|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
Pikkasen kyllä ihmetyttää jos kerran kyseessä on iso kuormaauto niin tonnin lippa perässä? jos kontti on kerran noin iso,vai onko kyseessä joku kevyt kuormuri jolla on kuskattu terveisiä mutta ei purkaamossa taida paljoa maksaa tehokkaammatkaan lipat kannattaa kysyä
|
#2
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#3
|
|||
|
|||
Jäi vielä mieleen pyörimään tämä juttu... Edelleen suosittelen kokeilemaan pitkiä ramppeja ensimmäisenä. Mutta jos se ei onnistu, niin yllä ehdotettu lavasysteemi tuntuis toimivalta ja yksinkertaiselta. Eli auton kokoinen lava, jonka etupäässä koukku vaijeria varten. Lastauksessa lavan etureuna perälaudan päällä ja lauta alhaalla, että saa kilpurin helposti lavalle. Sitten perälauta ylös, se kyllä jaksaa nostaa kun lavan toinen pää on maassa. Kuorkin kopin etureunaan vinssi, jolla sitten nykäiset koko homman kyytiin. Purkua varten perälaudan takapäähän pylpyrä, sitä kautta vaijeri lavan etureunaan ja nykäiset lavan ulos. Helppo käyttää ja suhteellisen edullinen toteuttaa, ainaki paperilla.
|
#4
|
|||
|
|||
Hyvä että rosessori pyörii! Illalla pojan kanssa kaivettiin suhdeviivotin, paperia ja sakset, tehtiin mallinnusta vanhanliiton tyyliin. Perälauta korotettuna ja kahden metrin rampit jatkeeksi päästiin 4.2m pituuteen, huipputeknisen mallinnuksen mukaan helmat raapii lavaan. Sama homma 5.2m rampeilla. Tässä mallinnuksessa mittatarkkuus sellainen että 1:1 kokeilussa voisi vaikka onnistua😄😄
Tämä kotitarve vaihtolava on ihan potentiaalinen vaihtoehto, jos vielä lisäisi kelkkaan rullia tai renkaita ja jotkut kiskot/ohjurit niin homma helpottautuisi huomattavasti. Ehkä 1. vaihtoehtona on kuitenkin että auttaa vinssillä laudan nostossa, kopin yläkulmista narut lautaan kiinni niin saa vetoa yölspäin. Mutta tämä kaikki vielä pelkkää spekulointia ja ideoiden keräämistä, jos vaikka ensiviikolla olisi mahdollisuus tehdä oikeita kokeiluja perälaudan kanssa. |
#5
|
||||
|
||||
Lainaus:
Ei kovin ihmeellistä kolausta tarvitse, kun koko koppi purkautuu kuin korttitalo.
__________________
www.alanmiehet.com #1 |
#6
|
|||
|
|||
juu, tietenkin pitää tehdä rhs-kehikko riittävillä tuennoilla, sellainen jotta kestää.
|
#7
|
||||
|
||||
Tekee taittuvat lisärampit siihen perälautaan niinkuin laveteissa..
On tuettuna maahan niin ei tartte sylintereillä nostella. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Rallikuskien legendaarisimpia kommentteja | Joske | Linkit | 2 | 10.12.2009 18:18 |
Vinssin narusta kommentteja kaivataaan?? | korbimotors | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 23.09.2009 06:31 |
Kommentteja tietämättömälle Hoojiista, kiitos. | secretary | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 13.10.2007 15:10 |
TURBO KOMMENTTEJA! | nizzan | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 07.03.2007 16:57 |
Talman Kisasta Kommentteja, Kiitos | Tekniikka & Jutustelu | 30 | 28.04.2004 23:28 |