![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Laitoin jo saman kysymyksen slck:lle mutta laitamma tännekki. Onko tuo j120 paha ruostumaan? Eli onko jotain varmaa paikkaa joka pitää tarkistaa jos tuomosta menee ostohousut jalassa tutkimaan? Niinja moottori. No suutinvaivat on tiedossa mutta onko moottoreissa suuriakin eroja vuosimallien kesken? Vääntömomentti kasvaa (-05?) aika reilusti. ja vaihteisto vaihtuu 5vaihteiseksi. Onko nuo oleellisesti parempia että kannattaisi päätyä juuri tuohon uudempaan tekniikkaan?
Viimeksi muokannut Mika_T : 25.12.2016 19:34 |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Ei mennyt kuin Strömsössä... |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Isällä 06 malli ja rullattu nyt reilu 500tkm. Ei ole koriltaa oikeen mistään ruostunut. Alle en ole kurkkinut. Katsuri ei ainakaan rungosta ole ikinä mitään maininnut.
Autossa on orkkissuuttimet yms. Jarruvermeitä on vaihdettu ja nyt pomppas taas niistä. Ukko ei todellakaan ole henkilö, joka siivoaa tai pesee autoaan, joten sen varjolla voin sanoa, ettei ainakaan kori ole paha ruostumaan. ![]() Webasto siitä hajos, ni sitten asennutettiin Toyotalla lohkolämppäri!!! Kysyin, että eikö olis kannatanut webasto huoltaa...? Ei kuulemma. Asiasta en sitten ruvennut väittelemään... Itse hiukan yllättyny, että noinkin uusi auto on kestänyt noin huonolla huollolla näinkin pitkään! ![]() Naapurissa hiukan vanhempi ja 470tkm rullattu ja korissa ei ruostetta. Rungosta ei tietoa. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Nämä läpimädät on sitten usein päältäpäin katottuna täysin ruosteettoman näkösiä, joten kannattaa kyllä makoilla auton alla hetki ennen kuin päättää ostaako sen vai ei. Jos tuollasia ootte ostamassa, niin kandee kyllä sitten kattoa tarkkaan huoltokirjan aitous joka suhteessa, koska todella moni noista nettiauton tuontivehkeistäkin on ruuvattu, joten turha maksaa ylihintaa siitä, että mittarissa on nyt mukavat 250-350tkm kun oikeesti siinä pitäis olla 450-650tkm. Viimeksi muokannut Hessu888 : 27.12.2016 00:15 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
No juuri nuo muovien alusien ruostuminen kiinnostaa.
Toki ne helmat ja takapuskurin alunen ruostuu myös jos sinne paska jää muhiman. No miten tuo moottori/5v automaattivaihteisto. Siitä ei tunnu ykskaks löytyvän mistään faktaa että misä vaiheessa se muuttuu ja onko uudempi kestävämpi/taloudellisempi. Vääntömomentti kasvaa kuitenkin 343nm--->410nm eli n. 70nm niin se varmaan tuntuu jo persauksissakin. Nettiautossa nuo on merkkailtu ihan sekasin. -03sia on merkitty 163hv/343nm ja osa taas 166hv tai 173hv/410nm. Ja päinvaistoin. Uudemmissa osassa lukee 163hv/343nm tai 166/410nm tai 173hv/410nm Viimeksi muokannut Mika_T : 27.12.2016 23:06 |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Suuri osa noista 120-sarjasista on tuotu käytettynä joten ei ole kiveen hakattu että niiden papereissakaan on aina oikeita tehoja. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
-04/-05 paikkeilla vaihtui, 122 kW-mallissa on 5-vaihteinen automaatti. 127 kW on sitten Euro4-päästötason moottori.
Joo, koppa kestää aika hienosti mutta rungot ruostuu, ei nyt vielä läpi asti oo kovin monesta mennyt vaikka ikää jo vanhimmilla se 13 vuotta. Syylärin alapuolella on pienehkö poikkiputki, joka saattaa olla mätä. Helppo kurkata, mutta kuten Hessu jo sanoikin, nosturille katsomaan se auto niin ei tuu sit yllätyksenä. Suutinten kunto olis hyvä tsekata testerillä, mut eipä noissa paljoo yllättäviä kulumia ole. Yläpallot ja etupyöränlaakerit ehkä yleisimpiä. Ja alatukivarren pultit/puslat on melkein aina jumissa jos niitä haluais lähteä irrottelemaan tai kulmia säätelemään. Kuivana tehtaalla kasattu ja harva on niitä jaksanut vaseliinin kanssa takas laittaa jos on joskus irrottanutkin. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Joko tässä on hiukkaspönttö?
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
^ Ei oo.
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Ei mennyt kuin Strömsössä... |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Aina välillä alkaa nämä j120:t kaivelemaan mieltä.
Minkälainen tuo 120:n ilmajousitus on? Ilmeisesti vain taka-akselilla? Joku namiska on keskikonsolissa, mitä siitä tapahtuu? |
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Nyt tässä nähnyt viiden j120n pohjan niin onhan nämä karmeaa katsottavaa ![]() Onko näissä pohjassa uudeltaan mitään pohjamaalia kummempaa suojaa? Just myin yli 10vuotta vanhemman HDJ:n jossa pohjasta ei löydy kämmenen alaa suurempaa ruostetta... Alla olevan kuvan auton pohja ei ole noista katsotuista edes pahin. Viimeksi muokannut Mika_T : 21.08.2017 16:30 |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Voiko näistä d4d koneista tukkia egr.n ilman vikatiloja?
|
#14
|
|||
|
|||
![]()
Mulla on ihan samannäköistä alustassa.
Pinta ruostetta, oon tökkiny piikillä ja ei oo pehmyttä löytyny vm. 2004 ja n. 355 000km. |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Osta uusi joku muun merkkinen, niin saat yösi rauhassa nukkua.
![]() Mehtuu autona ei nyt niin vitun väliä ole, jos katsurille kelpaa. Vanha viisaus: Jos haluat hyvän ja halvan, osta molemmat! |
#16
|
|||
|
|||
![]()
Juu. itekkin hommasin tuomosen maailmaa nähneen vehkeen.
Pintaruostetta alustassa vähän jokapuolella. Ei kuitenkaan pahin mitä näitä kattelin. Pitää kattella miten tuon pohjan kävisi läpi. Olisko dinitrolin annitrol mistään kotoisin. Sen perään vähän mekaanista putsausta ja maalit päälle. Yks vaiva... Pintakaasulla ahtopaineen mukaan kuuluva epämääräinen ujellus/volina, joka kuullostaa lähinnä siltä että joku vuotaa ahtopainetta. Esim imusarjan tiiviste tai välijäähyttimen halkeama. Tänään käytin turbon imuputket pois eikä föönistä mitään hälyttävää löytynyt. Samaten välijäähyn ja EGR venttiilin käytin pois. Se EGR näytti että vuotaa kalvorasian venttiilin puolelta kun oli puhaltanut siitä pikku huohotus reiästä nokea imusarjan päällekkin. Ahtovuotojaki metästin. En löytänyt. Reippaammin kiihdyttäessä ääni tuntuu katoavan tai peittyy vaan muun metelin alle ja turbon normaali kirkas vislaus kuuluu vaimeasti sisään. Vedot on tallessa ja kaikki toimii. Täytynee hommata jostain toinen turbo ja kokeilla vaihtaa se. Viimeksi muokannut Mika_T : 26.08.2017 19:03 |
#17
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#18
|
|||
|
|||
![]()
Mulla on ihan sama ominaisuus, ja samat paikat olen tutkinut. Ois mukava tietää onko normaalia vai ei?
|
#19
|
||||
|
||||
![]()
600€ maksoin muistaakseni talvella ruostesuojaamoon kun hiekkapuhalsivat koko alustan akseleineen ruosteista, vetivät epoksit, pesivät rungonkin sisältä ja sen jälkeen kaikki Finikor ruostesuoja-aineet joka paikkaan (kotelosuojat ja massat). Ystävällisesti valokuvasivat vielä kaikki työvaiheet muistitikulle ja ojensivat takuutodistuksen lapaan. Ei paljoa tuntipalkoille ois päässyt jos ite ois tehnyt.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Piraatti Arctic Truck (LC j120) | Harde | Maasturiprojektit | 47 | 13.12.2013 06:42 |
Land Cruiser J120 | AnttiH | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 28.01.2012 16:55 |
Mj kysymyksiä. | niko69 | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 10.06.2010 10:18 |
2LT-II kysymyksiä | Samppa79 | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 14.08.2006 13:15 |
Kysymyksiä 86:sta | Vuosimallit 1984-1996 | 0 | 15.10.2002 09:02 |