![]() |
Hilma ikääntyy- mikä uusi tilalle?
Hilman 22-v. synttärikakun kynttilät puhkutaan sammuksiin kesällä.
Joku uusi olisi kiva, mutta sillä pitää päästä metsään. Oon katellut Hiluxeja ja se onkin ykkösuosikki vaihdossa. Lisäksi oon lueskellut Amarokeista, mutta ne tuntuu hajottavan koneensa ja kaiken muunkin siinä vaiheessa kun Hilux on kilometriensä puolesta vasta imeväisiässä. Muista pick-upeista ei oikein tiiä. Tiiän siis minkä voisin hankkia ja tiiän myös mitä en ainakaan hanki. Mut ne muut vaihtoehdot? Mitä suositellaan seuraajaksi? |
TOYOTA
|
Minkäs hintasta kampetta meinasit?
|
Kaipa se 10...15k€ maksaa.
Suomessa sillä saa 250000+ajetun ja Saksassa alle 100000 ajetun. |
Eikö ääni pään sisältä kysy: onko siinä Hilmassa muka jotain vikaa?
|
Lainaus:
|
Se on varmaan kyse siitä että mitä haet uudelta? Luotettavuutta jos haet niin ei vaihtamalla mihinkään uudempaan parane.
|
Jatkat hilmalla vaan. Ei haittaa pienet naarmut metsäpoluilla. Tietokonetta tarttee diagnostiikkaan vaan palstalla vierailun vuoksi.
Noissa uusissa on muutama paha vika. Köyhälle tietty hinta, mutta niistä tuntuu tulevan vanhoja paljon nopeammin, kuin näistä ikimalmeista. Tokihan uudemmat on paljon mukavampia ja ripeämpiä. Kulutuskin saattaa olla kivempi. Vaan jos ei joka päivä tartte satoja kilometrejä ajella, paljonko tuo sitten painaa. |
Tai jos meinaat Hilman myydä: onhan se kyllä kauhee ja kankee, väärän värinenkin. Tulen tonnilla hakemaan! :D:D:D
Ja annan takuun ettei joudu minun elinaikana Afrikkaan!!! |
Voisit yllättää itsesi, hanki Lada Niva ja siihen kunnollinen rankaperäkärri :)
|
Lainaus:
Ajelin Hilmalla työmatkoja pari päivää ja vein alumiinikiponkin veteen eilen ja hyvinhän tuo toimii. Aivan liian hyvin ollakseen tonnin auto :D |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
No niin, minä täällä taas.
Aikaa on kulunut ja IPadin näppäimistöllä on haettu uutta Hilmaa, mutta tiukassa ne on. Nykyiseen on hihnakin vaihdettu ihan ammattimiehen marmorinhohtoisessa työpajassa. Hyvä tuli. Mutta nyt oon katellu Isuzu D-Maxia. Ampukaa tää unelma upoksiin ennenkuin haen Saksasta tuollaisen. Vuoden 2013... mallia ajattelin, tai siis oon sellaista kuolannut. Onkos minkälaisia kokemuksia tuollaisesta muoviasfalttihärpäkkeestä? |
Eikös jollain ollut täällä palstallakin d-max rakennustopikkikin. Laitteli jotain vähän isompaa gummia ja ilmajousia? Sen verran oon tommosta koeajanu että äkkiseltään perä ei lyö samanlaisia aasinpotkuja selkään kuin monet muut kilpailevat.
|
Pari vuotta uudempi D-maxi on työajokkina, ei voi moittia.
|
Kaverilla semmonen.
Vähä "laiskan" oloinen, mutta muuten tykänny. Ennen oli nissanin lava peli sillä. |
Lainaus:
Ja tomaatilla siksi että sillä ei luulisi pitkän ykkösen eikä puuttuvan alaväännön haittaavan. Siis sen laiskansitkeän, räkänauhamaisen, mustan pölläyksen jättävän joka on makeimmillaan juuri silloin kun öljynpaine valo vilahtaa liian alhaisten kierrosten takia , vain hetkeä ennen kuin moottori on vaarassa pyörähtää takaperin käyntiin...:D Ite oon myös katellu noita mutta se koukkupainon vajavaisuus on pitännää ostohousut koipussissa vintillä...:D |
Missä vaiheessa isuzuun tuli 3.5t koukku? Tai mahdollisuus siihen, muistaakseni kaverilla oli joskus kymmenen vuotta sitten isoilla painoilla vetokoukku
|
Lainaus:
Maastoon en koeajokkia uskaltanut edes yrittää, ois jäänyt kuitenkin kiinni. Siinä on joku sähköinen 4H, 4L ja 2H -valitsin, jota kokeilin, mutta eipä sillä näyttänyt mitään vaikutusta olevan. Ainoastaan piipitys ja kojelaudassa vilkkuva valo kun 4L oli päällä. Myyjä puhui Torsenista, mutta ei ehkä ollut hänen vahvinta osaamisaluettaan, muuten oli kyllä ihan mukava mies :) Tukeva ja iso rohjakehan tuo on, vetokoukkuun saisi laitella 3,5 tn kärryn hidastamaan enimpiä menohaluja. Ja kallishan tuo on kuin fan ja edelleen vertailukohtana nykyinen käyttöarvoltaan lähes 10000, no 5000, kyl ainakin 2000€ laite. Eihän tässä vaihdossa ois oikeesti mitään järkeä, koska nykyisellä voi ajella huoletta risukossa ja missä vaan mudassa eikä haittaa mitään, mutta tuollaista muovista kiiltopuunattua hienostelu-ja ökyilyautoa ei vaan voi viedä sinne minne Hilma menee ihan heittämällä. Raapiutuu hieno pelti ihan pilalle. Ja vaikka lavalla on se muovipohja, niin siltikin hirvittää heitellä lavalle motti koivurankaa ja ajaa sillä mettästä pois. Jatkan kattelua silti ja kiinnostus tähän laitteeseen johtuu Wilmasta, joka siis on kaivuri, ja haluaa päästä piharemontin jälkeen metsään nostelemaan puita kouralla.Wilma on painava neiti ja tarttee siksi 2500 kg vetokyvyn ja siihen ei Hilma veny. Tämä on muuten uusien Hiluxien suuri puute: Aivan onneton koukkupaino. Kokemukset edelleen tervetulleita :) |
Paljonko sulla muuten on LN65:ssa vetokoukulle merkitty vetopaino? Vai meinaatko lähinnä että tehot ei riitä? Mulla on tossa katoksen perällä lojuvassa extra cabissa vinotuellinen koukku ja papereissa vetomassa jarruilla 3050kg :eek:
|
Lainaus:
:o |
kokeile jotakin jenkki 4wd.
|
Lainaus:
|
Tarviitko välttämättä lava-autoa ? Voisko joku Romanian ihme Dacia Duster yhdistettynä sopivaan perävaunuun hoitaa asian ? Saisi hintaa alas ja auto olis enempi monikäyttöinen.
|
Sivu luotu: 08:11 (GMT +2). |