Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   Hilma ikääntyy- mikä uusi tilalle? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=150445)

Porvoon Hilma 01.05.2017 08:22

Hilma ikääntyy- mikä uusi tilalle?
 
Hilman 22-v. synttärikakun kynttilät puhkutaan sammuksiin kesällä.

Joku uusi olisi kiva, mutta sillä pitää päästä metsään.

Oon katellut Hiluxeja ja se onkin ykkösuosikki vaihdossa. Lisäksi oon lueskellut Amarokeista, mutta ne tuntuu hajottavan koneensa ja kaiken muunkin siinä vaiheessa kun Hilux on kilometriensä puolesta vasta imeväisiässä. Muista pick-upeista ei oikein tiiä.

Tiiän siis minkä voisin hankkia ja tiiän myös mitä en ainakaan hanki. Mut ne muut vaihtoehdot? Mitä suositellaan seuraajaksi?

jmk 01.05.2017 09:33

TOYOTA

hiluvitkutin 01.05.2017 20:58

Minkäs hintasta kampetta meinasit?

Porvoon Hilma 01.05.2017 21:09

Kaipa se 10...15k€ maksaa.

Suomessa sillä saa 250000+ajetun ja Saksassa alle 100000 ajetun.

A-P 02.05.2017 08:01

Eikö ääni pään sisältä kysy: onko siinä Hilmassa muka jotain vikaa?

Porvoon Hilma 02.05.2017 10:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja A-P (Viesti 1345838)
Eikö ääni pään sisältä kysy: onko siinä Hilmassa muka jotain vikaa?

Juu. Sehän tässä vaikeinta onkin. Se kun on ihan kunnossa. Laiskahan tuo ja hihnanvaihtoa vailla mutta muuten ok.

Jappi 02.05.2017 12:10

Se on varmaan kyse siitä että mitä haet uudelta? Luotettavuutta jos haet niin ei vaihtamalla mihinkään uudempaan parane.

turakki 02.05.2017 13:07

Jatkat hilmalla vaan. Ei haittaa pienet naarmut metsäpoluilla. Tietokonetta tarttee diagnostiikkaan vaan palstalla vierailun vuoksi.
Noissa uusissa on muutama paha vika. Köyhälle tietty hinta, mutta niistä tuntuu tulevan vanhoja paljon nopeammin, kuin näistä ikimalmeista.
Tokihan uudemmat on paljon mukavampia ja ripeämpiä. Kulutuskin saattaa olla kivempi. Vaan jos ei joka päivä tartte satoja kilometrejä ajella, paljonko tuo sitten painaa.

A-P 04.05.2017 10:54

Tai jos meinaat Hilman myydä: onhan se kyllä kauhee ja kankee, väärän värinenkin. Tulen tonnilla hakemaan! :D:D:D

Ja annan takuun ettei joudu minun elinaikana Afrikkaan!!!

Heguli 04.05.2017 17:30

Voisit yllättää itsesi, hanki Lada Niva ja siihen kunnollinen rankaperäkärri :)

Porvoon Hilma 06.05.2017 05:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja A-P (Viesti 1346060)
Tai jos meinaat Hilman myydä: onhan se kyllä kauhee ja kankee, väärän värinenkin. Tulen tonnilla hakemaan! :D:D:D

Ja annan takuun ettei joudu minun elinaikana Afrikkaan!!!

Heh..., Afrikkaanjoutumattomuustakuu on kyllä mielenkiintoinen ostoargumentti:D

Ajelin Hilmalla työmatkoja pari päivää ja vein alumiinikiponkin veteen eilen ja hyvinhän tuo toimii. Aivan liian hyvin ollakseen tonnin auto :D

Porvoon Hilma 06.05.2017 05:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Heguli (Viesti 1346093)
Voisit yllättää itsesi, hanki Lada Niva ja siihen kunnollinen rankaperäkärri :)

Niva kuulostaa melko nostalgiselta. Aiempaa kokemusta ei ole mutta luulen kuitenkin, että jätän tuollaisen nautinnon jollekin toiselle. Kärryineen.:)

A-P 06.05.2017 12:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma (Viesti 1346247)
Heh...hyvinhän tuo toimii. Aivan liian hyvin ollakseen tonnin auto :D

Kas, alamme olla asian ytimessä. Jospa ne uudemmat muovihimmelit alkaa pikkuhiljaa jäämään mielestä.

Porvoon Hilma 13.07.2017 17:37

No niin, minä täällä taas.

Aikaa on kulunut ja IPadin näppäimistöllä on haettu uutta Hilmaa, mutta tiukassa ne on. Nykyiseen on hihnakin vaihdettu ihan ammattimiehen marmorinhohtoisessa työpajassa. Hyvä tuli.

Mutta nyt oon katellu Isuzu D-Maxia. Ampukaa tää unelma upoksiin ennenkuin haen Saksasta tuollaisen. Vuoden 2013... mallia ajattelin, tai siis oon sellaista kuolannut.

Onkos minkälaisia kokemuksia tuollaisesta muoviasfalttihärpäkkeestä?

Pertsi 13.07.2017 18:33

Eikös jollain ollut täällä palstallakin d-max rakennustopikkikin. Laitteli jotain vähän isompaa gummia ja ilmajousia? Sen verran oon tommosta koeajanu että äkkiseltään perä ei lyö samanlaisia aasinpotkuja selkään kuin monet muut kilpailevat.

Jappi 13.07.2017 19:55

Pari vuotta uudempi D-maxi on työajokkina, ei voi moittia.

hiluvitkutin 13.07.2017 21:42

Kaverilla semmonen.
Vähä "laiskan" oloinen, mutta muuten tykänny.
Ennen oli nissanin lava peli sillä.

Bj Andy 15.07.2017 06:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma (Viesti 1352108)
No niin, minä täällä taas.

Aikaa on kulunut ja IPadin näppäimistöllä on haettu uutta Hilmaa, mutta tiukassa ne on. Nykyiseen on hihnakin vaihdettu ihan ammattimiehen marmorinhohtoisessa työpajassa. Hyvä tuli.

Mutta nyt oon katellu Isuzu D-Maxia. Ampukaa tää unelma upoksiin ennenkuin haen Saksasta tuollaisen. Vuoden 2013... mallia ajattelin, tai siis oon sellaista kuolannut.

Onkos minkälaisia kokemuksia tuollaisesta muoviasfalttihärpäkkeestä?

Hae ihmeessä, ota automaatti ja kerro kokemuksia. Tuossa oli kai vielä se 2,5 litran kone. Tuo uusien D maxien 1,9 alkaa kuulostamaan jo vitsiltä, oli sitten kuinka nykuaikaa tahansa. ..

Ja tomaatilla siksi että sillä ei luulisi pitkän ykkösen eikä puuttuvan alaväännön haittaavan. Siis sen laiskansitkeän, räkänauhamaisen, mustan pölläyksen jättävän joka on makeimmillaan juuri silloin kun öljynpaine valo vilahtaa liian alhaisten kierrosten takia , vain hetkeä ennen kuin moottori on vaarassa pyörähtää takaperin käyntiin...:D

Ite oon myös katellu noita mutta se koukkupainon vajavaisuus on pitännää ostohousut koipussissa vintillä...:D

jmk 15.07.2017 07:39

Missä vaiheessa isuzuun tuli 3.5t koukku? Tai mahdollisuus siihen, muistaakseni kaverilla oli joskus kymmenen vuotta sitten isoilla painoilla vetokoukku

Porvoon Hilma 15.07.2017 08:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy (Viesti 1352216)
Hae ihmeessä, ota automaatti ja kerro kokemuksia. Tuossa oli kai vielä se 2,5 litran kone. Tuo uusien D maxien 1,9 alkaa kuulostamaan jo vitsiltä, oli sitten kuinka nykuaikaa tahansa. ..

Ja tomaatilla siksi että sillä ei luulisi pitkän ykkösen eikä puuttuvan alaväännön haittaavan. Siis sen laiskansitkeän, räkänauhamaisen, mustan pölläyksen jättävän joka on makeimmillaan juuri silloin kun öljynpaine valo vilahtaa liian alhaisten kierrosten takia , vain hetkeä ennen kuin moottori on vaarassa pyörähtää takaperin käyntiin...:D

Ite oon myös katellu noita mutta se koukkupainon vajavaisuus on pitännää ostohousut koipussissa vintillä...:D

Tauti eteni siihen pisteeseen, että kävin koeajamassa tuon ihan uusimman, siis sen 1.9 dieselillä olevan mallin, ja ainakaan minun mielestäni ei ollut mitenkään liian vaisu. Toki vertailukohtana on Hilma, jonka kiihtyvyys on ihan omaa luokkaansa kaikkine 79 hevosvoimineen :)

Maastoon en koeajokkia uskaltanut edes yrittää, ois jäänyt kuitenkin kiinni. Siinä on joku sähköinen 4H, 4L ja 2H -valitsin, jota kokeilin, mutta eipä sillä näyttänyt mitään vaikutusta olevan. Ainoastaan piipitys ja kojelaudassa vilkkuva valo kun 4L oli päällä. Myyjä puhui Torsenista, mutta ei ehkä ollut hänen vahvinta osaamisaluettaan, muuten oli kyllä ihan mukava mies :)

Tukeva ja iso rohjakehan tuo on, vetokoukkuun saisi laitella 3,5 tn kärryn hidastamaan enimpiä menohaluja.

Ja kallishan tuo on kuin fan ja edelleen vertailukohtana nykyinen käyttöarvoltaan lähes 10000, no 5000, kyl ainakin 2000€ laite.

Eihän tässä vaihdossa ois oikeesti mitään järkeä, koska nykyisellä voi ajella huoletta risukossa ja missä vaan mudassa eikä haittaa mitään, mutta tuollaista muovista kiiltopuunattua hienostelu-ja ökyilyautoa ei vaan voi viedä sinne minne Hilma menee ihan heittämällä. Raapiutuu hieno pelti ihan pilalle. Ja vaikka lavalla on se muovipohja, niin siltikin hirvittää heitellä lavalle motti koivurankaa ja ajaa sillä mettästä pois.

Jatkan kattelua silti ja kiinnostus tähän laitteeseen johtuu Wilmasta, joka siis on kaivuri, ja haluaa päästä piharemontin jälkeen metsään nostelemaan puita kouralla.Wilma on painava neiti ja tarttee siksi 2500 kg vetokyvyn ja siihen ei Hilma veny. Tämä on muuten uusien Hiluxien suuri puute: Aivan onneton koukkupaino.

Kokemukset edelleen tervetulleita :)

Luoppis 15.07.2017 09:57

Paljonko sulla muuten on LN65:ssa vetokoukulle merkitty vetopaino? Vai meinaatko lähinnä että tehot ei riitä? Mulla on tossa katoksen perällä lojuvassa extra cabissa vinotuellinen koukku ja papereissa vetomassa jarruilla 3050kg :eek:

Porvoon Hilma 15.07.2017 11:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Luoppis (Viesti 1352227)
Paljonko sulla muuten on LN65:ssa vetokoukulle merkitty vetopaino? Vai meinaatko lähinnä että tehot ei riitä? Mulla on tossa katoksen perällä lojuvassa extra cabissa vinotuellinen koukku ja papereissa vetomassa jarruilla 3050kg :eek:

Tää on ln110 eli vetopaino on 2100kg.
:o

ISE 15.07.2017 19:34

kokeile jotakin jenkki 4wd.

reynolds 15.07.2017 22:44

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ISE (Viesti 1352258)
kokeile jotakin jenkki 4wd.

Totta. Saattaa viedä enemmän polttoainetta ja olla epäluotettavampi kun Hilma, mutta on arvonsa pitävä vahva veturi. Suosittelen.

Heguli 16.07.2017 06:11

Tarviitko välttämättä lava-autoa ? Voisko joku Romanian ihme Dacia Duster yhdistettynä sopivaan perävaunuun hoitaa asian ? Saisi hintaa alas ja auto olis enempi monikäyttöinen.


Sivu luotu: 08:11 (GMT +2).