Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #21  
Vanha 25.01.2017, 10:28
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Kyl mul meni joku 2000 kilon perävaunu ihan w123 mersulle 88 hevosvoiman dieselillä, tosin siinä ei ollu enää sillon hyvät liikkeellelähtö saati peruutusominaisuudet kun oli pidennetyt välitykset.

Jos mä aattelisin, että traktoris olis 200 hevosvoimaa, sillä tulis kaivinkone peräs lavetilla. Ei kai se jenkki nyt niin heikko ole, kai sil 3500 kilon kärry perässä tulee.

Mun omat jenkkivouhotukset jäi 7,3 Powerstroke ambulanssiin jota ei sitten tullut kuitenkaan hankittua. Testailut kuitenkin tukis sitä käsitystä, että ihmettelisin jos ei normaalit kärryt tule perässä.
Nyt on logiikka kyllä ihan kohdillaan! Mää olen samaa mieltä että kyllä 88hp mersun perässä 2000kg kärry hyvin tulee, tulishan se sama kärry 50hp Micran perässäkin, se on täysin eri asia kuinka nopeasti halutaan liikenteen mukaiseen vauhtiin ja paljonko pienempiä vaihteita löytyy ylämäissä. Jos sun kärrynvetokokemukset rajoittuu mahdolliseen käsitykseen 7.3 Powerstroken perässä, jota sitten et edes ostanut niin et tiedä kuinka vaivatonta on vetää isoa kärryä kun tietää että tarpeen vaatiessa on voimaa muun liikenteen mukana pysymiseen. Ei tarvi valtatien reunassa odotella kilometrin koloa jonossa johon uskaltaa liittyä sivutieltä tai ylämäkeen tehdyllä ohituskaistalla pääsee vaivatta hidastelijoiden ohi.

Kyllähän ne lootat kestää noissa vakio autoissa x-määrän kilometrejä, mutta kun lähes jokaisessa on jo tehoboksit ja parhaimmissa isommat suuttimet ja turbot joilla vääntökäyrät ja tehot tuplaantuu niin selväkin että paikat alkaa väsymään. Jos sun sitikan teho ja vääntö tuplataan niin väitän että ellei akselit katkea lootasta niin ainakin toisioakselin laakerin poraus on hyvin pian soikea ja hampaat sileänä rattaista kun niitä vakioistakin saa jo kuoria holkittaa kuntoon toisella sadalla tuhannella.
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään dodge ram manuaali f250 O/M/V Ajoneuvot 0 26.11.2014 11:37
Myydään / Vaihdetaan dodge ram 2500 tuplaturbo manuaali mahouny O/M/V Ajoneuvot 2 30.01.2013 03:07
Dodge Ram 2500 4x4 -96, cummins + manuaali simu_l Maasturiprojektit 40 29.08.2011 21:45
Myyty Dodge Ram joa O/M/V Ajoneuvot 3 05.07.2009 20:21
Dodge ram samppa790 Tekniikka & Jutustelu 13 09.01.2008 07:06


Sivu luotu: 07:12 (GMT +2).