![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Mikäs siinä jos sais itekseen olla menossa, mut kanssatötöilijät sotkee pakan. Etenkään pitkällä matkalla ei jaksa jäähä junnaamaan jonon päähän.
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
Jukka |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Taitaa olla ihan sama mitä niissä nopeusrajoitus lätkissä lukee, aina siellä toiset ajaa yli ja toiset alinopeutta ja vaikka kaikki ajaisivat samaa nopeutta esim.100km rajoituksella ja risteysalueet on 80km rajoituksella ja näitä sattuu olemaan muutaman km välein niin haitariliike on valmis
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tähän olisi ihan helppo ratkaisu. Ne matelijat jotka kiihdyttää esteen poistuttua noin tunnin viiveellä, pysyvät oikealla kaistalla ja ne jotka haluaa kotiin vielä saman vuorokauden aikana, ajavat vasenta kaistaa. Helppoa ja toimivaa, jos vain näin toimittas. Joku sanoi tuolla aikaisemmin, että jos ajaa 82km/h kahdeksan kympin alueella, niin ei anna tietä ohittelijoille. Minkäköhän takia? Jos pysyttäisiin siellä oikealla kaistalla jonon mukaisessa nopeudessa, niin kaistanvaihdot ja muut yllättävät tilanteet sujuisivat paljon helpommin. Ja jos on vahingossa väärällä kaistalla "liittymä tulossa" niin nyt tuo edellä ajava oikeuksistaan kiinni pitelevä idiootti estää pääsyn sinne oikealle kaistalle ja ainoa vaihtoehto on hidastaa ja etsiä sopiva rako, jolloin sahausliike taas alkaa. Itse pyrin ajamaan oikean puoleista kaistaa "ohitukset pois lukien" ja annan hätähousujen ajella sitä vasenta. Mutta surullisen usein näkee näitä oikeuksiensa puolustelijoita ajamassa vasenta kaistaa nenä pystyssä ja aiheuttavat toimillaan aivan yhtä paljon vaaraa ja haittaa, kuin ne ylinopeutta ajavatkin. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Joo ei ne rajotukset niin paljoo vituta ku se että ajetaan varuiks 15 alle sallitun nimim. Vasta ajoin 65kmh 100 rajotuksilla jonku perässä.. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Nuo mopoautot on kyllä melkoinen vitsaus ja hermojen koetin. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Itsellä on reittejen ja aikataulujen suunnittelua helpottanut iPad, joka ei ole ajaessa somen käyttöä varten, vaan karttana ja navigaattorina. Joskus taksihommissa ei ollut tällaista ja epävarmuus navigaattorin kanssa lisäsi stressiä.
Nyt jos haluan mennä johonkin, katson etukäteen iPad:istä minne olen menossa, ehkä mihinkä pysäköin. Joskus vanhanaikaiseen navigaattoriin kirjoitti osoitteen ja oli vähän kuin herran haltuun onko reitti järkevä ja paikka oikea. Ajaminen voi olla hupiakin, mutta jos kyse on jostain kuljetustehtävästä, joka sisältää muutakin, työn sujuvuuden kannalta moni muu asia merkitsee enemmän ja voi olla tärkeämpää homman kannattavuuden kannalta. Esimerkiksi taksista mieleen jäi, ettei kaahailusta ole hyötyä, vaan esimerkiksi luotettavasta maineesta ja hyvästä palvelusta asiakkaiden keskuudessa. Siihen kuuluu aikataulujen pitäminen ja hyvin suunnitellut aikataulut vähentää stressiä. Liikennettä voi parantaa poistamalla mopoautot ainakin teiltä, jossa on 80 tai enemmän nopeusrajoitukset ja tekemällä järjestelmä, jossa auto tunnistaa nopeusrajoitukset ja osaa mennä oikeaa nopeutta. Ratkaista pitäisi myös mitä tehdä jos ihmiset ei keskity ajamiseen, vaan räpläilee jotain älylaitteita. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
4runner jako persiillään? Oli se. | Reisrdok | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 01.04.2010 09:57 |