Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.04.2018, 04:40
Ahma:n Avatar
Ahma Ahma ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.10.03
Sijainti: Etelä-Savon pääkaupunki
Viestit: 526
Perusasetus

Täältä varmaa sais faktaa. Eli pitäs saada tietää 460 ja 461 mallien akselipainot vaikka suoraan rekisteriotteesta/painolätkästä ja onko näitä rekisteröity monellakin eri painoilla mahdollisesti? Myös raideväli kiinnostaa tietää.


Viimeksi muokannut Ahma : 12.04.2018 05:24
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.04.2018, 22:01
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Hatusta etuakselimassat 1200 / 1300 kG (lyhyt ja pitkä W460)

Raideleveys W460 1425 mm ja W463 1475 mm mutta tulikohan tämä pelkistä vanteista ... ?


Joku superheavyduty W461 etuakseli oli ainakin leveämpi, liekö kantavuuskin suurempi ...


Edit: https://clubgwagen.com/forum/viewtopic.php?t=3416

Jso tarvetta W463 akseleille, niin multa löytyy kohta irrallaan, mutta ilman ABS iä nämä ovat
__________________
- Levannon We(l)ho -

Viimeksi muokannut pee : 12.04.2018 22:06
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.04.2018, 22:44
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Tuossapa jonkulainen taulukko raideleveyksistä. Jos oikein tulkitsen, niin tuo 1425mm on alkuperäisellä vanteella raideleveys, ei siis akselin leveys. Ja kaikissa korimalleissa sama, paitsi W463:een lisävarusteena saanu leveämpää. Kirja josta kuva on, koskee W463 korimallia, eli yläreunan teksti myös. Taulukossa muut on vertailuna. Lähde muistaakseni vuodelta -90, eli sen jälkeen on voinut tulla lisää vaihtoehtoja.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_20180412_233623.jpg‎
Views:	406
Size:	60,5 Kt
ID:	84783  

Viimeksi muokannut Ippe69 : 12.04.2018 22:51
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.04.2018, 06:55
lauri a. lauri a. ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.01.14
Sijainti: Sastamala, Finland
Viestit: 78
Perusasetus

Raideleveyksistä


Mulla on vm. -90 300GE:ssä (w463) varustekoodi "track enlargement" elikkä ilmeisesti raideleveyden levennys. Samaa koodia on saanut 500GE:hen.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.04.2018, 09:05
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lauri a. Näytä viesti
Mulla on vm. -90 300GE:ssä (w463) varustekoodi "track enlargement" elikkä ilmeisesti raideleveyden levennys. Samaa koodia on saanut 500GE:hen.

Tämän ’varusteen’ koodi ja auton raideleveys kiinnostaisi ...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.08.2018, 08:09
Ahma:n Avatar
Ahma Ahma ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.10.03
Sijainti: Etelä-Savon pääkaupunki
Viestit: 526
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Hatusta etuakselimassat 1200 / 1300 kG (lyhyt ja pitkä W460)

Raideleveys W460 1425 mm ja W463 1475 mm mutta tulikohan tämä pelkistä vanteista ... ?


Joku superheavyduty W461 etuakseli oli ainakin leveämpi, liekö kantavuuskin suurempi ...


Edit: https://clubgwagen.com/forum/viewtopic.php?t=3416

Jso tarvetta W463 akseleille, niin multa löytyy kohta irrallaan, mutta ilman ABS iä nämä ovat
Olisko täällä tietämystä mersun 206/208 TN pakun etuakseli painosta ja raidevälistä sillä saisin nyt faktaa et rupeisko sit miettii alle esim. näitä w463 akseleita? Taka-akseli paino on 208 mallissa 1410kg
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.08.2018, 09:45
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ahma Näytä viesti
Olisko täällä tietämystä mersun 206/208 TN pakun etuakseli painosta ja raidevälistä sillä saisin nyt faktaa et rupeisko sit miettii alle esim. näitä w463 akseleita? Taka-akseli paino on 208 mallissa 1410kg


Löytyskö nuo nyt Trafin ilmaisesta palvelusta rekkarilla ??? Onk jotain rekkaria jolla kokeilla



https://asiointi.trafi.fi/henkiloasi...ekisteritiedot
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 01.08.2018, 10:53
Ahma:n Avatar
Ahma Ahma ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.10.03
Sijainti: Etelä-Savon pääkaupunki
Viestit: 526
Perusasetus

Tätä trafia kattelen aina kun tulee kohde vastaan. 207 lie kevyin versio näistä. Eikös sitä teknistä suurinta sallittua katotaa konttorilla eikä suurinta tieliikenteeseen sallittua akselimassa?

206 ei taida olla tätä TN mallia?

Nettiautossa on nyt yks 208 mitä kattelin ni trafin tietojen mukaan on sen verran rapea pohjasta ettei toinna koskea koko vehkeeseen ja puuttuu tärkein kriteeri "autoverovapaus" Ettei vaa ois kivenalla löytää sopiva 207/208 ��

Viimeksi muokannut Ahma : 01.08.2018 10:58
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 01.08.2018, 13:08
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ahma Näytä viesti
... puuttuu tärkein kriteeri "autoverovapaus" Ettei vaa ois kivenalla löytää sopiva 207/208 ��
Mitä hyötyä siitä on?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 01.08.2018, 14:08
Ahma:n Avatar
Ahma Ahma ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.10.03
Sijainti: Etelä-Savon pääkaupunki
Viestit: 526
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69 Näytä viesti
Mitä hyötyä siitä on?
Verovapaasta pakettiautosta saa tehdä verovapaan matkailuauton ilman veroseuraamuksia. Matkailuautot kun on verovapaita pelejä.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 16.04.2018, 20:26
Tumi:n Avatar
Tumi Tumi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.01.03
Sijainti: Joensuu
Viestit: 1.502
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ahma Näytä viesti
Täältä varmaa sais faktaa. Eli pitäs saada tietää 460 ja 461 mallien akselipainot vaikka suoraan rekisteriotteesta/painolätkästä ja onko näitä rekisteröity monellakin eri painoilla mahdollisesti? Myös raideväli kiinnostaa tietää.
https://forums.offipalsta.com/showth...ghlight=akseli

1850,2450 mutta oliko tuo 461 vai 463?
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 17.04.2018, 14:24
ilkkka ilkkka ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.04.16
Sijainti: Helsinki
Viestit: 83
Perusasetus



Millä tuo käsijarruvaijeri lähtee tuolta ulos? (Kyllä, vaijeri irroitettu rummun sisältä, kuva otettu jälkeenpäin.) Siinä on semmonen pieni sokka joka kyllä lähti mutta kaapelia en saanut edes väkivallalla ulos..
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 21.04.2018, 13:42
tepa250d tepa250d ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 17.08.08
Sijainti: oripää
Viestit: 533
Perusasetus

Omassa on ainakin kuudemillin pultilla kiinni jarru kilvessä
__________________
riiseli mersedes
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 21.04.2018, 13:54
vuorimies:n Avatar
vuorimies vuorimies ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 18.04.15
Sijainti: Pieksämäki, Finland
Viestit: 405
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tepa250d Näytä viesti
Omassa on ainakin kuudemillin pultilla kiinni jarru kilvessä
Niitä on kahta eri mallia Mercedes joka on pultilla ja Perrotin joka on tuossa kuvassa, jälkimmäisen tulisi irrota vetämällä kun sokka on irroitettu.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 25.04.2018, 16:28
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

603 tekee vaihteeksi painetta nestepuolelle. Ensihätään vaihdan kannentiivisteen, mutta kyllä nyt alkaa tuntua siltä että tarttee uuden koneen. Olisko se sitte 606? Ilmeisesti aika helppo istuttaa vanhan tilalle, toimii vanhan laatikon kanssa ja mekaaninen pumppu käy suoraan paikalleen? Pakosarja tarttee tehdä/ostaa, että saa holsetin kylkeen. Mitenhän öljynjäähdyttimen putket? vai pystyykö/kannattaako vanhasta koneesta laittaa koko suodatinhässäkkä? Mitä erityistä kannattaa ottaa huomioon, kun on tuommosta konetta ostamassa? Kävi mielessä 722.6 aftermarket-ohjauksella samalla, mutta tuntuu kalliillta ja työläältä eikä ne ilmeisesti aina toimi kuten pitäisi.

Vai olisko niin hurjana, että miettis cdi-konetta? Kai järkevin olis 320 suora kutonen sen omalla laatikolla? Mitenhän noista sais karsittua kaikki ylimääräiset sähköt ja egr ym. saasteenpoistolaitteet niin että kone ja laatikko vielä toimis? Peellä lienee ainaki kokemusta aiheesta.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 25.04.2018, 20:47
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Kyllä on.


OM606 olis kuitenkin mekaanisella pumpulla mun suositus, yksinkertaisuuden vuoks.


OM613 on hieno moottori ja 722.6 hyvä laatikko, mutta mokoman jälkiasennus fiksuksi on kuitenkin kohtuu työläs projekti, ja omat epävakautensa niissäkin.


Toki jos perkaa kaiken tarpeettoman pois johtosarjasta, homma ’yksinkertaistuu’ paljon, ja automaattiahan voi komentaa aftermarket tyyppisestikin
...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
mercedes, mersu


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 4 (0 jäsentä and 4 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Räjäytyskuvia mersusta Larha Tekniikka & Jutustelu 12 23.06.2015 07:30
Huomio!!! Kaikki metsästystä/ammuntaa harrastavat offroad miehet ja naiset!!!! TOPPAHOUSU Chit-Chat 87 26.11.2008 14:00
Mersusta loppuu joustot! Larha Tekniikka & Jutustelu 13 26.02.2008 20:41
Mersusta huoltoauto MakeH Tekniikka & Jutustelu 2 13.04.2006 17:24
Mersusta Masi Tekniikka & Jutustelu 0 23.11.2005 18:07


Sivu luotu: 16:19 (GMT +2).