![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Ajoituskin oli hieman myöhässä, mutta sen korjaaminen ei juurikaan vaikuttanut heräämiseen. Tein nyt paremman työkalun sen säätämiseen 11mm poranterästä. Aiempi oli vähän väljä ja aiheutti virhettä. Pumppu on ilmeisesti -96 vuotisesta ja on jyrkemmällä nokalla. Pumpun tekijä on kääntäny merkin niin, että se näyttää todellisen ennakon ja sanoi että sopiva kohta on 18-19 eykk.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Olisko ideoita mikä RAL-värikoodi vastais eniten mesen 6880 agave greeniä? Jos maalais geen teollisuus polyuretaanilla..
__________________
@merc80s_benz |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tilasin normadurit RAL6017 sävyllä, saa kelvata. Laitan 65hs pohjaan sekä sisätilat ja 90hs pintaan
__________________
@merc80s_benz |
#4
|
||||
|
||||
![]() Etuperä jurnuttaa
Rupesi kuulumaan ylimääräisiä ääniä etuperästä. Ja ei kun tutkimaan..
Keulan kun nostaa ilmaan ja tuppaa vaihteen päälle ja etulukko tietenkin auki. Kun pysäyttää pyörivän apparinpuolen pyörän, niin ei kuulu mitään ylimääräistä. Mutta kun pysäyttää kuskin puolen pyörän niin kuuluu rohinaa tasauspyörästöstä. Ja perä auki, poskilaakerit suhteellisen siistit (ajettu 340tkm). Tasauspyörästön isot +pikkurattaat ovat ehjät ja normaaleilla välyksillä. Taitaa enään vaihtoehtona olla poskirattaiden shimmiprikat. Niitä sitten löytyy useampaa paksuutta. Mikrometrillä mitattuna vanhat shimmit oli 1,46-1,47mm. Liitteenä lista saatavilla olevista shimmeistä. Tilasin noi 1,5mm. Tuleeko arvon harrastajilta jotain muita ehdotuksia tähän problemaan? -Jyki |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Tuleeko arvon harrastajilta jotain muita ehdotuksia tähän problemaan?
-Jyki[/QUOTE] Tulee tee nii kui mie ja laita Gee piste kiertoon ![]() ![]() ![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Hakusessa olisi taka-akseli w460 malliin. Pelkkä tasauspyörästön tyhjä kotelo ja vetoakselin pään yksi rataskin käy.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
on seisonnassa hävinny w463 tasauspyörästön lukot. Tai tarkemmin, ensimmäinen, keskilukko ei kytkeydy, joten muita ei pääse testaamaan.
Mistähän tuota kannattaisi aloittaa perkaamaan? |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
1,5 bar ja pakopainemittari liikkuu aikalailla samaa tahtia kuin ahto. Aiempi iv-kanavien ja puruletkujen yhdistelmästä kyhätty ilmanotto/suodatinhässäkkä ahdistaa. Nyt on toistaiseksi pelkästään vapaavirtaussuodatin suoraan turbossa. Se ei ole oikein hyvä ratkaisu pidemmän päälle, joten täytyy siihen kehittää jotain. Ehkä joku kotelo vaparisuodattimelle ja 4" putki oikeasta lokarista läpi katolle. Tai jotain... |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Huoltotoimet jatkuu... katsuri huomasi että takajousen pohjaanlyöntikumi oli revennyt irti. Ensimmäinen kysymys on saako noita jostain vai rakennanko itse? Toinen kysymys. Jousi oli näemmä kolmessa osassa, nyt olisi ihana tekosyy pistää alustaa uusiksi, jos ei jostain takajousia sattuisi saamaan näppärästi. Mitä alustasarjoja olette laitelleet?
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
http://www.g-manufaktur.de/shop/index.php?cPath=2_21_63
Tuolta mm on tullut tilattua...ja Lipposelta Offroadtarvikkeesta
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mulla voi olla yks yksinäinen pitkän W463 takajousi tallessa, samasta syystä kun oli toinen poikki kahesta kohtaa. Laita yv jos tarvetta, ei maksa kuin noudon / lähetyksen vaivat.
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mulla on nykyisessä W463:ssa dobinssonin sarja. Aavistuksen pintakova, mutta toisaalta voi huoletta ajaa reilumpiinki kuoppiin ilman pelkoa pohjaamisesta ja mahtuu 35x12,5 renkaat alle. |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Ikuisuusprojektiksi venynyt takapuskuri on jo lähes valmis. Vinssiki on, vielä kun posti sais toimitettua narun niin voi ajaa reilummin jumiin. Vasemman reunan aukkoihin tulee sumari ja pakkivalo.
|
#14
|
|||
|
|||
![]()
Hyvin menee remontit. Vaihtelin eteen jarrulevyt ja palat, taaksen jousen (kiitos Pee!) Mutta, abs merkkivalo syttyi. Hätäpäissäni arvelin että anturivikaa ja hommasin eteen molemmat anturin, käytettynä. Vaan eipä auttanu. Nyt kun abs-katkaisemesta ottaa absit pois, merkkivalo sammuu?? Toinen askare on se keskilukko, ei kytke, ei. Rupesin aukomaan siitä jakolaatikon kylestä sitä kytkentälaatikkoa, mutta se rupesi valamaan öljyjä pihalle. Kuuluulohan tehdä niin?
|
#15
|
|||
|
|||
![]()
Mistäs lähden ettimään vikaa kun ratti täristää välillä aika rankastikin n. 70-75kmh vauhdissa kun ajaa kylmänä. Aika nopsasti häviää melkein kokonaan kun hetken ajaa hissuksiin. Välillä mutkissa vähän täräjää.
Nämä tarkistettu: - Vuoden vanha ohjausiskari, mallia paksumpi - Jakis vapaalla, vaihde nelosella kun antaa kenkää niin ei täristä - Pyörän laakereissa ei tunnu väljää kun rengasta heiluttelee - Tukivarsien puslat kirrattu - Gee W460 1980 |
#16
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kysymys. Onko kellään ylimääräistä w463 jakolaatikkoa ja toiseksi, purkautuuhan se myös alaspäin (ettei koria tartte nostaa pois)? |
![]() |
Luokat |
mercedes, mersu |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Räjäytyskuvia mersusta | Larha | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 23.06.2015 07:30 |
Huomio!!! Kaikki metsästystä/ammuntaa harrastavat offroad miehet ja naiset!!!! | TOPPAHOUSU | Chit-Chat | 87 | 26.11.2008 14:00 |
Mersusta loppuu joustot! | Larha | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 26.02.2008 20:41 |
Mersusta huoltoauto | MakeH | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 13.04.2006 17:24 |
Mersusta | Masi | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 23.11.2005 18:07 |