![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Täältä varmaa sais faktaa. Eli pitäs saada tietää 460 ja 461 mallien akselipainot vaikka suoraan rekisteriotteesta/painolätkästä ja onko näitä rekisteröity monellakin eri painoilla mahdollisesti? Myös raideväli kiinnostaa tietää.
Viimeksi muokannut Ahma : 12.04.2018 05:24 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Hatusta etuakselimassat 1200 / 1300 kG (lyhyt ja pitkä W460)
Raideleveys W460 1425 mm ja W463 1475 mm mutta tulikohan tämä pelkistä vanteista ... ? Joku superheavyduty W461 etuakseli oli ainakin leveämpi, liekö kantavuuskin suurempi ... Edit: https://clubgwagen.com/forum/viewtopic.php?t=3416 Jso tarvetta W463 akseleille, niin multa löytyy kohta irrallaan, mutta ilman ABS iä nämä ovat
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 12.04.2018 22:06 |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Tuossapa jonkulainen taulukko raideleveyksistä. Jos oikein tulkitsen, niin tuo 1425mm on alkuperäisellä vanteella raideleveys, ei siis akselin leveys. Ja kaikissa korimalleissa sama, paitsi W463:een lisävarusteena saanu leveämpää. Kirja josta kuva on, koskee W463 korimallia, eli yläreunan teksti myös. Taulukossa muut on vertailuna. Lähde muistaakseni vuodelta -90, eli sen jälkeen on voinut tulla lisää vaihtoehtoja.
Viimeksi muokannut Ippe69 : 12.04.2018 22:51 |
#4
|
|||
|
|||
![]() Raideleveyksistä
Mulla on vm. -90 300GE:ssä (w463) varustekoodi "track enlargement" elikkä ilmeisesti raideleveyden levennys. Samaa koodia on saanut 500GE:hen.
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tämän ’varusteen’ koodi ja auton raideleveys kiinnostaisi ...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Löytyskö nuo nyt Trafin ilmaisesta palvelusta rekkarilla ??? Onk jotain rekkaria jolla kokeilla https://asiointi.trafi.fi/henkiloasi...ekisteritiedot
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Tätä trafia kattelen aina kun tulee kohde vastaan. 207 lie kevyin versio näistä. Eikös sitä teknistä suurinta sallittua katotaa konttorilla eikä suurinta tieliikenteeseen sallittua akselimassa?
206 ei taida olla tätä TN mallia? Nettiautossa on nyt yks 208 mitä kattelin ni trafin tietojen mukaan on sen verran rapea pohjasta ettei toinna koskea koko vehkeeseen ja puuttuu tärkein kriteeri "autoverovapaus" Ettei vaa ois kivenalla löytää sopiva 207/208 Viimeksi muokannut Ahma : 01.08.2018 10:58 |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Mitä hyötyä siitä on?
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Verovapaasta pakettiautosta saa tehdä verovapaan matkailuauton ilman veroseuraamuksia. Matkailuautot kun on verovapaita pelejä.
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
1850,2450 mutta oliko tuo 461 vai 463? |
#12
|
|||
|
|||
![]() ![]() Millä tuo käsijarruvaijeri lähtee tuolta ulos? (Kyllä, vaijeri irroitettu rummun sisältä, kuva otettu jälkeenpäin.) Siinä on semmonen pieni sokka joka kyllä lähti mutta kaapelia en saanut edes väkivallalla ulos.. |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Omassa on ainakin kuudemillin pultilla kiinni jarru kilvessä
__________________
riiseli mersedes ![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Niitä on kahta eri mallia Mercedes joka on pultilla ja Perrotin joka on tuossa kuvassa, jälkimmäisen tulisi irrota vetämällä kun sokka on irroitettu.
|
#15
|
|||
|
|||
![]()
603 tekee vaihteeksi painetta nestepuolelle. Ensihätään vaihdan kannentiivisteen, mutta kyllä nyt alkaa tuntua siltä että tarttee uuden koneen. Olisko se sitte 606? Ilmeisesti aika helppo istuttaa vanhan tilalle, toimii vanhan laatikon kanssa ja mekaaninen pumppu käy suoraan paikalleen? Pakosarja tarttee tehdä/ostaa, että saa holsetin kylkeen. Mitenhän öljynjäähdyttimen putket? vai pystyykö/kannattaako vanhasta koneesta laittaa koko suodatinhässäkkä? Mitä erityistä kannattaa ottaa huomioon, kun on tuommosta konetta ostamassa? Kävi mielessä 722.6 aftermarket-ohjauksella samalla, mutta tuntuu kalliillta ja työläältä eikä ne ilmeisesti aina toimi kuten pitäisi.
Vai olisko niin hurjana, että miettis cdi-konetta? Kai järkevin olis 320 suora kutonen sen omalla laatikolla? Mitenhän noista sais karsittua kaikki ylimääräiset sähköt ja egr ym. saasteenpoistolaitteet niin että kone ja laatikko vielä toimis? Peellä lienee ainaki kokemusta aiheesta. |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä on.
OM606 olis kuitenkin mekaanisella pumpulla mun suositus, yksinkertaisuuden vuoks. OM613 on hieno moottori ja 722.6 hyvä laatikko, mutta mokoman jälkiasennus fiksuksi on kuitenkin kohtuu työläs projekti, ja omat epävakautensa niissäkin. Toki jos perkaa kaiken tarpeettoman pois johtosarjasta, homma ’yksinkertaistuu’ paljon, ja automaattiahan voi komentaa aftermarket tyyppisestikin ...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
![]() |
Luokat |
mercedes, mersu |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 4 (0 jäsentä and 4 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Räjäytyskuvia mersusta | Larha | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 23.06.2015 07:30 |
Huomio!!! Kaikki metsästystä/ammuntaa harrastavat offroad miehet ja naiset!!!! | TOPPAHOUSU | Chit-Chat | 87 | 26.11.2008 14:00 |
Mersusta loppuu joustot! | Larha | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 26.02.2008 20:41 |
Mersusta huoltoauto | MakeH | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 13.04.2006 17:24 |
Mersusta | Masi | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 23.11.2005 18:07 |