Kattele joku sopiva 2006-2011 vuosimallin D-Max sillä 3.0TD moottorilla ja automaattiaskilla. Noissa ensimmäisen korimallin vehkeissä on ollu ainakin tähän asti kaikissa takana kitkalukko perässä mitä minä olen noita huoltanut. Tuossa välimallin (2012-2016) vehkeessä ei sitä ole, eikä kaiketi uudessakaan jos oikein muistan. Ajonvakautus ei toimi oikein jos perässä on luistonrajoitin. 3,5tn koukkupaino taisi tulla -13 tai -14 vuonna noihin.
Se tuo uusin MY17 malli menee yllättävän mukavasti maastossa mitä pääsin pikkusen testaamaan. Tietysti ihan uutta autoa ei oikein kehtaa hierottaa puuta vasten tai kipata nutulleen

Uusi 1.9L moottorikin on yllättävän mukava ajettava, varsinkin kun tuli uudet vaihteistot ja manuaaliinkin on saatu fiksummat välitykset.
Mutta jos itse olisin lava-autoa ostamassa jolla ei tarvitsisi jokaista risua olla väistämässä, niin tuon ensimmäisen korimallin kolmelitrainen automaatilla ostaisin. Onhan se sekin tietysti sellainen suhteellisen verkkainen loppujenlopuksi liikkumaan jos vertaa jenkkivehkeisiin, mutta helpostihan siitä lisää voimaa saa ulos. Moottorit on luotettavia ainakin kunhan vain on huollot muistettu tehdä.