![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Nyt on -06 malli tallissa. Korotusta vailla, mahdollisimman lähelle suurinta sallittua jousitukseen, koria en aio korottaa. Tuommoista vähän katsellut http://www.4x4parts.fi/jousisarjat/9...-3-r-bloc.html. Onko tällaisesta jollakin huonoja kokemuksia? Parempia vaihtoehtoja saa esittää, mutta ei yhtään vähemmän korottavia. Saako 285/70 r17 renkaat mahtumaan pyörän kaaria leikkaamatta? Itse mittailin, että saattaisi n. et 20 vanteella mennä pelkästään sisempiä muoveja muotoilemalla, ainakin jos todellisilta mitoiltaan pienimmästä päästä olevat valitsee. Jos joutuu kaaria leikkaamaan, niin sama leikata enempi. Onko kellään tietoa mahtuuko 295/70 r17 https://www.1001renkaat.com/renkaat-auto-295-70-17-121/ ilman metalli osien muokkaamista, lähelle ainakin menee tuota rungossa olevaa korinkannakkeen kiinnitystä?
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Toi on hinnat-alkaen-mallin korotussarja alkuperäistä epämukavemmilla iskareilla suomihintaan. Melkein kaikki muut siis parempia jos multa kysytään. Paljonko budjetti sallis? Vaikka OME BP-51:
![]() Ja vielä jotkut long range -jouset kaveriks: ![]() Tossa valmis setti: http://www.4x4proyect.com/parts/old-...pension-kit/en 295/70R17 ei sovi ilman korin korvakkeen modaamista. Kaaria ei tarvii leikata, sisäloksuja varmaan. Helppo ja harmiton se on sheivata se rungon korin korvake. Viimeksi muokannut -MaTTi- : 07.04.2017 00:38 |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Löytyykö jostain räjäytyskuvia 120 vm. 2004 muovipuskureiden kiinnityksistä?
Ehjänä yritän niitä irroitella myytäviksi.
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Katselin tuolta SLCK:sta Matin hienoa FJ projektia, josta heräsi ajatus, ettei maksaisi huonoista iskareista vaan tekisi iskareiden yläpäähän ja pohjaanlyöntikumeihin pudotus palikat ja tilaisi vain jousienkorotuspalikat. Budjetti ei salli tuota Matin suosittelemaa korotussarjaa, jää päiväuniin. Onko 4-Runner/FJ Cruiser sarjat kaikilta osiltaan yhteen sopiva KDJ120 kanssa? esim. nämä http://www.ebay.com/itm/2003-2009-4-...1YnWcR&vxp=mtr tai http://www.ebay.com/itm/03-15-Toyota...3D172299369559 Tuota Ylätukivarrellista sarjaa ajattelin sen vuoksi, että jäisikö tuon mallisella ylätukivarrella enemmän tilaa renkaalle? jolloin et:n saisi pidettyä suurempana jolloin renkaat mahtuisi paremmin kääntymään. Onko kellään kokemusta tuollaisista ylätukivarsista? Liitteenä olevasta kuvasta näkyy miten vakio ylätukivarsi ahdistaa reilu 70mm korkeammilla kumeilla. Kuvassa vakio rengas. Onko noihin iskareiden ja pohjaanlyöntikumien pudotus palikoiden rakenteeseen mitään säädöksiä olemassa vai mennäänkö maalaisjärjen ja katsastusmiehen harkinnan mukaan? Max n. 400€ kotiin toimitettuna veroineen pitempiä ja parempia takaiskareita voi suositella. Viimeksi muokannut SALIASTAJA : 11.04.2017 20:41 |
|
#6
|
||||||
|
||||||
|
Lainaus:
Mihin lie yllytin, mut hyvän kokoiset kumit. Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Tollaset mulla, tykkään. Mulla olis myös kaupan n. 100 tkm ajetut Bilstein 5100 -iskarit, etusia voi säätää 0-2.5" korotukselle vakiojousille alalautasen paikkaa muuttamalla. Lisätietoa: http://www.bilsteinus.com/fileadmin/...WebArticle.pdf Taakse samaa settiä pumput. Etusissa n. 40 mm alkuperäistä enemmän ulosjoustoa, takasissakin about samat (en enää muista tarkkoja mittoja). Pakkasella takaset vähän tirisseet öljyä, mutta vielä ihan ok. Toisen alasilmä hepattu kiinni kun meinas pyöriä mukana, pieni osumajälki lenkissä. Näille hintaa yht. 150€. Tässä samat, lisäksi maksat vielä alvin ja tullin: https://www.ebay.com/itm/152504726307 Halpa/helppo/hyvä korotus keulaan. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Kiitos kennille selventävästä kuvasta, lähti puskurit irti!
|
|
#8
|
|||
|
|||
Kytkimestä
-06 6 vaihteisen manuaalin kytkin irrottaa ja ottaa turhan ylhäällä. Ei taida muuta korjausta olla kun kytkinpaketin vaihto?
Mikä olisi hyvä vaihtoehto normaaliin käyttöön aisin, valeo vai jokin muu? |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Ei taida olla paljoo merkitystä. Kuhan katot että asetelman jouset ei helise. Tämmösiä valeoita ainakin motonetissä myytiin...
|
|
#10
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
En ole vielä ristiriipunnassa käännellyt, mutta normaalissa ajossa metsätiellä ei näy roiskeläpissä renkaan jälkeä eikä kuulu raapimis ääniä. 10 ET:n vanteella rengas vähän hipoo ylätukivartta kun linkkuun kääntää. Viimeksi muokannut SALIASTAJA : 07.09.2017 13:44 Perustelu: Korotus lisätty |
|
#11
|
|||
|
|||
|
Talvirenkaita tuossa kattelin.
Meneekö vakiokuntoisen 120:n alle 245/75/17 rengastus? EDIT: Vakiokoko on rengaslaskureiden mukaan halkaisijaltaan 77.6cm ja tuo 245/75 olis 79.9cm, eli ei tule kuin pari senttiä halkasijaan lisää. Viimeksi muokannut Mika_T : 08.10.2017 21:14 |
|
#12
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Näitähän on myös 235/75 pikkupyörillä. |
|
#13
|
||||
|
||||
|
Kerrohan lisää. Uus koko mulle tässä yhteydessä.
245/70R17 on kylläkin levikkeettömän mallin orkkisrengastus.
|
|
#14
|
|||
|
|||
|
Voi olla että se on se. Oon muutamaa ihmetelly parkkiksella missä on ollu tommoset.
|
|
#15
|
|||
|
|||
|
Vai oliskohan se vakio 265/65
|
|
#16
|
||||
|
||||
|
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Piraatti Arctic Truck (LC j120) | Harde | Maasturiprojektit | 47 | 13.12.2013 06:42 |
| Land Cruiser J120 | AnttiH | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 28.01.2012 16:55 |
| Mj kysymyksiä. | niko69 | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 10.06.2010 10:18 |
| 2LT-II kysymyksiä | Samppa79 | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 14.08.2006 13:15 |
| Kysymyksiä 86:sta | Vuosimallit 1984-1996 | 0 | 15.10.2002 09:02 | |