![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Kiitoksia, taidan tuohon keulaan SOA:n tehdä tähän hätään... Alustageometria on tuon droppaavan pitman armin ansiosta keturallaan, raidetanko tääntyy nyt väärään suuntaan. Keula oli nostettuna kun vaihtelin öljyjä ja herkistelin jarrut ja kun se oli 10cm korkeammalla raidetanko oli oikeassa kulmassa
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Välivarsi = simpukalta oikean puoleiseen olkavarteen tai raidetankoon (riippuen onko cross-over, inverted-T, tai inverted-Y ohjaus) liittyvä ohjausvarsi Kuvissa niin raidetanko kuin välivarsi on vaakatasossa, eli juuri niin hyvässä kulmassa kun se vaan voi olla. Noh, välivarsi on ihan aavistuksen alempana simpukalta, mutta tuo on todella pientä. Jos nostat välivarren päätä simpukalta, niin silloin se ei enää ole vaakatasossa, ja vastaavasti se ei myöskään enää ole silloin optimaalisessa kulmassa. Jos vielä laitat korotusta jolloin välivaren rungon puoleinen (simpukan) pää nousee edelleen, niin välivarsi on vieläkin huonommassa kulmassa. Tossa tosin taitaa olle se mitä jotkut sanoikin, eli SJ:ssa jos edessä tekee SOA:n niin raidetanko ja/ tai välivarsi ottaa jousiin kiinni. SOA:na varmaan paras ratkaisu olisi flat-top knucklet ja niihin sopivat kalikat päälle jolla sekä raidetanko että välivarsi on riittävän ylhäällä - ja sillä saisi samalla ohjauksen vaidhettua tuosta inverted-T:stä cross-over- tyyppiseen. Ero ei ole iso, mutta cross- over vaan toimii paremmin.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Jotain omituista tuossa keulassa sitten on muutakin, kun pitman arm on raidetangon kanssa linjassa ja ihmettelin aiemmin että onko se vedetty mutkalle johonkin kiveen mutta ei, raidetanko ottaisi suorana pitman armiin kiinni jos se olisi suora ja se on tarkoituksella tosiaan mutkalla. Nyt sitten ongelma on että raidetanko hiertää perän luukkua vasten...
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Paha on minun sanoa sen tarkemmin kuin mitä kuvat kertoo, FSJ:t ei ole ihan hirveän tuttuja kamppeita muuten kuin että välillä kurkkinut alle kuin joskus harvoin näkee
![]() Ettei tuossa sitten olisi liian pitkä pitman armi vaihdettu joskus syystä tai toisesta, ja on tehty tilaa taivuttamalla raidetankoa ettei pitman arm/ välivarsi ota siihen kiinni? Ei olisi eka kerta kun näkee jotain nerokkaita kötöstyksiä jonkun vanhan omistajan tekemänä. Tosiaan kulmien kannalta optimaalisin on että välivarsi on mahdollisimman lähelle vaakatasossa kuten sinulla nyt. Mutta ei tietenkään saisi mikään ottaa mihinkään kiinni.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Täytyy ottaa parempi kuva ja verrata sitä ihmeellisen Internetin sisältöön, keula täytyy nostaa uudestaan kuitenkin ilmaan, napalukot meni jumiin ja varmaan samasta syystä etananelikko ei lähde pois päältä
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Jeep Cherokee SJ kokonaisena tai puretaan | jumba-fiction | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 29.06.2017 20:34 |
Nissan pickupin etujousitus eroja ihmettelen... | Kelju.K | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 08.07.2008 09:04 |
Etujousitus | HeikkiH | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 12.10.2007 19:18 |
Rengaskoon vaihto Jeep Cherokee sj:hin | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 26.01.2007 15:28 | |
Hilux etujousitus | iippo | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 03.10.2004 20:57 |