Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.02.2017, 20:52
Korpikumpu:n Avatar
Korpikumpu Korpikumpu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.11.09
Sijainti: Joensuu
Viestit: 555
Perusasetus

Turbottelua rupesin funtsimaan kun pistin nyt auton lopputalveks seisomaan.

Kävisköhän joku tommonen isuzun 3.0 litrasen dieselin turbo? Saksasta sais alle kahteensataan kunnostettuja. Tai joku 3 litrasen bensavehkeen, esimerkiks supran turboja sais samoihin hintoihin. Mikähän näissä ois se optimikoko? Pakopesälle esimerkiks, ettei lämpöjä nostele.

__________________
Tietä kulkein tien oot vanki, vapaa on vain umpihanki.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.02.2017, 21:20
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Ei kannata lähtee heti ekana ettimään sitä isointa turboa, minkä saa sinne konehuoneeseen mahtumaan.
B-moottori taitaa kiertää max. 2000rpm, jotenka ihan joku 2-litrasen turbosaabin puhallin on ihan hyvä, ja saa vähä alhaalllekkin vääntöä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.02.2017, 21:56
Korpikumpu:n Avatar
Korpikumpu Korpikumpu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.11.09
Sijainti: Joensuu
Viestit: 555
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Ei kannata lähtee heti ekana ettimään sitä isointa turboa, minkä saa sinne konehuoneeseen mahtumaan.
B-moottori taitaa kiertää max. 2000rpm, jotenka ihan joku 2-litrasen turbosaabin puhallin on ihan hyvä, ja saa vähä alhaalllekkin vääntöä.
Joo tätä just mietin, kun ei hirveesti sitä kierrosta ole. Mut ei noi ko mainitsemani hirveitä ämpäreitä ookkaan kyllä.

Noita 2.0 ja 2.3 saabin turbojakin sais aika edullisesti.

PS. Ja nimen omaan se alavääntö ois se mitä haluisin.

PPS. Niin ja tais tehtaalta lähtiessä olla maksimit jotain 3700-3900 ja tuossa on siis 3B sisällä.
__________________
Tietä kulkein tien oot vanki, vapaa on vain umpihanki.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.02.2017, 22:06
Korpikumpu:n Avatar
Korpikumpu Korpikumpu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.11.09
Sijainti: Joensuu
Viestit: 555
Perusasetus

Tossahan on pakosarja T2-laipalla? Varmaan pitää joku välikappale rakentaa T2 --> T4 (tai T3). Kaippa siihen semmonen mahtuu...

(en siis oo nyt auton lähellä vaan toimistolla, niin ei pääse tutkimaan )
__________________
Tietä kulkein tien oot vanki, vapaa on vain umpihanki.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.03.2017, 18:33
Korpikumpu:n Avatar
Korpikumpu Korpikumpu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.11.09
Sijainti: Joensuu
Viestit: 555
Perusasetus

Mietin tässä tuota vinssiä ja puskuria kun ei oo nyt hynkkyä turbohiluihin.

Mitä mieltä, että kestääkö tämmönem vetoa?

Tarkotus siis kulmaraudoilla kiinnittää tuo vinssi. Jos ron haluis noin upottaa, niin u-palkkia pitää leikata pari senttiä kapeemmaks yläpuolelta vinssin kelan matkalta, että mahtuu pyörii ja ei vaijeri hakkaa puskuriin. Ja varmaan vähän enemmänkin jos miettii, että vaijeri menee vaikka yhteen laitaan? Vaikuttaako ratkasevasti lestävyyteen. Toi etukulmarauta on tarkotus hitsata tuohon puskuriin, eli sehän sit tukee u-palkkia.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	20170319_182117.jpg‎
Views:	459
Size:	69,8 Kt
ID:	77342   Click image for larger version

Name:	20170319_182037.jpg‎
Views:	511
Size:	121,8 Kt
ID:	77343  
__________________
Tietä kulkein tien oot vanki, vapaa on vain umpihanki.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.03.2017, 15:19
Korpikumpu:n Avatar
Korpikumpu Korpikumpu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.11.09
Sijainti: Joensuu
Viestit: 555
Perusasetus

Sain rakenneltua vinssille kiinnityksen. Vanhasta pedistä käytin nuo kaaret tukemaan rullakitaa. Uskon niiden riittävän.

Pystyssä olevat kulmaraudat lyhennän ja muitoilen sopiviksi ja kiinnitän kolmella pultilla puskuriin. Uskoisin kestävän. 4mm vahvuus on raudoissa.

Vinssikin kestänee paikallaan, kun tuntuisi olevan tukevampaa tekoa tuo kiinnitys, kuin alkuperäinen. Sittenhän se selviää myöhemmin, että kestääkö

Väliaikaiset vetopisteet pistin, kun löytyi hyllystä. Jospa siihen tukevammat löytyisi vielä. 1200kg nostolenkit, että kai noissa varmuuskerrointa on tuplat tai jotain. Nuo on vain mutterilla ja isolla aluslevyllä kiinni puskurissa, että toivottavasti ei lähde mukana jos nypätä tarvitsee. Ei ole kyllä tarkoitus mitään HC-hommia harrastaaa...

Pientä siistimistä ja sipistelyä ja sitten maalaus.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	20170323_105235.jpg‎
Views:	609
Size:	122,3 Kt
ID:	77426   Click image for larger version

Name:	20170323_105233.jpg‎
Views:	587
Size:	118,0 Kt
ID:	77427  
__________________
Tietä kulkein tien oot vanki, vapaa on vain umpihanki.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.03.2017, 20:08
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.477
Perusasetus

Kuinka paksua tuo kulmarauta on? Vähän näyttää heppoiselta omaan silmään, mutta voihan se kestääkin. Noita nostolenkkejä en kyllä suosittele, kun ne ei kestä sivulle veto paljon mitään.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
bj40 öljyt,jakolaatikko moottori vm 80 3,4l lambo84 Maasturiprojektit 1 14.12.2014 20:59
Myydään tojo bj40 vm.-80 j.eriksson O/M/V Ajoneuvot 1 17.05.2014 16:37
BJ40 käyttöentisöinti/ikuisuusprojekti HJ60 Maasturiprojektit 1 13.02.2012 06:37
Myyty M:Toyota BJ40 vm.80 Gegguli86 O/M/V Ajoneuvot 52 12.02.2009 15:22
Myyty BJ40 vm -80 Jarmop O/M/V Ajoneuvot 0 05.10.2008 18:58


Sivu luotu: 22:44 (GMT +2).