Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.10.2017, 11:07
Tollukka:n Avatar
Tollukka Tollukka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 31.07.03
Sijainti: Leppävirran saarivaltion, mantereen puoli
Viestit: 427
Perusasetus

Mulla on ollut hiluskissa 5-6 vuotta saksasta tilattu kiertovesipumpullinen malli, olikohan 2,1 Kw. Asensin ohjaamoon lämmityslaitteen kylkeen, niin ei maantiesuola tärvele. Hyvin on pelittänyt, reilun satkun taisi maksaa.

__________________
Elämässä pitää olla luksusta, hiluksusta.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.10.2017, 11:28
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Question

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tollukka Näytä viesti
Mulla on ollut hiluskissa 5-6 vuotta saksasta tilattu kiertovesipumpullinen malli, olikohan 2,1 Kw. Asensin ohjaamoon lämmityslaitteen kylkeen, niin ei maantiesuola tärvele. Hyvin on pelittänyt, reilun satkun taisi maksaa.
Oliks vielä muistissa minkä merkkinen kun on noinkin hyvin toiminut?
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.10.2017, 13:50
Tollukka:n Avatar
Tollukka Tollukka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 31.07.03
Sijainti: Leppävirran saarivaltion, mantereen puoli
Viestit: 427
Perusasetus

Kiinalaisen näköisessä paketissa tuli, muuta tietoa ei merkistä ole. Lottoisin että asennus sisätiloihin jatkaa käyttöikää.
__________________
Elämässä pitää olla luksusta, hiluksusta.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.10.2017, 14:07
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.015
Perusasetus

TT Thermon laadusta nettikirjoitusten perusteella huolestuneena tarkistin toimiiko oma kesän jälkeen ja en mitään outoa huomannut. Asentaisin sen nykyistä alemmaksi jos keksin helpon konstin.

Käyttänen laitetta kun oikeasti on kylmä.

Muistaakseni ohjeessa mainittiin, että pitää huolehtia jäähdytysnesteen puhtaudesta.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.10.2017, 23:55
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lämppäreistä


Jos letkulämmitin allavesiletkussa, niin neste kiertää jäähdyttimen läpi, ja riippuen että kumpaan suuntaan, riippuu letkulämppärin asennuspaikasta.

Ja termostaatti yleensä pyrkii estämään kierron jäähdyttimeen, jos nesteen lämpö on alle 90 astetta.

-> alavesiletku lienee se huonoin paikka?

Tuosta citymaasturista (audi A3 quatro) paloi letkulämmitin ensimmäisellä koillismaan reissulla; ei etelän jäähdytysnesteet kestäneet -40 c pakkasia...

laitoin tuon 1500w? tt-thermon? tuohon alkuperäisen lämppärin paikalle, siis oliko öljynjäähdyttimen? kiertoon.

Hyvin toimi ainakin vielä viimme talvena, sisätilan lämmitin 1800w? defa, yleensä puoliteholla....
Mutta kun lähtee liiketeeseen, niin kovallakin pakkasella 2 tunnin lämmityksellä kone ja sisätilat lämpimät; ainoastaan ikkunat pitää rapata.

Noita vokkelon koneita on myös säteilylämmittimellä, siis öljypohjaa lämmittää n. 250w vastus.... siis aivan hyvä idea, mutta ajastaan jälkeen jäänyt: -70 luvulla olisi ollut kova sana, kun öljyt oli mineraaliöljyj, ja 30 asteen pakkasessa ei saanut törpöstä ulos....
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.10.2017, 07:20
MiKo:n Avatar
MiKo MiKo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 03.06.06
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 1.563
Perusasetus

Itellä hyviä kokemuksia tt-thermosta. En etes miettis mitään tehotonta säteily- tai perinteistä letkulämmitintä.
Kun nuita juttuja hajonneista lukee niin aika moni on asennettu väärin. Ei mikään veteen tarkoitettu vastus kestä, että se käy kuivana.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.10.2017, 10:05
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.116
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MiKo Näytä viesti
Itellä hyviä kokemuksia tt-thermosta. En etes miettis mitään tehotonta säteily- tai perinteistä letkulämmitintä.
Kun nuita juttuja hajonneista lukee niin aika moni on asennettu väärin. Ei mikään veteen tarkoitettu vastus kestä, että se käy kuivana.
Ja jos perinteisellä lämmityslaitteelle varustettuun autoon laittaa tuon lämppärinletkun väliin, pitää muistaa jättää lämmityslaite kuumalle, jos lämmönsäätöhana on lämppärin letkussa. Ottaa muuten kuumat hetkessä..
__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
lohko- vai letkulämmitin?


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu Letkulämmitin JuhQ O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 30.08.2016 19:23
XJ vai ZJ? vai kuitenkin WJ? VsaTku Tekniikka & Jutustelu 15 15.06.2015 14:56
235/ 75x15 vai 31/10.5x15 vai joku muu Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 4 14.01.2010 12:27
Ostettu Letkulämmitin Racingrabbit O/M/V Muut 8 04.03.2009 21:23
Muna vai Kana (Eli tela vai pyörä) Chit-Chat 1 01.08.2007 08:48


Sivu luotu: 14:33 (GMT +2).