavuudesta.
Tutulla porukalla tehty mistä lie takatuppari kirjastoautosta kuljetin, tähän asennettu perälautanostin. Sitä en tiedä etttä minkä kokoinen lauta se on mutta pienellä paineennostolla ne saivat sen nostamaan kilpurin vaaterissa ylös. Tämä ollut käytössä ainakin reilun 10 vuotta. |
#31
|
||||
|
||||
se perälaudan ilmoitettu nostoteho on 50-80cm sieltä laudan tyvestä. Siitä voi sitten kuutioida, miten paljon sitä nostotehoa pitäs olla jos matka kolminkertaistetaan painopisteen keskelle ja painoa vielä lisätään jonkin verran.
Epäilisin, että 2000kg lauta olisi parempi vaihtoehto... Esim. 1500kg focolifti ei kyllä jaksa nostaa 1300kg FIN-lavaa, jos sen asemoi ihan laudan huulille. (~1.5m lauta). Paineita ruuvaamalla ehkä? |
#32
|
|||
|
|||
Pikkasen kyllä ihmetyttää jos kerran kyseessä on iso kuormaauto niin tonnin lippa perässä? jos kontti on kerran noin iso,vai onko kyseessä joku kevyt kuormuri jolla on kuskattu terveisiä mutta ei purkaamossa taida paljoa maksaa tehokkaammatkaan lipat kannattaa kysyä
|
#33
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#34
|
|||
|
|||
Jäi vielä mieleen pyörimään tämä juttu... Edelleen suosittelen kokeilemaan pitkiä ramppeja ensimmäisenä. Mutta jos se ei onnistu, niin yllä ehdotettu lavasysteemi tuntuis toimivalta ja yksinkertaiselta. Eli auton kokoinen lava, jonka etupäässä koukku vaijeria varten. Lastauksessa lavan etureuna perälaudan päällä ja lauta alhaalla, että saa kilpurin helposti lavalle. Sitten perälauta ylös, se kyllä jaksaa nostaa kun lavan toinen pää on maassa. Kuorkin kopin etureunaan vinssi, jolla sitten nykäiset koko homman kyytiin. Purkua varten perälaudan takapäähän pylpyrä, sitä kautta vaijeri lavan etureunaan ja nykäiset lavan ulos. Helppo käyttää ja suhteellisen edullinen toteuttaa, ainaki paperilla.
|
#35
|
|||
|
|||
Hyvä että rosessori pyörii! Illalla pojan kanssa kaivettiin suhdeviivotin, paperia ja sakset, tehtiin mallinnusta vanhanliiton tyyliin. Perälauta korotettuna ja kahden metrin rampit jatkeeksi päästiin 4.2m pituuteen, huipputeknisen mallinnuksen mukaan helmat raapii lavaan. Sama homma 5.2m rampeilla. Tässä mallinnuksessa mittatarkkuus sellainen että 1:1 kokeilussa voisi vaikka onnistua😄😄
Tämä kotitarve vaihtolava on ihan potentiaalinen vaihtoehto, jos vielä lisäisi kelkkaan rullia tai renkaita ja jotkut kiskot/ohjurit niin homma helpottautuisi huomattavasti. Ehkä 1. vaihtoehtona on kuitenkin että auttaa vinssillä laudan nostossa, kopin yläkulmista narut lautaan kiinni niin saa vetoa yölspäin. Mutta tämä kaikki vielä pelkkää spekulointia ja ideoiden keräämistä, jos vaikka ensiviikolla olisi mahdollisuus tehdä oikeita kokeiluja perälaudan kanssa. |
#36
|
||||
|
||||
Lainaus:
Ei kovin ihmeellistä kolausta tarvitse, kun koko koppi purkautuu kuin korttitalo.
__________________
www.alanmiehet.com #1 |
#37
|
|||
|
|||
juu, tietenkin pitää tehdä rhs-kehikko riittävillä tuennoilla, sellainen jotta kestää.
|
#38
|
||||
|
||||
Tekee taittuvat lisärampit siihen perälautaan niinkuin laveteissa..
On tuettuna maahan niin ei tartte sylintereillä nostella. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Rallikuskien legendaarisimpia kommentteja | Joske | Linkit | 2 | 10.12.2009 18:18 |
Vinssin narusta kommentteja kaivataaan?? | korbimotors | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 23.09.2009 06:31 |
Kommentteja tietämättömälle Hoojiista, kiitos. | secretary | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 13.10.2007 15:10 |
TURBO KOMMENTTEJA! | nizzan | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 07.03.2007 16:57 |
Talman Kisasta Kommentteja, Kiitos | Tekniikka & Jutustelu | 30 | 28.04.2004 23:28 |