![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
Loota remontti.Perjantai iltana purettiin, -samppa- "ruuhimäen urheiluautoilijoiden puheenjohtajan " mahtavassa tallissa nosturilla laatikot pois. Kepit kun irroitin vanhasta lodjusta selvis että jakiksen kepin siirtäjässä oleva holkki/tappi on vinossa ja valukuoressa oleva tapin pesästä on haljennut pala. Eli ite voiman siirrossa ollutkaan vikaa, siirtäjä mekanismi hajonnut. Noh, todennäköisesti jakiksen keppi on satunnaisesti päässyt osumaan lattia pellin reunaan jossain kovassa vedätyksessä ja lyönyt siirtäjän hilut rikki . Ulos oton yritin vaihtaa vanhasta laatikosta isoon, no eipä käynytkään rattaissa eri jako. uuden laatikon ulos ottoon herkistelyä ja pöydällä hitsasin akselin päähän kardaanin lähdön niinkuin vanhassakin oli. toinen vauhtipyörä kävi hienosti vanhoilla pulteilla entisen tilalle, sovite levy kävi hienosti kohdistus holkkeihin. Jemmaan joskus jäänyt startti oli super select pajerosta peräisin mutta irrallaan kokeiltiin solenoidia ja löi rattaan n.5mm pidemmälle kuin alkuperäinen startti, Laitoin ss laatikon startin paikalleen ja hyvin toimi. valeon kytkimen asennus aiheutti pään vaivaa, kummin päin uusi levy. Vanha levy oli erillainen kuten myös vauhtipyörä, ei voinut verrata siihen. Mitään merkintää ei löytynyt levystä asennus suunnasta. Neljän eri ukon mieli piteen kuultua päädyin laittamaan sen holkki/uloke asetelmaan päin?! Laatikko punnerrettiin paikalleen, osa kehän pulteista ei yltänyt kierteille, paksumpi sovite levy moottorin ja laatikon välissä. laatikon alus palkin kiinnitys pulteista suurin osa katkesi avatessa, mutta sujuvasti "ruuhimäen urheiluautoilijoiden puheenjohtaja" poras pultin nysät pois ja väänti 12mm kierteet tilalle. Öljyt vaihdoin, takakardaanin tein taas uusiksi (tässä laatikossa iso tumppinen taka lähtö). Motonetin kytkimen uusi työ sylinteri joka piti käydä 89-91vm pajeroon oli juurikin vääränlainen. Eli myivät pikku laatikon sylinterin isoon laatikkoon. Palautin sen motonettiin ja sanoivat että he ovat väärin merkinneet soveltuvuuden ko. Autoon. Almeran laatikko rempasta oli jäänyt työ sylinteri jonka -samppa- veisteli lattarauta putki virityksellä tilapäisesti paikoilleen. Laatikossa positiivinen yllätys koe ajolla oli tiukempi välitys ainakin ykkös vaihteella. 4 ja 5 vaihteella kovaa vedättäessä kytkin meinaa lipsua?! Samoin syvässä hangessa lukot päällä mönkiessä . Joko valeon kytkin on paska tai väärä kytkin sylinteri jää kantamaan välillä tai sit on liikaa voimaa . Vanha kytkin ei kyllä ikinä luistanut. kokeilen vielä oikealla kytkin sylinterillä kun se tulee joskus tamgearsilta. Jos lipsuminen ei lopu niin loota irti ja joku hd kytkin tilalle ?!
__________________
toyotia ja mersuja vain huolletaan, pajeron tankkaaminenkin on korjaamista. Viimeksi muokannut pööpöilijä : 12.03.2017 19:41 |
|
#2
|
||||
|
||||
Kytkin pitää, ei luista..
oikealla kytkin sylinterillä korjaantu kytkimen lipsumis vaiva
. Vääränlainen työ sylinteri ilmeisesti jumi välillä vinossa ollessaan ja paino asetelmaa auki. Uusi kytkin sylinteri on kyllä hyvin oikean näköinen tähän laatikkoon kiinnitys pulttien reijät vaan jostain syystä 5mm väärässä kohtaa.?! porataan niin että käy
__________________
toyotia ja mersuja vain huolletaan, pajeron tankkaaminenkin on korjaamista. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Hiton hyvännäköstä rakentamista ja stooria!
Nyt kun kytkin pitää niin rantapirtille testaamaan. Taidan saada Lj:n leimasta läpi alkuviikosta niin pääsee virallisesti tietä pitkin ajelemaan :P |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Kiitti. Ilman muuta tuun rantapirtille ajelee.
__________________
toyotia ja mersuja vain huolletaan, pajeron tankkaaminenkin on korjaamista. |
|
#5
|
||||
|
||||
L200 tuli taloon.
-97 l200 tuli hankittua enimmäkseen työ kulkineeksi. Doble cap joka katsastettu paksuksi. Sähkö-hydraulisella aura varustuksella. Koriltaan varsinhyvä kuntoinen, ruosteita ei paljoakaan ole. leima mennyt tammikuussa vanhaksi, taka perä ääntää jonkin verran (täytyy laakeroida jossain vaiheessa). Joku apu laite ääntää, tätä viksataan/leimataan sitten kun kerätään. Ilmeisesti hiekoitin/alusterä ollut takana koska koukkua ei ole eikä otteessa ole vetopainoja. Jos JOLLAIN on kuvaa miten koukku kiinnitetty näissä niin auttas paljon?! Seka tieto paljon jarrullinen kärryn vetomassa???
__________________
toyotia ja mersuja vain huolletaan, pajeron tankkaaminenkin on korjaamista. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Muutama räpsy tossta vetokoukun kiinityksestä. Toivottavasti auttaa.
__________________
M.O.C |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Ok, suht yksinkertaiselta näyttää, Tuosta on hyvä matkia. Oliko maksimi jarrullisen kärryn vetomassasta tietoa? 2800kg? Ne kun vaihtelee niin paljon vuosimallin mukaan.
__________________
toyotia ja mersuja vain huolletaan, pajeron tankkaaminenkin on korjaamista. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#9
|
||||
|
||||
|
Viititkö laittaa tuotteesta kuvan, missä päin suomea?
__________________
toyotia ja mersuja vain huolletaan, pajeron tankkaaminenkin on korjaamista. |
![]() |
| Luokat |
| pajero |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myyty Patrol 160 varaosia (pätkän) | bluevan | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 11 | 26.07.2011 16:59 |
| O:pajeron manual napalukot/pätkän levikkeet | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 16.04.2007 20:43 | |
| g mersu kamaa pätkän osia. | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 28.08.2006 22:32 | |
| pistin 3toweriin tiukan lähtö pätkän | psychobilly | Linkit | 2 | 13.03.2006 15:22 |
| Tunnistatko pätkän ? | mika | Movies | 0 | 27.06.2003 00:48 |