Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #12  
Vanha 29.09.2017, 11:55
MiKo:n Avatar
MiKo MiKo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 03.06.06
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 1.563
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JiiPee Näytä viesti
Ei se ihan riitä, että auton pyörät pääsee kääntymään, jos veto tapahtuu niistä pyöristä. Ilman kääntöpöytää dollyn päällä pitäisi olla sellainen auto, jossa etuakseli on kytketty kiertonivelellä puolivälistä koriin/runkoon. Jos (kun?) kiinnitys dollyyn tapahtuu liinoilla etupyöristä, niin pyörien kääntymään pääsy voi olla vaarallistakin, kun kiinnitys pääsee pikkuhiljaa löystymään edestakaisessa vääntelyssä.

Sellainen toimisi rattilukko avattuna, että veto olisi sivusuunnassa jäykällä puomilla auton keulasta. Silloin sivulle vääntävä veto saa etupyörät kääntymään itsestään vedon suuntaan ja pänni helpottaa. Tämä on siis sellainen T-puomi -ratkaisu, kaikki neljä pyörää maassa hinaamista. Kuljettaja varmaan tarvitaan tässä tapauksessa myös hinattavaan?
Eihän tuolla mitään kovin tiukkoja käännöksiä voi tehä mutta luulen, että kääntyy sen mitä tarviiki, tosiaan kiinnitystä kannattaa vähän miettiä.
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
pakosarja kysymystä. oojiikoo Tekniikka & Jutustelu 3 15.01.2009 13:34
pari kysymystä patrollista -hatsuni- Tekniikka & Jutustelu 9 22.02.2008 14:00
Pari kysymystä säännöistä... Uazmies Tekniikka & Jutustelu 5 02.04.2006 12:02
Takavinssi kysymystä AVRO Tekniikka & Jutustelu 16 22.02.2005 09:38
Kysymystä pukkaa... Tekniikka & Jutustelu 15 16.07.2004 10:12


Sivu luotu: 03:48 (GMT +2).