![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tässä aikaisemmin rehvakkaasti lupailin lisääväni valoja. Jeep oli asiasta toista mieltä ja alkoi vähentää. Edellisessä elämässään Jeeppi on saanut osakseen ajovalojen releistyksen ja mittavan kiepin ihan kivan näköistä punaista johtoa konepellin alle. Tässä päivänä muutamana hain osuuskaupasta pikaisesti piimää ja pottuja ja palatessani autolle valokatkaisija piti pahaenteistä örinää. Katkaisijan vemputtaminen sai örinän lakkaamaan, mutta kun palattuani kotiin huomasin kuskin puoleisen ajovalon palavan. Ajattelin saattovalojen siellä turvaavan matkaani ovelle ja vänkärin puoleisen polttimon kypsyneen, mutta sinnikäs valo ei sammunutkaan. Valokatkaisijan lisäksi akun vieressä joku pömpeli örisee myös välillä tai näin oletan koska seutuvilla ei ole muuta kuin akku 3 valorelettä ja pömpeli, johon tulee sähköä ja ilmajuttuja. Kokeilin putsailla maapisteitä ja vaihdella releitä, mutta epämääräinen örinällinen valokäytös jatkuu, eikä kuskin puoleinen valo sammu muuta kuin irroittamalla akunkengän. Valo ei syty kun akunkengän laittaa takaisin vaan ainoastaan valokatkaisijasta. Kohta alkaa sylettämään. Lähden irroittamaan valokatkaisijaa, tutkittuani ensin opuksesta, että minkälaisia kevätjuhlaliikkeitä homma vaatii. Loppuun kevennykseksi syksyinen kuva umpion takaa. Ihanaaaa!!! Muokkaus: HAHAAA!! Kaikki alkoi pelaamaan kun keräsi jälkiasennuspiuhat tuhansine releineen vyyhelle ja nakkasi luiskaan. En kerennyt purkamaan katkaisijaa pois. Onneksi. Viimeksi muokannut Vilpertti : 16.10.2017 18:00 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Wrangler oli kesällä työn alla ja yhtenä oireena just tommonen valojen sekoilu,siinä oli sellane yhdistetty katkasija että voi laittaa parkit,parkit ja ajovalot ja sitten sammuttaa ajovalot ni sammu parkitki,vaikea selittää. Mut jokatapaukses mä purin sen katkasijan osiin ja putsailin kosketuspinnat ja voitelin liikkuvat osat ni alko valot toimimaan. Sitä en tiedä onks sulla samanmoine katkasija mut samaa ikäluokkaa noi on.
Tollane kun tossa alapuolella se oli.
__________________
================================== Mitä isommat renkaat,sitä pitempi matka hakea traktori. PäHäMa |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Piti se katkaisija vaihtaa sitten kumminkin, kun alkoi valot sammuilemaan itsekseen. Pimeällä vähän kiusallista. Hanskalokerosta löytyi B-osa jonka pukkasin paikoilleen. Pelaa ainakin toistaiseksi vähän paremmin. Valot pysyy päällä.
Omassa Jeepissä on tämmönen pyöreä namiskuukkeli josta nykäisemällä sähkövalot syttyvät. Pois tämän mallin katkaisijan saa, kun löysää koelaudan alaosan pois, vetää namiskuukkelista ja samalla painaa nappulaa katkaisijavimpaimen alapuolelta. Namiskuukkeli lähtee irti, sitten irroitetaan namiskuukkelin takaa mutteri ja irti on, eikä enää muuta kuin sieltä mexikolaisten virittämästä käärmeenpesästä jotenki keplotellaan katkaisija pois. Valaistuspäissäni askarrellapaskartelin ajovaloiksi ledit. Ensin laitoin ne väärin päin, eikä ne pelanneet siten yhtään, joten käänsin ne toisin päin ja nyt ne vaikuttaa aika kivoilta. Tosin nyt ainakin toinen näistä ledeistä vilkuttelee pitkää päälle ja mittaristossa hehkuu himmeästi sininen pesisräpylän kuva. Tämäkään ei nyt oikein kovin hyvä homma ole... Kyllä tämä tästä. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Jeep ISORY |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Niin... Just purin releistyshässäkän pois, kun joku rele oli jumissa ja jossakin oli jotain hämärää ja joku maaefekti oli huono tai joku liitin löysällä ja kaikki pelasi miten sattuu. Pitäisi vaan tehdä tuo homma ihan viimeisen päälle kunnolla ja kunnon releillä. Odotellessani inspiraatiota lopullisen valoratkaisun tekemiseen vaihtelen valokatkaisijoita. Rockauton magneeteille pitäisi hommata kohta muutenkin jo toinen jääkaappi..
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Jokunen kuukausi on mennyt, eikä "projekti" ole vieläkään kunnolla startannut, sillä Jeeppi on ominut paikan perheen ykköskulkineena ja naisväki ei millään muulla vehkeellä enää sitten ajakkaan. Nyt kävi näin... Prkl... Noohh.. Käyttöprojektoidaan sitten. Onhan sitä aina jotain.
Valo-ongelmat ratkesivat lopulta piuhojen läpikäymisellä ja muutkin sähköongelmat jäivät taakse maapisteiden huolellisella hankaamisella ja voitelemisella. Kun valot alkoivat muuten pelaamaan, niin nakkasin polttimoiksi Nighteyen ledit, jotka ovat aivan järjettömän hyvät. Lisävalotuhnakkeet piti poistaa kokonaan, koska niitä ei enää erottanut omien pitkien alta yhtään, pitänee laittaa isommat kattilat tilalle ja isompiin kattiloihin olenkin jo hommannut samaisen valmistajan H7 ledit. Laturissa oli alusta asti jotain vilunkipeliä, sillä välillä mittariston jännitemittari jäi möllöttämään johonkin 9V tienoille ja lopulta asettui sinne asumaan. Aikani tilannetta setvittyäni löin pajavasaralla laturia ja hupsistakeikkaa sehän alkoi pelaamaan. Tästä on nyt n. 2kk aikaa. Olisikohan hiili jotenkin jumitellut? Pakkasten kiristyessä alkoi nyppimään Jeepin lievästi sanottuna heikko lämmitysteho joten päätiin kokeilla vanhaa konstia. Otin termarin pois ja laitoin reikään pari konetiskitablettia, kansi paikalleen, vähän lisää vettä ja ajelulle. Alavesiletku irti, nesteet pois, pikku huuhtelu, uusi termari reikään ja uudet nesteet sisään -> taivaallinen vaikutus ja karvalakki takaisin peräkonttiin. Samassa rytäkässä vaihdoin alavesiletkun ja laitoin sen päälle suojaksi pätkän isompaa letkua, koska alavesiletku lepää ohjaustehostimen letkun liittimen päällä. Vanhassa letkussa oli ko. paikassa aikamoinen painauma jo. Talvivanteisiin ruiskautin jotakin mustaa kumimaalia ja se on yllättäen pysynyt. Sytkäpuolen kulutusosat on uusittu ja nyt kun katsastusmies löysi tipan jarrunestettä toisen etusatulan ulkopinnasta, niin ajattelin uusia jarrusatulat ja takasylinterit, niin tuleepahan sitten uudet nesteet samalla. Takasylintereistä meni kummastakin ilmausnipat poikki jo alkuelvytyksessä. Uskomattoman vähällä tämän kanssa on päässyt osien suhteen, vaikka auto on käytännössä "latolöytö". Kopsutikops. Viimeksi muokannut Vilpertti : 24.01.2018 20:14 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Jeep Cherokee Xj | tomhod2011 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 24.02.2017 10:59 |
Ostetaan Jeep Cherokee XJ | Skegge84 | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 05.10.2016 22:08 |
Ostetaan jeep cherokee xj | loru | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 12.05.2014 15:12 |
Ostettu Jeep Cherokee Xj | pastirolli | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 25.05.2010 13:41 |
Myyty Jeep Cherokee XJ | Jeeper | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 29.11.2008 09:53 |