Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.10.2017, 16:48
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Löytyhän siitä kuvakin. Tuossa on siis vain irtorampit, eikä perälautaa ole muokattu mitenkään. Kokeileppa vaikka lainata jostain vähän pdemmät rampit. Luulen että henkilöautokin nousee aika helposti tuolla systeemillä. Eikä tarvi perälautaan muuta kuin uran tms. ettei rampit pääse tippumaan. Ja irtorampit on helppo nakata koppiin kun auto on kyydissä.

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	FB_IMG_1507214545846.jpg‎
Views:	702
Size:	31,6 Kt
ID:	81449  
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.10.2017, 16:51
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Ehditkin laittamaan tuon lisäyksen sillävälin kun kirjotin. Rata auto voi olla melko hankala tapaus. Keula sinänsä ei, jos sen ajaa rampille kun perälauta on maassa, mutta mahasta jää kyllä herkästi kiinni.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.10.2017, 17:16
lepoantti lepoantti on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.711
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69 Näytä viesti
Ehditkin laittamaan tuon lisäyksen sillävälin kun kirjotin. Rata auto voi olla melko hankala tapaus. Keula sinänsä ei, jos sen ajaa rampille kun perälauta on maassa, mutta mahasta jää kyllä herkästi kiinni.
Juu, ei ole helmojenkaan alla liikaa ilmaa. Kun etupäätä saa ujutettua koppiin niin kyllä taakka laudan päällä helpottaa, mutta sitten tullaan tilanteeseen että missä vaiheessa lauta jaksaa kääntää kuorman vaateriin että ei helmoista jää kiinni. Siksi tämä vaaterissanosto kiinnostaa.

Jos kuorkissa olisi ilmapussit niin saisi perän alas, vaan kun on rautajouset. Koppi on 9m pitkä ja siihen ohjaamo niin kuorkin eturenkaiden ajo korokkeiden päälle ei niin hyödytä kuin lyhyemmän akselivälin autossa. Ja muutenkin homma saisi pysyä yksinkertaisena, se on aika syvältä jos joutuu toisen autokuorman tuomaan tarvikkeita purkua ja lastausta varten. Puhumattakaan ajasta ja toimenpiteen monimutkaisuudesta.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.10.2017, 17:49
jmk jmk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.11.15
Sijainti: Miehikkälä
Viestit: 1.453
Perusasetus

nettikoneessa on yks Renault joka on kyseiseen hommaan tehty ei ollu linkkiä laitaa mut hintaa oli jotain 160 tonnia löytyy helposti☺
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.10.2017, 17:50
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 3.737
Perusasetus

Tee minkälainen lauta huvittaa, jotta auto mahtuu kerralla sen kyytiin. Sitten laudan sivuille kaksi tai mielummin neljä pitkää hydraulisylinteriä, jotka nostaa laudan ylös. Hydrauliikan voi ottaa perälaudan koneikosta, yksittäin tai kaksittain ohjattuna?

Jos tuon keksinnön tekee niin, että keskiosan saa vaikka pultattua pois niin teillähän on siltanosturi aina siellä missä kuorkki. Alle menoa varten jotkut (tekniset?) tuet, ettei romahda niskaan.

Onko riittävän ennakkoluulotonta pellepeloton luovuutta?
__________________
www.alanmiehet.com #1
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.10.2017, 18:08
lepoantti lepoantti on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.711
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kivinen Näytä viesti
Tee minkälainen lauta huvittaa, jotta auto mahtuu kerralla sen kyytiin. Sitten laudan sivuille kaksi tai mielummin neljä pitkää hydraulisylinteriä, jotka nostaa laudan ylös. Hydrauliikan voi ottaa perälaudan koneikosta, yksittäin tai kaksittain ohjattuna?

Jos tuon keksinnön tekee niin, että keskiosan saa vaikka pultattua pois niin teillähän on siltanosturi aina siellä missä kuorkki. Alle menoa varten jotkut (tekniset?) tuet, ettei romahda niskaan.

Onko riittävän ennakkoluulotonta pellepeloton luovuutta?
On ihan hyvää settiä. Kahdella apunostosylinterillä tätäkin kuutioitu, ajosiltamallisena ainakin osa perälautaa juurikin huolto mahdollisuuden takia.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.10.2017, 21:07
hutikka:n Avatar
hutikka hutikka ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.09
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.216
Perusasetus

Semmoset hiabin tai vastaavan tukijalat sinne laudan päähän tai jotain. Mikä on kontin lattian korkeus maasta eli nostettava matka tasamaalla?
__________________
==================================
Mitä isommat renkaat,sitä pitempi matka hakea traktori.


PäHäMa
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 05.10.2017, 21:15
Samppahj:n Avatar
Samppahj Samppahj ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 06.10.15
Sijainti: Vähäkyrö
Viestit: 607
Perusasetus

En haluais olla ilonpilaaja, mutta jos halutaan simppeli ratkaisu ja toimiva, niin kannattais olla lähtökohtana edes nostin, joka jaksais nostaa sen auton verran. Jos asentelee ramppeja lisäsylintereitä tai muita rakenteita, niin ne pitäis sitte mahtua kaapin ovien ja laudan väliin tai jos on lippamallinen, niin pitäis laidan kuitenkin tiivistää kaappi. Ei sekään hääviä ole, niinku aiemmin mainitsit, että pitää olla kärrykuormallinen irtosylkkyjä ja ramppeja tai tunkkia mukana, että saa auton purettua ja lastattua.

Onko kukaan perehtyny miten toimii ne joskus jenkkisarjoissa näkyneet autonkuskauskärryt, joissa on tuon kaltainen systeemi, eli auto nostetaan vaaterissa kyytiin, mutta ei ole perinteinen perälautanostin. Eli tällanen https://www.google.fi/search?client=...c0Nx4oU_JhbhM:

Kaapin takaporttiin kiskot ja kaapin sisälle sylkyt ja ketjuveto hissille ja nykysen nostimen hydrauliikka käyttämään?

Ja vielä video https://youtu.be/pnyBbyeBT5o
__________________
SLCK #552

HJ60 -88

Viimeksi muokannut Samppahj : 05.10.2017 21:28
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 05.10.2017, 21:21
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Ritari ässä!
KITT:kin oli matala😉
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Rallikuskien legendaarisimpia kommentteja Joske Linkit 2 10.12.2009 18:18
Vinssin narusta kommentteja kaivataaan?? korbimotors Tekniikka & Jutustelu 5 23.09.2009 06:31
Kommentteja tietämättömälle Hoojiista, kiitos. secretary Tekniikka & Jutustelu 1 13.10.2007 15:10
TURBO KOMMENTTEJA! nizzan Tekniikka & Jutustelu 3 07.03.2007 16:57
Talman Kisasta Kommentteja, Kiitos Tekniikka & Jutustelu 30 28.04.2004 23:28


Sivu luotu: 19:57 (GMT +2).