![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Miksi haluat etuvedon vapaaksi? Et sinä siinä nimittäin mitään ainakaan säästä.. Mites tuon ikäisessä Hiacessa neliveto on toteutettu, onko jatkuva keskeltä avoin, vai onko valittavissa takaveto ja neliveto? Jos on jatkuva avoin neliveto, niin et edes voi ottaa etupään vetoa irti koska auto ei liikkuisi mihinkään.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
http://japan-parts.eu/toyota/eu/2000...fer-gear#41330 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tässä jatkuva neliveto eikä ole mitään katkasioita. Tarvii kysyä kun hiasen kans ei ole aikasemmin värkänny ja nyt ollut käytössä 2 autona/metästysautona
![]() Juu ei siinä kyllä varmaan säästätili millään lailla kasva. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Jeps, eipä säästä ei.. aika pientä se etuperän vastus lopulta on.
En ole omissa Jeepeissäni huomannut mitään eroa kulutuksessa jos on ollut etukardaani ja sisemmät vetarit pois (ts. vähän sama kuin olisi napalukot) vs. nelivedolla/ takavedolla ajaessa osat paikallaan.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Visko siä pitäs olla ja kun se leikkaa kiinni niin hajoo etuperä
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Juu viskoa tarkoitinkin. Sehän taitaakin olla oiken muhreen kryyni hiacessa
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() Onneksi sitä sattuu Toyotassakin ![]() ![]() Jos Hiacessa on visko, niin mahtaako jakoaski olla läpivetävä? Eli takavedolle menee veto suoraan läpi, ja etuperä tulee viskon kautta mukaan jos takarenkaat alkaa sutia? Vai onko siellä tasauspyörästö + visko ja pääakseli siis "poikki" tasauspyörästön kohdalta?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 27.01.2017 22:12 |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Ei sovellu tähän mitenkään, mutta kyllä ne avonaiset napikset näkyy hiukan kulutuksessa, kylmällä selvemmin + eipähän kulus vetarin holkit ja murrokset ynnä muut riippuen rakenteesta.
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Onko se napa laakeroitu vetariin nähden niin, että siitä vetarin pysähtymisestä ei tule ylimääräistä kulumaa napaan tai vetarin tumppiin? Alkuperäisenä tai napalukko kiinni se tumppi kääntyy samaan tahtiin navan kanssa.
__________________
Jukka |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Itse pärjännyt noiden kanssa, aika harvoi sitä normaaliajossa tarvii nelikkoa ja jos tarvii niin antaa ne lukot olla kytkettynä- |
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Juurikin noin se Rocky sen purautuksen tekikin siellä 80 paikkeilla. Silti vaikka et vikaa löytänyt niin sellainen sinun autossasi on ollut. On noita kun on automaattinapiksen vaihtanut manuaaliin ja toimii, olen useammalla itse ajanut napalukot kiinni ja takavedolla kun joskus ne vaan unohtuu eikä ole ollut murheita. |
#14
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Jäykissä akseleissa tilanne on toinen. Oisko jossaki hyviä kuvia miten tuollainen erillisjousitettu hiacen/hilux/pajero/tms pyörännapa on toteutettu? |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Onko sillä jotain merkitystä johonkin pyöriikö se napa vetarin ympärillä? Paitsi että etuvoimansiirron osat kuluu vähemmän... Samanlainen se pyörännapapaketti on periaatteiltaan ja aika pitkälle osiltaankin retkukeulassa kuin jäykässä akselissakin. Eri asia laitteet mihin ei edes optiona ole saanut napalukkoja, silloin vetonivelen tumppi pitää laakeria kasassa kuten etuvetoautoissakin. Portaalit ja muu raskas sitten erikseen.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori Viimeksi muokannut Jappi : 01.02.2017 02:01 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hiaceen hiluxin vaihteisto...? | jmk | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 05.02.2018 18:32 |
Vinssi Hiaceen | RRM | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 21.04.2015 12:01 |
Ostetaan 4X4 Hiaceen kesärenkaat | hikka | O/M/V Renkaat ja vanteet | 11 | 18.09.2011 18:58 |
Ostettu Vanteet Hiaceen | Pauli_Antero | O/M/V Renkaat ja vanteet | 3 | 11.11.2009 21:14 |
Pakoputken rakentaminen Hiaceen? | Hauki | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 06.02.2005 11:41 |