![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Noniin järkkäri kaivettu kaapin perältä... Saisko näillä selkoa? Se tässä vähän on kun ei ole tietoa mitä kaikkea muuta tälle on tehty kun ulospäin näkyvät, ja kun ei ole toista vakiota vierellä mihin verrata...
Viimeksi muokannut Pläsäri : 01.07.2017 06:26 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ei näy ainakaan minulle nuo kuvat?
__________________
Jeep ISORY |
#3
|
||||
|
||||
![]()
jeeppimiesten face ryhmästä saat kaikkein asiallisimmat vastaukset.. konijeep kuuluu kyllä samaan porukkaan, mutta tuolla on myös muita asiaan vihkiytyneitä
![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Josko nyt näkyisi? Driven kanssa aina vähän tällästä kikkailua...
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Punisherin wagoneeristä voi ottaa mallia etupään korotukseen :P
Tosin samalla kannattas tehä cut & turn kääntöpäähän, et sais casterit kohilleen. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Jep, naamakirja ei todellakaan ole aina ihan hyvä systeemi. Mutta toki jos on riittävän iso ryhmä niin avun saa usein nopeasti sitä kautta, tuntuu että monellakin foorumilla keskustelun määrä on vähentynyt aika selkeästi. Pätee sekä kotimaassa että ulkomaisilla palstoilla.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Ei näy näköjään vieläkään kuvat...
Pistän linkkinä tulemaan! https://drive.google.com/file/d/0B3B...w?usp=drivesdk https://drive.google.com/file/d/0B3B...w?usp=drivesdk https://drive.google.com/file/d/0B3B...w?usp=drivesdk |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä ne hetken aikaa oli näkösällä, mutta nyt ei näy enään. Helpoimmalla pääset, kun laitat kuvat suoraan omaan albumiisi tänne palstalle, niin toimii takuuvarmasti...
![]()
__________________
-Pauli- |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
kunhan nuo kisatapahtumat saadaan siirrettyä jonnekin moderoituun paikkaan, niin loppuu miunkin viikottaiset tänne kurkistelut, niin pitkäksi aikaa kunnes ylläpidosta ja "kunniatehtävistä" on potkittu kaikki vanhan kaartin muiden päälle syleksivät kusipäät hevon vittuun, eli varmaan aikalailla ikuisesti ![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
Oikein tarkkan kun tuota https://drive.google.com/file/d/0B3B...Nvbl81a2c/view kuvaa katsoo, niin taka-akselin ja jousen välissä taitaa jo olla korortus palat?
----- Tuo etupää. Punainen ohjausvarsi simpukassa näyttää minun silmään, että on jo vaihdettu. Ei ole Jeepin oma, tuo on paremmin alaspäin taipuva. Latasin muutaman kuvan. Joskus nuorena, kun oli intoa, mutta ei järkeä. Tein SOA:n. Eli jouset akseli putken yläpuolelle. Tuli ihan järkyttävän korkea. Pitäi soll aerittäin kuolleet jouset, että keula tippuis alemmaks. (vastaavasti taakse, korkeempaa korotus palaa akselin ja jousen väliin, että sa auton vaateriin). En tehtnyt cut&turn navoille. Kardaani kulmat liian jyrkät, ristikot ei toimi. Pinjonin kulmaa ylös päin, menee camber/caster kulmat vituilleen, niin sen takia akseli putkista leikataan olkahaarukka irti ja käännetään asteet kohdilleen. Alkujaan, tuo raide tanko on navoissa kiinni kääntövarsien yläpuolella. No SOA:n myötä, raide tanko tai oikeastaan simpukalta tuleva ohjaustanko, olisi minulla ottanut lehti jousiin kiinni, Varsinkin oikealle käännettäessä, niin pyöräytin tangon navoissa kääntö varren alapuolelle. Vastaavasti simpukalta tuleva ohjaustanko menee entistä jyrkempään kulmaan ylöspäin, joka aiheuttaa voimakasta bumpsteeringiä, eli monttuun ajettaessa jouston mukaan lyö rattia laidasta laitaan. Tein simpukan ja rungon väliseen kiinnike adapteriin välipalikan jolla, tiputin simpukkaa alemmaksi, samalla toin vähän eteen päin, jotta rattiakselin tulolinja pysyisi kohtalaisena. No, ratti akseli alkaa ottamaan rungossa moottorin korvakkoon kiinni ja korvakkoa joutui leikkeleen. Suunnittelin myös omatekoiset high steering osat, joissa napoihin pultataan ohjaus varret ylös. Varsi voisi olla tason päältä suorempikin, mutta itse tein reilut mutkat ylöspäin, koska simpukkakin on ylhäällä, niin tuossa omassa olisi silloin ohjauksen bumpsteering saatu pois. HUOM. omatekoiset ohjaus osat ei tieliikenteeseen. Ameriikan maaltahan saa tilattua highsteer osia, ja mahdollisesti saattaa jossain saada jopa hyväksyntä laput katsurillekin? Myin Jeepin jo yli 10 vuotta sitten pois ja nuo highsteer palikat lähti johonkin offivehkeeseen, jne. Nykyään jos tuon saman tekisin, niin järkeä käyttäen ja viisaampana, lopputulso olisi ehkä parempi kuin tuo minkä aikoinaan tein ![]()
__________________
http://s1269.photobucket.com/user/Je...?sort=2&page=0 Viimeksi muokannut Jeep-Ukko : 27.07.2017 20:37 |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Kiitoksia, taidan tuohon keulaan SOA:n tehdä tähän hätään... Alustageometria on tuon droppaavan pitman armin ansiosta keturallaan, raidetanko tääntyy nyt väärään suuntaan. Keula oli nostettuna kun vaihtelin öljyjä ja herkistelin jarrut ja kun se oli 10cm korkeammalla raidetanko oli oikeassa kulmassa
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Jeep Cherokee SJ kokonaisena tai puretaan | jumba-fiction | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 29.06.2017 20:34 |
Nissan pickupin etujousitus eroja ihmettelen... | Kelju.K | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 08.07.2008 09:04 |
Etujousitus | HeikkiH | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 12.10.2007 19:18 |
Rengaskoon vaihto Jeep Cherokee sj:hin | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 26.01.2007 15:28 | |
Hilux etujousitus | iippo | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 03.10.2004 20:57 |