Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.10.2017, 07:20
MiKo:n Avatar
MiKo MiKo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 03.06.06
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 1.563
Perusasetus

Itellä hyviä kokemuksia tt-thermosta. En etes miettis mitään tehotonta säteily- tai perinteistä letkulämmitintä.
Kun nuita juttuja hajonneista lukee niin aika moni on asennettu väärin. Ei mikään veteen tarkoitettu vastus kestä, että se käy kuivana.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.10.2017, 10:05
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.115
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MiKo Näytä viesti
Itellä hyviä kokemuksia tt-thermosta. En etes miettis mitään tehotonta säteily- tai perinteistä letkulämmitintä.
Kun nuita juttuja hajonneista lukee niin aika moni on asennettu väärin. Ei mikään veteen tarkoitettu vastus kestä, että se käy kuivana.
Ja jos perinteisellä lämmityslaitteelle varustettuun autoon laittaa tuon lämppärinletkun väliin, pitää muistaa jättää lämmityslaite kuumalle, jos lämmönsäätöhana on lämppärin letkussa. Ottaa muuten kuumat hetkessä..
__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.10.2017, 11:10
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Täytyy kyllä laittaa vakavasti harkintaan tuollainen TT-Thermo Jeeppiin, kun ei siinä ole lohkolämppäriä enkä sellaista oikein haluakaan.

Jeepissä vielä se hyvä puoli, kun vesi kiertää aina lämppärinkennon kautta niin ei tarvii ihmetellä. Taitaa jopa olla konehuoneessa tilaakin sille aparaatille ihan kelvollisessa paikassa
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.10.2017, 16:51
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Question

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arpe Näytä viesti
Ja jos perinteisellä lämmityslaitteelle varustettuun autoon laittaa tuon lämppärinletkun väliin, pitää muistaa jättää lämmityslaite kuumalle, jos lämmönsäätöhana on lämppärin letkussa. Ottaa muuten kuumat hetkessä..
Hyvä huomio.

Jos sen lämmittimen asentaa kopinlämmittimen kiertoon ja kennolle menevä vesihana on kiinni, niin eihän se kuuma vesi kierrä minnekään vaan sutii siinä paikallaan. Tuossa lienee kuitenkin termostaatti, joka katkaisee lämmityksen?

Vikaantumisen ymmärrän hyvin silloin kun on asennettu vesitilan yläpuolelle jolloin vastus kuumenee poikki, mutta osa vioista oli sellaisia, jotka menee vaan surkean laadun tai suunnitteluvirheen piiriin. Tällainen vika on jäähdytysnesteen päätyminen sähkökytkentäkoteloon.

Missään ei ole viestejä siitä että laatuongelmat olisi korjattu. Ei kauheesti hotsita upottaa viikonlopun tunteja asentamiseen ja sitten taas poistamiseen ja uudelleenasentamiseen ties kuinka monta kertaa. Kivaahan se puuhaamine on mutta on sitä parempaakin puuhaa.

Onko tietoa mistä vuodesta lähtien on tullut toimivaa kamaa markkinoille?
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.10.2017, 17:34
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.011
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
Missään ei ole viestejä siitä että laatuongelmat olisi korjattu. Ei kauheesti hotsita upottaa viikonlopun tunteja asentamiseen ja sitten taas poistamiseen ja uudelleenasentamiseen ties kuinka monta kertaa. Kivaahan se puuhaamine on mutta on sitä parempaakin puuhaa.
Itsestä tuntuu, että muut vaihtoehdot ei ole helpompia, toki tällainen härveli saisi mahdollisimman toimiva olla. Omassa autossa se on toistaiseksi vähän ylempänä kuin haluisin, mutta muuten paikka oli hyvä juuri helpon asennettavuuden kannalta.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.10.2017, 21:29
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
Hyvä huomio.

Jos sen lämmittimen asentaa kopinlämmittimen kiertoon ja kennolle menevä vesihana on kiinni, niin eihän se kuuma vesi kierrä minnekään vaan sutii siinä paikallaan. Tuossa lienee kuitenkin termostaatti, joka katkaisee lämmityksen?
On kaksikin termostaattia, toinen ilmeisesti vain varmuuden vuoksi. Pumppu jää silti pyörimään, mutta sen pitäisi kestää se. Tosin silloin kun tuota lämmitintä tarvii, niin lämppärin hana ei ole käytännössä koskaan täysin kiinni.
Tuo ongelma on lähinnä -90 luvun autoissa ja sitä vanhemmissa. Uudemmissa yleensä neste kiertää kennossa kokoajan ja lämmönsäätö tapahtuu ilmaläppien säädöllä, eli kaikki ilma ei kulje kennon läpi.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.10.2017, 11:25
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.011
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69 Näytä viesti
On kaksikin termostaattia, toinen ilmeisesti vain varmuuden vuoksi. Pumppu jää silti pyörimään, mutta sen pitäisi kestää se. Tosin silloin kun tuota lämmitintä tarvii, niin lämppärin hana ei ole käytännössä koskaan täysin kiinni.
On mulle käynyt muistaakseni niinkin, että kennon lämmönsäätimen olen unohtanut laittaa täysin auki, muttei siitä mitään ihmeempää seurannut. Itse tarvin tätä vehjettä kun on oikeasti kylmä tai haluan saada lasit nopeammin sulaksi.

Toisessa autossa oli ylimääräinen lämppärin kenno sisällä ja varmaankin sellaisessa autossa hyödyntäisin ylimääräistä kennoa niin, että auton oman lämmittimen hana ei vaikuta.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 12.10.2017, 18:46
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.327
Perusasetus

Vuosia sitten tein lohkolämmittimestä letkulämmittimen.

Pätkä putkea, päät tukkoon, lämmitin sisälle, ja sopivat liittimet. Oli veljen kuorma-autossa vuosia käytössä, kun sen tehdas tekoinen letkulämmitin hajosi. Molemmat 1500 W tehoisia
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	05122010(001).jpg‎
Views:	528
Size:	139,8 Kt
ID:	81579  
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 12.10.2017, 20:23
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Vuosia sitten tein lohkolämmittimestä letkulämmittimen.

Pätkä putkea, päät tukkoon, lämmitin sisälle, ja sopivat liittimet. Oli veljen kuorma-autossa vuosia käytössä, kun sen tehdas tekoinen letkulämmitin hajosi. Molemmat 1500 W tehoisia
Melko paljon on puhtia pikkuisessa laatikossa pumppua sulla ei taida olla tuossa.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
lohko- vai letkulämmitin?


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu Letkulämmitin JuhQ O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 30.08.2016 19:23
XJ vai ZJ? vai kuitenkin WJ? VsaTku Tekniikka & Jutustelu 15 15.06.2015 14:56
235/ 75x15 vai 31/10.5x15 vai joku muu Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 4 14.01.2010 12:27
Ostettu Letkulämmitin Racingrabbit O/M/V Muut 8 04.03.2009 21:23
Muna vai Kana (Eli tela vai pyörä) Chit-Chat 1 01.08.2007 08:48


Sivu luotu: 08:32 (GMT +2).