![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Jos sylinterin halkaisijaa ei voi muuttaa niin sitten muuttaa vipuvartta eli sylinterin kiinnityspisteitä. Tosin sylinterin iskun pitää sitten vastaavasti kasvaa..
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
tai sit vaan vaihtaa tehokkaamman perälaudan tilalle. etenkin jos pitää jatkaa lippaa
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Se itse takalaitanostin on mitoitettu tuhannelle kilolle. Sen pituutta kun lisäät ja nostat 30% enempi niin johan on rauta kovilla. Helpompaa & turvallisempaa olisi vaihtaa koko takalaitanostinjärjestelmä isompaan malliin.
__________________
Tumpula Racing Team |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Nostimen maksimi nostokyky on yleensä mitattu puolimetriä kopin reunasta. Auton painopiste on varmaan 1,5-2 metrin päässä. Eli melkoisesti pitää virittää, että auto nousee.
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Nimim. Yhden mädän laudan keskeltä nitkauttanut ![]()
__________________
"I hope that`s okay - if it isn`t, fuck it." -Lemmy Kilmister R.I.P 1945 - 2015 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Juu, kyllä faktat nostimen ominaisuuksista on selvillä, sekin että nostokyky ilmoitetaan 500, 700 tai 1000mm laudan etureunasta vähän mallista ja valmistajasta riippuen. Tietenkin koko pömpelin vaihto tehokkaampaan on teoreettisesti hieno ratkaisu, se tosin maksaa ja siinä on lajinsa verran tekemistä. Kun autossa on valmiina se mikä on niin sen käyttö olisi vaivattominta, sikäli jos siitä saa muokattua järkevästi riittävän tehokkaan em. käyttötarkoitukseen.
Tältä palstalta on löytynyt yleensä ennakkoluulotonta pellepeloton luovuutta mekaaniseen ongelmanratkaisuun, sellaista toivon edelleen. Monessakin tekeleessä on kyetty ylittämään mekaniikan, fysiikan lakien ja materiaalien kestävyydet. Joskus hyvin, usein hyvin huonosti😁😁 Joka tapauksessa tähän on tulossa vinssi jolla halvaantunut auto saadaan tarvittaessa kyytiin. Kontin peräreiän vahvistaminen ja sopivasti vinotuettuna potentiaalinen vaihtoehto, siitä sitten vaijerit yläkulmien kautta perälautaan kiinni niin saa vinssillä apuja. Hi liftillä keventäminen ja paljon muutakin käynyt ajatuksissa. Mitä muuta, heitelkää hullujakin ajatuksia. Ensi kevääseen asti kun hämmentää niin kyllä joku ratkaisu löytyy, tai on pakko löytyä. Nyt on koppiauto ajettu varikolle talvisäilöön. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Mienkä jos jatkaa lautaa ja se ois sitte ajosiltana
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Rallikuskien legendaarisimpia kommentteja | Joske | Linkit | 2 | 10.12.2009 18:18 |
Vinssin narusta kommentteja kaivataaan?? | korbimotors | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 23.09.2009 06:31 |
Kommentteja tietämättömälle Hoojiista, kiitos. | secretary | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 13.10.2007 15:10 |
TURBO KOMMENTTEJA! | nizzan | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 07.03.2007 16:57 |
Talman Kisasta Kommentteja, Kiitos | Tekniikka & Jutustelu | 30 | 28.04.2004 23:28 |