Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.10.2017, 10:02
jmk jmk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.11.15
Sijainti: Miehikkälä
Viestit: 1.453
Perusasetus

Pikkasen kyllä ihmetyttää jos kerran kyseessä on iso kuormaauto niin tonnin lippa perässä? jos kontti on kerran noin iso,vai onko kyseessä joku kevyt kuormuri jolla on kuskattu terveisiä mutta ei purkaamossa taida paljoa maksaa tehokkaammatkaan lipat kannattaa kysyä

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.10.2017, 16:38
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.672
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jmk Näytä viesti
Pikkasen kyllä ihmetyttää jos kerran kyseessä on iso kuormaauto niin tonnin lippa perässä? jos kontti on kerran noin iso,vai onko kyseessä joku kevyt kuormuri jolla on kuskattu terveisiä mutta ei purkaamossa taida paljoa maksaa tehokkaammatkaan lipat kannattaa kysyä
Auto on volvon fl612, omamassa 8000kg ja kokonaismassa 12000 eli 4000kg kantavuudella. Terveisiä, pyykkiä, kukkia ja ilmaa kai tällä on kuljetettu. Koppi on kyllä aika huljakan kokoinen tälle alustalle, akseliväli on onneksi ihan järkevä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.10.2017, 10:36
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.076
Perusasetus

Jäi vielä mieleen pyörimään tämä juttu... Edelleen suosittelen kokeilemaan pitkiä ramppeja ensimmäisenä. Mutta jos se ei onnistu, niin yllä ehdotettu lavasysteemi tuntuis toimivalta ja yksinkertaiselta. Eli auton kokoinen lava, jonka etupäässä koukku vaijeria varten. Lastauksessa lavan etureuna perälaudan päällä ja lauta alhaalla, että saa kilpurin helposti lavalle. Sitten perälauta ylös, se kyllä jaksaa nostaa kun lavan toinen pää on maassa. Kuorkin kopin etureunaan vinssi, jolla sitten nykäiset koko homman kyytiin. Purkua varten perälaudan takapäähän pylpyrä, sitä kautta vaijeri lavan etureunaan ja nykäiset lavan ulos. Helppo käyttää ja suhteellisen edullinen toteuttaa, ainaki paperilla.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.10.2017, 12:20
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.672
Perusasetus

Hyvä että rosessori pyörii! Illalla pojan kanssa kaivettiin suhdeviivotin, paperia ja sakset, tehtiin mallinnusta vanhanliiton tyyliin. Perälauta korotettuna ja kahden metrin rampit jatkeeksi päästiin 4.2m pituuteen, huipputeknisen mallinnuksen mukaan helmat raapii lavaan. Sama homma 5.2m rampeilla. Tässä mallinnuksessa mittatarkkuus sellainen että 1:1 kokeilussa voisi vaikka onnistua😄😄

Tämä kotitarve vaihtolava on ihan potentiaalinen vaihtoehto, jos vielä lisäisi kelkkaan rullia tai renkaita ja jotkut kiskot/ohjurit niin homma helpottautuisi huomattavasti.

Ehkä 1. vaihtoehtona on kuitenkin että auttaa vinssillä laudan nostossa, kopin yläkulmista narut lautaan kiinni niin saa vetoa yölspäin. Mutta tämä kaikki vielä pelkkää spekulointia ja ideoiden keräämistä, jos vaikka ensiviikolla olisi mahdollisuus tehdä oikeita kokeiluja perälaudan kanssa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.10.2017, 07:26
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 3.700
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lepoantti Näytä viesti

Ehkä 1. vaihtoehtona on kuitenkin että auttaa vinssillä laudan nostossa, kopin yläkulmista narut lautaan kiinni niin saa vetoa yölspäin.
Sen varmaan tiesitkin, että kopin kulmat ei ihan sellaisenaan kestä vetoa. Joku metallikehikko siihenkin tueksi.

Ei kovin ihmeellistä kolausta tarvitse, kun koko koppi purkautuu kuin korttitalo.
__________________
www.alanmiehet.com #1
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.10.2017, 12:32
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.672
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kivinen Näytä viesti
Sen varmaan tiesitkin, että kopin kulmat ei ihan sellaisenaan kestä vetoa. Joku metallikehikko siihenkin tueksi.

Ei kovin ihmeellistä kolausta tarvitse, kun koko koppi purkautuu kuin korttitalo.
juu, tietenkin pitää tehdä rhs-kehikko riittävillä tuennoilla, sellainen jotta kestää.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.10.2017, 17:16
Lerssinen:n Avatar
Lerssinen Lerssinen on kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.11
Sijainti: Oulainen
Viestit: 1.882
Perusasetus

Tekee taittuvat lisärampit siihen perälautaan niinkuin laveteissa..



On tuettuna maahan niin ei tartte sylintereillä nostella.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Rallikuskien legendaarisimpia kommentteja Joske Linkit 2 10.12.2009 18:18
Vinssin narusta kommentteja kaivataaan?? korbimotors Tekniikka & Jutustelu 5 23.09.2009 06:31
Kommentteja tietämättömälle Hoojiista, kiitos. secretary Tekniikka & Jutustelu 1 13.10.2007 15:10
TURBO KOMMENTTEJA! nizzan Tekniikka & Jutustelu 3 07.03.2007 16:57
Talman Kisasta Kommentteja, Kiitos Tekniikka & Jutustelu 30 28.04.2004 23:28


Sivu luotu: 17:55 (GMT +2).