Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.02.2017, 13:55
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.451
Perusasetus

ZJ ei käytännössä ikinä tarvitse sen enempää jakolaatikon tiputusta kuin SYE:tä. Eikä siinä jakiksen laskussa ole muutenkaan mitään järkeä..

Enkö minä jo yhdet säädettävät alatukivarret sulle myynyt? Tällä hetkellä olisi kyllä ylimääräisenä yhdet säädettävät takaylätukivarretkin.. mutta säädettävillä alavarsilla saa edessä kulmat kohdalleen.

TÜV- lappua ei pitäisi tarvita.

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.02.2017, 14:03
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 455
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
ZJ ei käytännössä ikinä tarvitse sen enempää jakolaatikon tiputusta kuin SYE:tä. Eikä siinä jakiksen laskussa ole muutenkaan mitään järkeä..

Enkö minä jo yhdet säädettävät alatukivarret sulle myynyt? Tällä hetkellä olisi kyllä ylimääräisenä yhdet säädettävät takaylätukivarretkin.. mutta säädettävillä alavarsilla saa edessä kulmat kohdalleen.

TÜV- lappua ei pitäisi tarvita.
Ok, eli noista ei tartte huolehtia.
Yhdet mä sulta ostin mutta pitäs olla vielä 1 x ala ja 2x ylä.
Uusia saa kaupasta rahalla.. Pitäs vaan ne rahat jostain..

Laskin että jos tilaan nuo puuttuvat tukarit + jouset + iskarit menee äkkiä puoltoistatonnia

Se on mukavaa että jenkeissä noita saa 4-500$ mutta täällä sama paketti lähtee jostain 800€. Laskin myös hintaa jos tilaisi jenkeistä niin ei tule sen halvemmaksi kun toimituskulut tullit ja alvit laskee.

Laitappa vaikka yv:tä noista tukivarsista?
Vosin vaikka lunastaa pois ne
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä

Volvo projektia täällä

Pientila Facebook
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.02.2017, 18:35
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.451
Perusasetus

Säädettävät ylätukivarret EI ole pakolliset että saa ohjaus- ja pinionikulmat kohdalleen. Alatukivarsillakin se onnistuu ihan hyvin. Eli jos on budjettirakennus tavoitteena, niin ottaa kiinteät uylävarret ja säädettävät alavarret. Tai pitää jopa ne vakio ylävarret, tosin ne tulee jossain vaiheessa hajoamaan..
Samoin takavarret voi ensi alkuun ainakin matalammalla korotuksella jättää vaikka sellaisekseen, pinionikulma pysyy vielä tuonne 3" korotukseen asti ihan kelpona.

Mun pitää katsoa mitä kaikkea nyt vielä oli hyllyssä jäljellä, mutta ainakin yhdet säädettävät takaylävarret löytyy.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.02.2017, 19:53
hitsaa hitsaa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.09.12
Sijainti: Stadi
Viestit: 420
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Säädettävät ylätukivarret EI ole pakolliset että saa ohjaus- ja pinionikulmat kohdalleen. Alatukivarsillakin se onnistuu ihan hyvin. Eli jos on budjettirakennus tavoitteena, niin ottaa kiinteät uylävarret ja säädettävät alavarret. Tai pitää jopa ne vakio ylävarret, tosin ne tulee jossain vaiheessa hajoamaan..
Näin on. Säädettävät, vahvemmat alavarret kannattaa laittaa ensin jos sniiduilee. Joka tapauksessa muutoskatsastuksessa kysytään 4-pyöräsuuntauslappua ja casteria ei saa kohdalleen ilman näitä (mutta korotetulla ei ehkä kannata ajaa tehtaan caster arvoilla, pinioni joutuu koville ) Renkaan mahtuminen "pesäänsä" on sitten toinen juttu, ainakin 33:lla samoin 3.5" korotuksen vaikutus alustageometriaan. Täällä laskuri johon suosittelen naputtamaan mitat nyt ja jälkeen.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Samoin takavarret voi ensi alkuun ainakin matalammalla korotuksella jättää vaikka sellaisekseen, pinionikulma pysyy vielä tuonne 3" korotukseen asti ihan kelpona.
Kulmat säilyy takana ok, mutta tietysti aftermarket varsien puslat toimii aika eri tavalla kuin vakiot
__________________
Menipähän tuo viimeksi niin nyt ei millään.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.02.2017, 21:31
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.451
Perusasetus

No, halvalla ei yleensä saa hyvää..
Mutta vakiovarret itse asiassa kiertyy yllättävän hyvin - siis ne itse varret myös, ei vain puslat niin ne on kyllä suunniteltukin.

Ja toisaalta jos vahvemmissa putkimallin varsissa on pelkät kumipuslat - tai vielä pahempaa uretaanipuslat - niin ne itse asiassa joustaa huonommin kuin tehtaan orkkikset, ja lisäksi repii kiinnikkeet rikki.
Eli flex jointit pitäisi olla ainakin yhdessä päässä tukivartta. Mieluiten molemmissa..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 22.02.2017, 22:00
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 455
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hitsaa Näytä viesti
Näin on. Säädettävät, vahvemmat alavarret kannattaa laittaa ensin jos sniiduilee. Joka tapauksessa muutoskatsastuksessa kysytään 4-pyöräsuuntauslappua ja casteria ei saa kohdalleen ilman näitä (mutta korotetulla ei ehkä kannata ajaa tehtaan caster arvoilla, pinioni joutuu koville ) Renkaan mahtuminen "pesäänsä" on sitten toinen juttu, ainakin 33:lla samoin 3.5" korotuksen vaikutus alustageometriaan. Täällä laskuri johon suosittelen naputtamaan mitat nyt ja jälkeen.



Kulmat säilyy takana ok, mutta tietysti aftermarket varsien puslat toimii aika eri tavalla kuin vakiot

Eli siis jos nyt vaan laitan ne säädettävät alatukivarret, ja ylös toistaiseksi alkuperäiset, niin toimiiko vielä 3,5" korotuksen kanssa?
Etujouset on loppu, niin meinasin ne 3,5" korojouset laittaa.

Kannattaakos taakse hommata 3,5" jouset vai käyttää alkuperäisen mallista etujousta takana?

Vai täytyykö nyt "tyytyä" 3" korotukseen? Näyttää kaikki jousisarjat olevan 3,5" ja ylöspäin.

Tietty iskaritkin täytyy silloin laittaa ja ne koiranluut. entä pohjaanlyöntikumit?
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä

Volvo projektia täällä

Pientila Facebook
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.02.2017, 20:57
sjeeppi:n Avatar
sjeeppi sjeeppi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 03.03.05
Sijainti: Böle, Sjundeå, Finland.
Viestit: 2.045
Smile

Onko siis nyt niin, ettei tuohon saa enään uutta osaa, vaan se pitää ikäänkuin täyttämällä hitsata, jos ei ole varaa ostaa toimivaa osaa heti, olisiko syytä säästää sen verran että saa hankittua sellaisen. Vaan on ihan pakko aina säveltää ja sorvata.

On ihan pakko avautua... tänään ja vähän joka asiasssa !!!

Otin ihan huvikseen selvää jarrupakan hinnasta.... halpaa kuin saippua ja toimii !!!
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem
Koeta välttää halpoja kopioita

Viimeksi muokannut sjeeppi : 24.02.2017 20:59 Perustelu: Lisäys jarrupakka
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 24.02.2017, 22:38
metsuri91:n Avatar
metsuri91 metsuri91 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.10.14
Sijainti: Tuusula
Viestit: 110
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sjeeppi Näytä viesti
Onko siis nyt niin, ettei tuohon saa enään uutta osaa, vaan se pitää ikäänkuin täyttämällä hitsata, jos ei ole varaa ostaa toimivaa osaa heti, olisiko syytä säästää sen verran että saa hankittua sellaisen. Vaan on ihan pakko aina säveltää ja sorvata.

On ihan pakko avautua... tänään ja vähän joka asiasssa !!!

Otin ihan huvikseen selvää jarrupakan hinnasta.... halpaa kuin saippua ja toimii !!!
Ainakin tuolta saa koko knucklea, mutta vain eteen.
https://eshop.rbs-handel.de/en/catal...ng-parts/1313/

tai sitten
http://www.rockauto.com/en/moreinfo....182181&jsn=387

Tiedä sitten jos on jo vaihtanut uudet ylä ja alapallot alkuperäiseen niin jaksaako sitten vaihtaa koko hoitoa.
Minullakin on nuo kolot jotka palat on tehnyt, mutta eipä ne vielä ainakaan noilla vanhoilla levyillä ja uudehkoilla paloilla vielä jumita.
En sitten tiedä pitääkö nuo hitsauttaa jossain vaiheessa. Pari vuotta sitten vaihdoin uudet ylä ja alapallot enkä silloin edes tajunnut että nuo kolot on kulumisesta aiheutunut.

Viimeksi muokannut metsuri91 : 24.02.2017 22:42
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 25.02.2017, 12:54
tappokinnas:n Avatar
tappokinnas tappokinnas ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.11.08
Sijainti: Pori
Viestit: 153
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sjeeppi Näytä viesti
Onko siis nyt niin, ettei tuohon saa enään uutta osaa, vaan se pitää ikäänkuin täyttämällä hitsata, jos ei ole varaa ostaa toimivaa osaa heti, olisiko syytä säästää sen verran että saa hankittua sellaisen. Vaan on ihan pakko aina säveltää ja sorvata.

On ihan pakko avautua... tänään ja vähän joka asiasssa !!!

Otin ihan huvikseen selvää jarrupakan hinnasta.... halpaa kuin saippua ja toimii !!!
Kyllä mä sanon että tyhmää ostaa uus kun vanhasta saa tehtyä ihan laillisen. Laillisella tarkoitan, että oikein tehdyn ja kestävän. Se että tarvii äheltää muutama minuutti migin ja rälläkän kanssa ei ole paha rasti.

Eri asia jos ei ole laitteita tai ne ei pysy kädessä tietysti. Enkä kyllä keksi mitä vaarallista tuo toimenpide tuo tullessaan.

Ja mulla ei rahasta tee tiukkaa. Ei herneitä
__________________
Jos se ei ole varmaa, niin se on aivan varmaa.

Viimeksi muokannut tappokinnas : 25.02.2017 12:57
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 25.02.2017, 16:17
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.451
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sjeeppi Näytä viesti
Onko siis nyt niin, ettei tuohon saa enään uutta osaa, vaan se pitää ikäänkuin täyttämällä hitsata, jos ei ole varaa ostaa toimivaa osaa heti, olisiko syytä säästää sen verran että saa hankittua sellaisen. Vaan on ihan pakko aina säveltää ja sorvata.
Kyllä ainakin eteen saa uutta knucklea, ja taitaa saada taaksekin uuden kalikan.

Mutta miksi pitäisi ostaa uusi, kun vanha on valuterästä ja korjaushitsattavissa ihan hyvin?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 4 (0 jäsentä and 4 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan Jeep Grand Cherokee 4.0 Jeeep O/M/V Ajoneuvot 6 02.02.2012 21:06
M: JEEP GRAND CHEROKEE 5,2 -95 O/M/V Ajoneuvot 0 08.03.2008 13:40
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50
M: Jeep Grand Cherokee O/M/V Muut 1 01.11.2005 19:27


Sivu luotu: 08:40 (GMT +2).