Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 31.05.2017, 13:05
Bäkström Bäkström ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.01.12
Sijainti: Kouvola
Viestit: 69
Perusasetus

Viime syksynä yllytin tosiaan kaverini Topi "vaiq" Vainikan ostamaan tuon lava Patrollin eräältä saman kerhon jäseneltä, ihan asiallisia toteutuksia mutta viimeistely puuttui:





Tarkoituksena oli vaan lava tehdä loppuun ja ajaa.. Joo niin varmasti

Heti alkuun lähti katolta halogeenit, ja aika nopeasti ilmestyi boggerit:



Edellinen omistaja oli jo takavalot hommannut mutta jäänyt asentamatta, samalla täytyi tuota ylös menevää vinoputkea siirtää putken verran vasemmalle kun valoja asentaessa huomattiin ettei ihan ollut symmetrisesti:


Tankin kannake roikkui jostain syystä tuossa lava rakennelmassa niin muutin sen runkoon kiinni:



Parlocit olivat saanet lähteä abaut ensimmäisenä, tehtiin lavan reunaan "lokarit", Topi veisteli lavan törkeän painavan lankkupohjan tilalle alumiinista levyn, vähän tuli alle lisää tukiakin.



Lava alkoi olemaan valmis maalarille niin joku joulun välipäivä Topi mun emännän kanssa pyyhkäsivät telalla uuden värin koppiin, näytti alkuun tosi paljon kamelin paskalta, helpotti paljon kun lisäsi vähän mustaa. Ns. takapyöräkoteloihin Topi veisteli mustasta muovilevystä suojat ettei ole akku, tankki, vinssi yms renkaan heittämää paskaa täynnä.





Mulla oli joku patoutuma tota keulaa kohtaan niin sekin lähti jossain kohtaa uusiksi:





Keulakin oli monta senttiä sivussa runkoon nähden, vähän korin kannakkeita löysälle ja taljattiin suoraan, keulan kannakkeet uusiksi. Keulasta siirtyi korinkannakkeet viitisen senttiä taaemmas.





Sopivamman muotoinen syyläri löytyi purkaamolta, jonkun tuoreemman hiluxin. Syyläri nyt alkuperäistä 10cm taaempana, vinssiä saatiin abaut vinssin verran taaemmas, veistelin järeämmän vinssipedin ja hitsasin suoraan runkoon kiinni:



Lopuksi ruiskulla vähän rungon väristä maalia pintaan:





Veistelin vielä jonkinlaista risusuojaa keulalle, siihenkin ruiskulla teollisuusmaalit pintaan:





Lähestymiskulma alkaa olemaan ok:



Tässä joillain ajopäivillä:


Viimeksi muokannut Bäkström : 31.05.2017 13:09
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 31.05.2017, 14:00
Bäkström Bäkström ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.01.12
Sijainti: Kouvola
Viestit: 69
Perusasetus

Sitten tuossa kaveriporukan kesken oli lähestymässä eräänlainen kilpailu, tarkoitus hommata pareittain alle 600e auto ja käydä porukalla toukokuun puolivälissä Nordkapissa.. 600e:hen täytyi kuulua auton ostohinta, mahdolliset korjaukset, katsastukset ja verorästien maksut. Me ollaan Topin kanssa ainoat maasturi ukot tässä porukassa joten eihän me millään micralla lähtä. Vähän meinasi haastavaksi muotoutua mutta lopulta myyntiin ilmestyi -95 vuoden ford explorer "vaihdelaatikko vikaisena" joka melkein osui budjettiin. Tärisevin käsin välittömästi puhelin käteen ja selvisi että vähän laiskasti meinaa automaatti vaihtaa isompaa ja neuvottelemalla osuisi budjettiimme.



Pikku laatikko häikkä ei meitä haitannut ja ei muutakun kaupoille, alkuun ei meinannu lähteä käyntiin mutta akku hetkeksi aikaa irti niin ajonesto tuli taas järkiinsä.



Leimaa riitti heinäkuulle joten nimet paperiin ja auto mukaan. Lisäksi kisassa oli tarkoitus että ei kerrota toisillemme minkälaisen auton tai teeman on järjestänyt, joten veimme auton työpaikalleni jemmaan ja rakenneltavaksi. Heti oli kokeiltava joustaako mihinkään, ei muuten:



Kesäpyörät alle, vääntövarsien kiristys ja pidemmät riiput, rumat puskurit lähti heti:



Sitten otettiin helmasta "ponttooni" veks, hommattiin 31" altsikat talvivanteille ja maalattiin levikkeet:



Alkoi vähän jo näyttää joltain, sitten eräs viikonloppu tuli kaverimme Aaperi Savonlinnasta auttamaan, saatiin viikonlopussa rykäistyä todella hyvään tilanteeseen, minä metalli ukkona veistelin puskurit ja sällit hioi pohjia ja teippasi yms muita juttuja. Vinssi ja peti otettiin geestä jos siihen hommaisi paremman joskus:







Alkoi näyttää jo aika hyvältä:



Tummennettiin vielä lasit yms että on parempi nukkua sisällä:



Patrollin katolta kadonneet valot löysivät tiensä tämän katolle, multa löytyi ajoramppia yms.





Lähdettiin kisaan tekemättä tekniikalle mitään huoltoja, laatikkokin sai luvan pelata sellaisenaan, apulaitehihna oli kanssa vähän huono ja moottori öljyistä ei ollut mitään hajua. Ainoastaan renkaat uusimme vielä ennen lähtöä torista löytyneisiin paljon tuoreempiin nankangeihin sileiden altsikoiden tilalle kun ei oikein kelistä tiedetty. Meillä oli teemana jonkinlainen metsuri/redneck/retkeilijä sekoitus, lähtöaamu:



Saariselällä kaunispään huipulla:


Nordkapp:


Meillä oli oikein mukavat oltavat nukkua autossa, rakensimme n. 25cm pohjasta laverin pakun vanhasta väliseinästä, teimme siitä kaksiosaisen jotta saa helposti tehtyä takaisin 5 paikkaisen, todella kätevä kun sai tavaroita alle jemmaan, tämä Norjassa jonkin verran nordkapista alaspäin:



No maisemakuvaakin:






Koko viikon ja 4000km matkan aikana ei Seikkailijan kanssa ollut minkäänlaisia ongelmia, meillä oli lista joiden tehtävistä sai lisäpisteitä, yksi oli öljyjen ja suodattimen vaihto, ne vaihtui Kilpisjärvellä erään mökin pihassa, suodatin oltiin onneksi ostettu jo etukäteen kyytiin:





Yksi yö oltiin levillä, aamulla tuli käytyä huipulla, ihan ei seikkailija päälle asti päässyt:



Viimeiseksi yöksi ajelimme kalajoelle jossa meillä oli oikein terassi





Mahtava reissu oli. Todennäköisesti jätämme tämän seikkailijan meille, hyvä olla joku bensa mikä halpa pitää liikennevakuutuksissa ja lähteä makkaran paistoon kun siltä tuntuu, ja on todella hyvä ajaa kun ei ole pilattu ajo ominaisuuksia väärän kokoisilla renkailla yms korotuksilla, vakkari pelaa ja sähkösäätöiset nahkapenkit on oikein mukavat..

Tässä vielä lopuksi kuva emännän käyttiksen kanssa prisman parkkihallista, hyvin toimittaisi Ford käyttiksenkin virtaa


Viimeksi muokannut Bäkström : 31.05.2017 14:03
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.06.2017, 09:20
eseestie:n Avatar
eseestie eseestie ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 14.08.12
Sijainti: Lempäälä
Viestit: 329
Perusasetus

Loistavaa tarinointia. Mitäs tuolle patukan vanhalle keulasta poistetulle "valoraudalle" tapahtuu?
__________________
http://laakinpeli.omasivu.fi/
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.06.2017, 09:45
Bäkström Bäkström ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.01.12
Sijainti: Kouvola
Viestit: 69
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja eseestie Näytä viesti
Loistavaa tarinointia. Mitäs tuolle patukan vanhalle keulasta poistetulle "valoraudalle" tapahtuu?
Kiitos. Se hukattiin jonkun fb myyntipalstan kautta aika nopeasti, vaikka oli suht katu-uskottava niin oli aika ohutta tavaraa ja vinssipetikin oli muistaakseni antanut periksi..

Edit: Niin olikin kiinnityspulttien reijät rungosta venähtäneet.

Viimeksi muokannut Bäkström : 03.06.2017 09:15
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.06.2017, 11:04
VaiQ:n Avatar
VaiQ VaiQ ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 14.03.15
Sijainti: Kouvola
Viestit: 27
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bäkström Näytä viesti
Kiitos. Se hukattiin jonkun fb myyntipalstan kautta aika nopeasti, vaikka oli suht katu-uskottava niin oli aika ohutta tavaraa ja vinssipetikin oli muistaakseni antanut periksi..

Itse peti ei ollut antanut vaan auton runko. Näin itse asian bäkkäri muistelisin. Muttta tosiaan taisin myydä facebookin kautta vinssipuskurin heti samana iltana.
__________________
Flatbed GR
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.06.2017, 13:00
eseestie:n Avatar
eseestie eseestie ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 14.08.12
Sijainti: Lempäälä
Viestit: 329
Perusasetus

Kettu kuittaa! Jatkakaa...
__________________
http://laakinpeli.omasivu.fi/
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.11.2020, 14:02
Bäkström Bäkström ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.01.12
Sijainti: Kouvola
Viestit: 69
Perusasetus

Vähän ollut pari vuotta tänne kirjoittelu vähissä mutta vielä gee löytyy! Tullut vähän driftinki hommiin tutustuttua, retkeily hommat edelleen silti mielessä joten pitäisi gee saada taas liikenteeseen, viimetalvena jo hitsailin luukkuja yms peltejä mutta vielä olis kabiinin takaosassa puuhaa.. Viimetalvena myöskin vaihtui moottori seuraavaan ehjään käytettyyn uudella ketjulla yms huolloilla.

Tässä muutamia kuvia viime talvelta:










Eli kaikki luukut ja lokarit on kunnossa, vielä sisälokasuojat edestä ja sitten kabiinia..

Pari päivää sitten innostuin jatkamaan kabiinin etuosaa:





Pyrin päivittelemään tänne myös mutta ig: Bakstrom seurantaan niin saattaa nähdä myös jotain

Viimeksi muokannut Bäkström : 03.11.2020 14:05
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
SJ413 "uuden harrastajan ensimmäinen maasturi" Joose Maasturiprojektit 12 06.04.2015 12:05
Ensimmäinen maasturi J_T_J Maasturiprojektit 48 30.10.2014 21:39
Ostettu ensimmäinen offiauto Tomppa- O/M/V Ajoneuvot 1 30.04.2013 06:46
Ensimmäinen maastoauto smos Tekniikka & Jutustelu 49 07.01.2010 08:05
Ensimmäinen ajokerta? jv Tekniikka & Jutustelu 21 13.05.2004 11:20


Sivu luotu: 01:51 (GMT +2).