![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() -04/-05 paikkeilla vaihtui, 122 kW-mallissa on 5-vaihteinen automaatti. 127 kW on sitten Euro4-päästötason moottori. Joo, koppa kestää aika hienosti mutta rungot ruostuu, ei nyt vielä läpi asti oo kovin monesta mennyt vaikka ikää jo vanhimmilla se 13 vuotta. Syylärin alapuolella on pienehkö poikkiputki, joka saattaa olla mätä. Helppo kurkata, mutta kuten Hessu jo sanoikin, nosturille katsomaan se auto niin ei tuu sit yllätyksenä. Suutinten kunto olis hyvä tsekata testerillä, mut eipä noissa paljoo yllättäviä kulumia ole. Yläpallot ja etupyöränlaakerit ehkä yleisimpiä. Ja alatukivarren pultit/puslat on melkein aina jumissa jos niitä haluais lähteä irrottelemaan tai kulmia säätelemään. Kuivana tehtaalla kasattu ja harva on niitä jaksanut vaseliinin kanssa takas laittaa jos on joskus irrottanutkin.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Joko tässä on hiukkaspönttö?
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
^ Ei oo.
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Ei mennyt kuin Strömsössä... |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Aina välillä alkaa nämä j120:t kaivelemaan mieltä.
Minkälainen tuo 120:n ilmajousitus on? Ilmeisesti vain taka-akselilla? Joku namiska on keskikonsolissa, mitä siitä tapahtuu? |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Nyt on -06 malli tallissa. Korotusta vailla, mahdollisimman lähelle suurinta sallittua jousitukseen, koria en aio korottaa. Tuommoista vähän katsellut http://www.4x4parts.fi/jousisarjat/9...-3-r-bloc.html.
Onko tällaisesta jollakin huonoja kokemuksia? Parempia vaihtoehtoja saa esittää, mutta ei yhtään vähemmän korottavia. Saako 285/70 r17 renkaat mahtumaan pyörän kaaria leikkaamatta? Itse mittailin, että saattaisi n. et 20 vanteella mennä pelkästään sisempiä muoveja muotoilemalla, ainakin jos todellisilta mitoiltaan pienimmästä päästä olevat valitsee. Jos joutuu kaaria leikkaamaan, niin sama leikata enempi. Onko kellään tietoa mahtuuko 295/70 r17 https://www.1001renkaat.com/renkaat-auto-295-70-17-121/ ilman metalli osien muokkaamista, lähelle ainakin menee tuota rungossa olevaa korinkannakkeen kiinnitystä? ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Toi on hinnat-alkaen-mallin korotussarja alkuperäistä epämukavemmilla iskareilla suomihintaan. Melkein kaikki muut siis parempia jos multa kysytään. Paljonko budjetti sallis? Vaikka OME BP-51:
![]() Ja vielä jotkut long range -jouset kaveriks: ![]() Tossa valmis setti: http://www.4x4proyect.com/parts/old-...pension-kit/en 295/70R17 ei sovi ilman korin korvakkeen modaamista. Kaaria ei tarvii leikata, sisäloksuja varmaan. Helppo ja harmiton se on sheivata se rungon korin korvake. Viimeksi muokannut -MaTTi- : 07.04.2017 00:38 |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Löytyykö jostain räjäytyskuvia 120 vm. 2004 muovipuskureiden kiinnityksistä?
Ehjänä yritän niitä irroitella myytäviksi. ![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]() ![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Katselin tuolta SLCK:sta Matin hienoa FJ projektia, josta heräsi ajatus, ettei maksaisi huonoista iskareista vaan tekisi iskareiden yläpäähän ja pohjaanlyöntikumeihin pudotus palikat ja tilaisi vain jousienkorotuspalikat. Budjetti ei salli tuota Matin suosittelemaa korotussarjaa, jää päiväuniin. Onko 4-Runner/FJ Cruiser sarjat kaikilta osiltaan yhteen sopiva KDJ120 kanssa? esim. nämä http://www.ebay.com/itm/2003-2009-4-...1YnWcR&vxp=mtr tai http://www.ebay.com/itm/03-15-Toyota...3D172299369559 Tuota Ylätukivarrellista sarjaa ajattelin sen vuoksi, että jäisikö tuon mallisella ylätukivarrella enemmän tilaa renkaalle? jolloin et:n saisi pidettyä suurempana jolloin renkaat mahtuisi paremmin kääntymään. Onko kellään kokemusta tuollaisista ylätukivarsista? Liitteenä olevasta kuvasta näkyy miten vakio ylätukivarsi ahdistaa reilu 70mm korkeammilla kumeilla. Kuvassa vakio rengas. Onko noihin iskareiden ja pohjaanlyöntikumien pudotus palikoiden rakenteeseen mitään säädöksiä olemassa vai mennäänkö maalaisjärjen ja katsastusmiehen harkinnan mukaan? Max n. 400€ kotiin toimitettuna veroineen pitempiä ja parempia takaiskareita voi suositella. Viimeksi muokannut SALIASTAJA : 11.04.2017 20:41 |
#11
|
||||||
|
||||||
![]() Lainaus:
![]() Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Tollaset mulla, tykkään. Mulla olis myös kaupan n. 100 tkm ajetut Bilstein 5100 -iskarit, etusia voi säätää 0-2.5" korotukselle vakiojousille alalautasen paikkaa muuttamalla. Lisätietoa: http://www.bilsteinus.com/fileadmin/...WebArticle.pdf Taakse samaa settiä pumput. Etusissa n. 40 mm alkuperäistä enemmän ulosjoustoa, takasissakin about samat (en enää muista tarkkoja mittoja). Pakkasella takaset vähän tirisseet öljyä, mutta vielä ihan ok. Toisen alasilmä hepattu kiinni kun meinas pyöriä mukana, pieni osumajälki lenkissä. Näille hintaa yht. 150€. Tässä samat, lisäksi maksat vielä alvin ja tullin: https://www.ebay.com/itm/152504726307 Halpa/helppo/hyvä korotus keulaan. |
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
En ole vielä ristiriipunnassa käännellyt, mutta normaalissa ajossa metsätiellä ei näy roiskeläpissä renkaan jälkeä eikä kuulu raapimis ääniä. 10 ET:n vanteella rengas vähän hipoo ylätukivartta kun linkkuun kääntää. Viimeksi muokannut SALIASTAJA : 07.09.2017 13:44 Perustelu: Korotus lisätty |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Talvirenkaita tuossa kattelin.
Meneekö vakiokuntoisen 120:n alle 245/75/17 rengastus? EDIT: Vakiokoko on rengaslaskureiden mukaan halkaisijaltaan 77.6cm ja tuo 245/75 olis 79.9cm, eli ei tule kuin pari senttiä halkasijaan lisää. Viimeksi muokannut Mika_T : 08.10.2017 21:14 |
#14
|
|||
|
|||
![]() Ja taas löysin itseni selaamasta nettiautoa ja 120 cruisereita. Onko näissä taka-akselilla lukkoa ollenkaan? |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Tätä itsekin kyselin toyotan liikkeessä joku vuosi sitten. Hyvin asiaa selvittivät ja dokumentinkin siitä sain. Eli SUOMEEN UUTENA tuoduissa "köyhimmässä" varustetasossa löytyy oikea kytkettävä takalukko, eli niissä autoissa jossa mustat puskurit, eikä myöskään pyöränkaarenlevikkeitä. Taas levikemallissa, jossa myös korinväriset puskurit taas "lukko" hoidettu luistonestolla ja avoimella perällä.
|
#16
|
||||
|
||||
![]()
^ Ei nyt ihan noinkaan. Liittyy auton vuosimalliin myös.
|
#17
|
|||
|
|||
![]()
Mitä muutoksia on sitten tullut lukkoihin eri vuosimmallien myötä? En löytänyt nyt tähän hätään toyotalta saamaani tulostetta, jossa nuo lukot ilmeni. Hyvään talteen mielestäni laitoin sen silloin
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Piraatti Arctic Truck (LC j120) | Harde | Maasturiprojektit | 47 | 13.12.2013 06:42 |
Land Cruiser J120 | AnttiH | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 28.01.2012 16:55 |
Mj kysymyksiä. | niko69 | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 10.06.2010 10:18 |
2LT-II kysymyksiä | Samppa79 | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 14.08.2006 13:15 |
Kysymyksiä 86:sta | Vuosimallit 1984-1996 | 0 | 15.10.2002 09:02 |